Gå til innhold

Sapphire 9800p med artifacts uklokket


Redlight

Anbefalte innlegg

Hei, har fått litt problemer med mitt skjermkort. Hadde en stund problemer med at skjermen ble veldig lys og bildet ble stygt i windows og spill. Tenkte kanskje det var driverproblemer og gjorde ikke noe med det, siden det som regel gikk over etter et par sekunder. Men så begynte jeg å få hvite prikker i spill, og nesten over natta var det artifacts til de grader. Det er mulig å spille med kortet nå, men det er ikke behaglig, 3dmark kan jeg bare glemme. Får tilogmed artifacts i bios :( , men windows funker greit. Hadde av kjøleblokka på gpu i går får å sjekka at alt satt som det skulle, og det gjorde det. Har kjent på ramen og den virker ikke varm. Hvis jeg prøver klokke ned gpu eller ram klikker det i win også. Er det noen her på forumet som har et forslag til hva jeg kan gjøre, eller kan jeg bare konkludere med at kortet har sett sine beste dager?

 

Screen1.gif

3dMark.gif

Win.gif

Endret av Redlight
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

kortet er defekt og må byttes..

eventuelt så kan du bruke rivatuner til å klokke skjermkortet ned en del, for så å la det kjøres på den hastigheten en stund (kun hvis det har blitt forbedringer).

hvis det hjelper på så lar du skjermkortet kjøre på nedklokket hastighet en god stund, for så å sette tilbake til original innstillingen.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
eventuelt så kan du bruke rivatuner til å klokke skjermkortet ned en del, for så å la det kjøres på den hastigheten en stund (kun hvis det har blitt forbedringer).

hvis det hjelper på så lar du skjermkortet kjøre på nedklokket hastighet en god stund, for så å sette tilbake til original innstillingen.

SKulle nesten tro at det ville hjelpe å klokke ned kortet, men det gjør det ikke. Testa med radlinker nå, og skjedde akkurat det samme som når jeg testa med atitool. Se screenshot fra windows.

 

Jeg hadde samme problemet på min 9600XT. men når jeg begynte å bruke andre programmer enn ATI sine, fungerer alt igjen. Måtte resette no greier, husker ikke hva. Prøv omega sine drivere.

Har også bytta fra catalyst til omega driverne uten at det hjalp.

Endret av Redlight
Lenke til kommentar

Kjøpte du kortet nytt eller ? Du har vel tilfeldighvis ikke ett 9800se kort med 9800pro bios

Som siste utvei (garanti ikke muligt) og nedklokking ikke hjelper, flash kortet med en annen bios (backup orginal først)

prøv med forskjellige 9800pro bioser først (annet merke intet hinder)

9700pro bioser går og å prøve

juster klokkehastigheter til standard verdier med radedit før flashinger

 

Problemet ditt minner meg om artifaks da jeg prøvde ut MANGE bioser (9800) på mitt 9500np kort.

 

artifaks i ved booting/bios

Lenke til kommentar
SKulle nesten tro at det ville hjelpe å klokke ned kortet, men det gjør det ikke. Testa med radlinker nå, og skjedde akkurat det samme som når jeg testa med atitool. Se screenshot fra windows.

Når jeg sa det mente jeg klokke kortet under default instillinger 378/337.5, altså ikke overklokket

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...