Gå til innhold

Vinterkonkurranse på HW.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
-3DMark2001 på 640x480? Er jo ingen som tester med den opppløsningen. Er det ytelse på resten av systemet og ikke skjermkortet dere er ute etter bør det heller være feks. SuperPI eller PiFast som blir brukt.

 

-PCMark04? For et elendig benchmarkprogram.

 

-ScienceMark? Ingen overklokkere som bruker det.

 

Og en ting; det er ikke skjermbilde av PC/3DMark dere vil (les: bør) ha, men prosjektfilen!

 

 

Ellers bra :green:

- 3DMark: Jeg er ikke enig. Forstår forsåvidt hva du mener, men det er enklere å diffrensiere resultater mellom 20-30000 poeng, enn 20-30 sekunder.

- PCMark04: Kanskje ikke det beste for å teste generell ytelse, men det er fritt tilgjengelig. Kunne selvsagt brukt Winstone 2004, men det er ikke så veldig lett å få tak i. SMP-kompabiliteten er også ønskelig

- ScienceMark: At ikke alle bruker det har ikke så mye å si. Fritt tilgjengelig program som gir bra pekepinn på tallknusingsevne, og så har man igjen poenget med SMP-kompabilitet.

- Prosjektfilen i 3DMark må du så vidt meg bekjent ha registrert versjon for å få ut, og det er ikke ønskelig. Forøvrig trenger vi ikke alle de detaljerte resultatene. TXT-filer er enkelt å manipulere, og de project-filene i spesialformat er det mye ekstrajobb å sjekke.

Lenke til kommentar
- 3DMark: Jeg er ikke enig. Forstår forsåvidt hva du mener, men det er enklere å diffrensiere resultater mellom 20-30000 poeng, enn 20-30 sekunder.

I PiFast er det ikke noe problem å differansiere resultatene, de blir oppgitt i hundredeler. Om ikke den vanlige Hexus PiFast skulle blitt brukt kunne dere laget en egen, og selv valgt hvor stort tall som skulle blitt utregnet.

- Prosjektfilen i 3DMark må du så vidt meg bekjent ha registrert versjon for å få ut, og det er ikke ønskelig. Forøvrig trenger vi ikke alle de detaljerte resultatene. TXT-filer er enkelt å manipulere, og de project-filene i spesialformat er det mye ekstrajobb å sjekke.

Kanskje man må ha registrert versjon i 03, men i 2001 trenger man ikke det. Det er disse dere bør ha for å unngå juks.

Lenke til kommentar
Når konkurransen syns jeg at dere kan legge ut alle bildene og evt speccsene på de som har sendt inn?

Ellers så mangler det bare SuperPI.

Alle? Huff da, det tviler jeg sterkt på. Det er rett og slett for masse jobb. Kan kanskje lage en linkeliste til andres hjemmesider med bilder, men det får vi se på.

 

SuperPI er ikke SMP-kompatibelt og er for unøyaktig til å difrensiere.

Lenke til kommentar
- 3DMark: Jeg er ikke enig. Forstår forsåvidt hva du mener, men det er enklere å diffrensiere resultater mellom 20-30000 poeng, enn 20-30 sekunder.

I PiFast er det ikke noe problem å differansiere resultatene, de blir oppgitt i hundredeler. Om ikke den vanlige Hexus PiFast skulle blitt brukt kunne dere laget en egen, og selv valgt hvor stort tall som skulle blitt utregnet.

- Prosjektfilen i 3DMark må du så vidt meg bekjent ha registrert versjon for å få ut, og det er ikke ønskelig. Forøvrig trenger vi ikke alle de detaljerte resultatene. TXT-filer er enkelt å manipulere, og de project-filene i spesialformat er det mye ekstrajobb å sjekke.

Kanskje man må ha registrert versjon i 03, men i 2001 trenger man ikke det. Det er disse dere bør ha for å unngå juks.

Har ikke selv noen erfaring med PIFast, men forstår ikke helt hva dette kan tilby som ScienceMark ikke kan tilby.

 

Når det gjelder juksing så er det noe man aldri kan få unngått helt. Kanskje vi skal kreve project-filer av de i top5 for å få sikre bevis? En mulighet kanskje.

Lenke til kommentar
Har ikke selv noen erfaring med PIFast, men forstår ikke helt hva dette kan tilby som ScienceMark ikke kan tilby.

PiFast er godt utbredt i "overklokkingmiljøetmiljøet", ScienceMark er det "ingen" som bruker.

 

Når det gjelder juksing så er det noe man aldri kan få unngått helt. Kanskje vi skal kreve project-filer av de i top5 for å få sikre bevis? En mulighet kanskje.

Ikke dumt, men da må dette bli informert om raskt, langt fra alle lagrer prosjektfilen. Dere kan jo også ta ORB-link som alternativt bevis, mange laster opp resultatene, og dette vet jeg at man ikke trenger å ha registrert versjon for å gjøre med noen av Futuremarks produkter.

Lenke til kommentar

Problemet med pcmark 04 er jo at det viser så forskjellig fra maskin til maskin , har opplevg å få bedre score med en xp 2500 enn en P4 4,0 i tillegg hadde P4 et 9800 xt kort og xp et std geforce kort . Dette er det flere som har opplevd og det viser hvor lite det er å stole på .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Har ikke selv noen erfaring med PIFast, men forstår ikke helt hva dette kan tilby som ScienceMark ikke kan tilby.

PiFast er godt utbredt i "overklokkingmiljøetmiljøet", ScienceMark er det "ingen" som bruker.

 

Når det gjelder juksing så er det noe man aldri kan få unngått helt. Kanskje vi skal kreve project-filer av de i top5 for å få sikre bevis? En mulighet kanskje.

Ikke dumt, men da må dette bli informert om raskt, langt fra alle lagrer prosjektfilen. Dere kan jo også ta ORB-link som alternativt bevis, mange laster opp resultatene, og dette vet jeg at man ikke trenger å ha registrert versjon for å gjøre med noen av Futuremarks produkter.

At "ingen" bruker ScienceMark betyr ingenting annet enn at folk faktisk må kjøre denne testen for konkurransen og at det er vanskeligere å finne screenshots på nettet. Jeg kan ikke se dette som noe argument mot ScienceMark.

 

ORB-linken er en mulighet, men jeg tviler på at vi kommer til å gå så veldig dypt inn for verifisering av resultatene og håper på at folk er ærlige.

Lenke til kommentar

Dette initiativet skal dere ha ros for! Tror på ingen måte at konkuransen blir lik den på digi. Målgruppen deres er jo litt mindre opphengt i slikt enn den gode gjengen her. Jeg forventer at det blir mye pussing, skruing, lakking og "Dremling" rundt om i de mange modder-hjem de neste 40 dagene og nettene...

 

Det er godt å ha en deadline å jobbe mot. Det er ikke alltid like lett å motivere seg, men en slik konkuranse hjelper absolutt på, selv om et par personer på forumet her har lagt lista ganske høyt.

 

Jeg gleder meg til å se de mange resultatene av denne konkuransen!

 

 

:dremel:

Lenke til kommentar
Joda men det blir liksom litt teit når det først klages på at det ikke skjer noe og når det endelig kommer så var det ikke bra nok fordi det er ikke lagt opp slik at jeg er garanter å vinne :wow:

Det er jo kanskje ikke helt sikkert at disse er de samme folkene? :roll:

 

Men uansett er det vel egentlig slik med alle konkurranser. Det finnes sikkert feite mc. donalds vrak som klager over at de ikke har sjans til å vinne vm i sprint, men det hele leder jo egentlig bare tilbake til hva man har brukt tiden og pengene sine på. Hvis man trener og bruker pengene på slikt så vil man ha gode sjanser innen sin valgte treningssjanger i likhet med hvis man har valgt å bruke fritiden og pengene sine på casemodding så vil man ha større sjanser i en casemodkonkurranse.

 

Men uansett så er jeg mer positiv til "frie" konkurranser, hvor alle til en viss grad har like stor sjanse til å vinne. Det blir uansett spennende å se hva hardware.no leserne sitter med rundt i hjemmene sine. :yes:

Lenke til kommentar
Problemet med pcmark 04 er jo at det viser så forskjellig fra maskin til maskin , har opplevg å få bedre score med en xp 2500 enn en P4 4,0 i tillegg hadde P4 et 9800 xt kort og xp et std geforce kort . Dette er det flere som har opplevd og det viser hvor lite det er å stole på .

Er det ikke slik at v110 har fikset på disse problemene?

Lenke til kommentar
Bilder! Vi vil ha bilder!  :thumbs:

Ja bilder ja... Nå har jeg ikke noe brukbart kamera, men hvis desertglow kommer til hjemmlig trakter i vinterferien så kan vi sikkert få til noen fine bilder. Hmm, kanskje han alt har bilder av den kassa. Jeg skal spørre.

Så mange ganger vi har vært på LAN, og likevel har jeg så få bilder....

 

http://afweb.hit.no/~u022932/mr-ceo1.jpg

http://afweb.hit.no/~u022932/mr-ceo2.jpg - Inni kassa

 

Skal se om klarer å grave fram noen andre også....

Lenke til kommentar

Så mange ganger vi har vært på LAN, og likevel har jeg så få bilder....

 

http://afweb.hit.no/~u022932/mr-ceo1.jpg

http://afweb.hit.no/~u022932/mr-ceo2.jpg - Inni kassa

 

Skal se om klarer å grave fram noen andre også....

Takker igjen :)

Du glemte denne linken http://afweb.hit.no/~u022932/mr-ceo3.jpg ;)

 

Legg spessielt merke til den sidedøren som står bak vifta på det første bildet. Det var litt kraftige forstyrrelser fra den vifta slik at jeg ble nødt til å sette opp noe metal rundt den for å ikke plage fyre på andre siden. (Ja dette er fra TG)

 

Den kassa er laget med 1 tanke. Funksjon! Hele den ene siden er leddet i bunnen slik at jeg bare kan vippe den ned, og alt av innmat er festet i den biten slik at jeg med ett raskt og enkelt håndgrep får alt lett tilgjegelig når noe skal testes. Jeg har byttet hovedkort på den på litt under 8 min. :) Og hvorfor bruke masse penger på vifter og kjøling når man kan kjøpe en bordvifte fra ekspert til ca 150 :)

 

Spec:

dual P3 500, 512MB ram. Den kjøres nå med Trustix 2.0 og funker fint som alt mulig server :)

Endret av Mr-CEO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...