Gå til innhold

Zalman heatpipe

andesam

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har akkurat satt på en zalman heatpipe kjøler på skjermkortet (powercolor radeon 9800pro) mitt. Men jeg får ikke klokka en mhz lengre før det kommer artifacts enn med den orginale kjøleren. Klokker i ati tool.
Kan det være noe jeg har oversett eller suger rett og slett skjermkortet mitt til å klokke?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm. For jeg klokka bare gpu en... har ikke begynt å klokke minnet enda.

Kan det være ati tool programmet det er noe rart med?

Kan noen si helt konkret var artifacts er, jeg er faktisk ikke helt sikker :blush:.

Det kommer noen vite prikker i det rendrings bildet i ati tool, er det artifacts? Og jo lengre jeg klokker gpu en (over 400mhz), jo flere hvite prikker kommer det...

Men jeg har ikke sett hvordan det er i spill enda...

Skrevet

Nå er vel ikke heatpipen ment for de som ønsker å klokke kortet. Men heller for de som ønsker å fjerne støyen som vifta på skjermkortet lager.

Skrevet

Kan noen si helt konkret var artifacts er, jeg er faktisk ikke helt sikker :blush:.

Det kommer noen vite prikker i det rendrings bildet i ati tool, er det artifacts? Og jo lengre jeg klokker gpu en (over 400mhz), jo flere hvite prikker kommer det...

joda, hvite prikker som ikke skal vere der er og regne som artifacts, men den vandligste grunnen til det er at minne blir for varmt. Selv om du klokker GPU så blir hele skjermkortet varmet opp av gpuen og da også minne, sett på noe ramkjøling og pass på å få luftgjennomstrømning så skal du nok se at det går bedre.

Skrevet
Nå er vel ikke heatpipen ment for de som ønsker å klokke kortet. Men heller for de som ønsker å fjerne støyen som vifta på skjermkortet lager.

Er den noen andre viftebaserte kjøleløsninger som er bedre egnet til klokking da? Syntes jeg bure klare å klokke litt når jeg har den zalman vifta på og en thermaltake vifte på (den som følger med volcano 11+), og har 5 andre kabinett vifter....

Skrevet
Har akkurat satt på en zalman heatpipe kjøler på skjermkortet (powercolor radeon 9800pro) mitt. Men jeg får ikke klokka en mhz lengre før det kommer artifacts enn med den orginale kjøleren...

Hvikle tall snakker vi om, hvor høyt har du klokka nå?

Jeg kjørte med 425/730 med nøyaktig samme oppsett,

hvite prikker kom i 3Dmark03 ved 430 mhz på GPU.

Skrevet
Hvikle tall snakker vi om, hvor høyt har du klokka nå?

Jeg kjørte med 425/730 med nøyaktig samme oppsett,

hvite prikker kom i 3Dmark03 ved 430 mhz på GPU.

Klokker gpu til 400 også kommer det hvite prikker. Men det er i det 3d vinduet i ati tool. Har ikke sett hvordan det ser ut i spill, kan det være anderleses der?

Kan det ha noe med innsitllingene til skjermkortet å gjøre, aa og af og det derre?

Skrevet

Har testa det atitool programmet jeg også, blei ikke akkurat imponert.

Bruk rivatuner du ;)

Skrevet

Jeg har den heatpipen på mitt 9600XT. Kjøpte ikke originalviften men satte på en gammel 40mm vifte i stedet. Gjorde underverker for klokkbarheten på kortet mitt, i alle fall. Kom over 50MHz lengre enn med originalkjøling.

Skrevet

Prøv og bruk Power Strip eller Riva Turner....

Det er fakisk noe med overklokkis programmet og gjøre og... Hvor mye har du klokket? Power Strip kan lastes ned Her og Riva Turner kan lastes ned Her

Skrevet
Kjøler den zlamanen rammen i det hele tatt da? er jo minne som gir deg artifacts...

Har vanskelig for å tro at det bare er RAMen som gir artifacts, f.eks. så satte jeg opp core fra 500 til 600 mhz, da ble det grafikkfeil/artifacts i windows (idle)...da var RAM'en ikke klokket og belastet ikke grafikkortet engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...