Gå til innhold

Ikea-kabinett - hva skulle vi gjort uten svenskene


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt å bygge meg nytt kabinett.

 

På ikea selge de denne: http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servl...productId=15923

 

Den er på 98*50*50 cm. Det er vel mest sannsynlig utvendige mål. Det er lett å montere hjul på denne. Den er ganske robust, og kan brukes til et sitte-møbel.

 

På biltema selger de 30 mm skumgummi-plater på 50*50 cm til 49 kr og 100*50 cm til 109 kr stykk.

 

Dette vil jeg sette sammen med en hel haug med buntebånd, skumgummilim, lister i hard-tre som akkurat passer inn i hulla på ikea-kassa (20*20 mm eik?) og noen skruer og slikt, til å lage et fullstendig lydløst kabinett med plass til to maskiner som ikke ser ut som ei datamasin, og som kan brukes som et møbel!

 

Hoved-cpu kjøles med vann og noen meter kobberrør i kveil, uten vifte.

psu-er og hd-er bor i lydfeller konstruert av biltema-plater.

 

 

Uten ikea, clas-ohlson og biltema ville livet som kabinett-bygger vært kjedelig.

 

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer sterkt å bygge meg nytt kabinett.

 

På ikea selge de denne: http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servl...productId=15923

 

Den er på 98*50*50 cm. Det er vel mest sannsynlig utvendige mål. Det er lett å montere hjul på denne. Den er ganske robust, og kan brukes til et sitte-møbel.

 

På biltema selger de 30 mm skumgummi-plater på 50*50 cm til 49 kr og 100*50 cm til 109 kr stykk.

 

Dette vil jeg sette sammen med en hel haug med buntebånd, skumgummilim, lister i hard-tre som akkurat passer inn i hulla på ikea-kassa (20*20 mm eik?) og noen skruer og slikt, til å lage et fullstendig lydløst kabinett med plass til to maskiner som ikke ser ut som ei datamasin, og som kan brukes som et møbel!

 

Hoved-cpu kjøles med vann og noen meter kobberrør i kveil, uten vifte.

psu-er og hd-er bor i lydfeller konstruert av biltema-plater.

 

 

Uten ikea, clas-ohlson og biltema ville livet som kabinett-bygger vært kjedelig.

 

 

Hva tror dere?

Det er ikke særlig robust nei, den får fort riper.

Lenke til kommentar

Du får sikkert montert maskineriet inni kassa om du bare fikler og tenker noe før du setter igang.

 

Tviler på at du med noen meter kobberrør i kveil klarer å kjøre ned en up-to-date maskin. Kjøp heller en stor vanlig radiator eller to.

 

Litt luftsirkulasjon er det greit å ha så om du setter på 1 120mm vifte på radiatoren og setter denne til 7 volt kommer du nok ikke å legge så mye merke til denne.

 

Husk å bytte ut hk og skjermkortvifter. De små illsinte bråker ofte alt for mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...