Gå til innhold

KRÆSJ!

_Whistler_

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halla!!!

Jeg sliter med den klassiske "Blue Screen". Det skjer bare under spilling av diverse spill. Har testet 3dmark og da funker det helt fint, ingen problemer. Under blue screen så rekker jeg å se at det er driveren: nv4.disp.dll som kræsjer før maskina restarter. Det er jo en Nvidia driver.

Jeg har prøvd utallige drivere, alt fra det gamleste til det nyeste. Men likevel så skjer det samme!!! BLUE SCREEN!!!! Fuckin shit! Litt lei av feilsøking :devil:

Jeg har dessuten prøvd det meste av funksjoner i Bios, oppdatert alt av drivere.

Eneste jeg ikke har testet ennå er å skaffe meg mere kjøling. Kanskje det er noe der.

Noen andre som har hatt lignende problemer?

Har et Abit TH7II HK. Skjerm kortet er et Geforce 4 Ti4600 128MB

Plz help!! Før jeg kaster den ***** maskina ut av vinduet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. dårlig topic

2. Det skrives krasj

3. du har rett, høres ut som om det er nvidiadriveren. dette kan jo skyldes drivere, går ann å teste omegadriverne hvis du tør (eget ansvar). skjer det under enkelte spill. Når skjer det? hjelper det å fjerne kabinettdøra?

Skrevet
1. dårlig topic

2. Det skrives krasj

3. du har rett, høres ut som om det er nvidiadriveren. dette kan jo skyldes drivere, går ann å teste omegadriverne hvis du tør (eget ansvar). skjer det under enkelte spill. Når skjer det? hjelper det å fjerne kabinettdøra?

Drit nå i åssen det skrives da mann!!! Dessuten så kan det skrives på begge måter!

Det skjer under forskjelige spill, ikke noen spes.

Har fjernet begge sidene pluss toppen av kab. Har bestillt flere vifter, så vi får se om det hjelper. Tror ikke jeg tør å prøve de driverne du nevnte.

Håper bare noen andre har lignende problemer, hadde vært fint å funnet ut av feilen:) Tror ikke jeg tør å prøve

Skrevet (endret)

Er maskin eller GPU overklokket .

Kjør stock speed og slå av AGP fastwrites i BIOS .

Kan også være driver versjons konflikt (hvis du har byttet mellom drivere) .

Rens vekk detonator med drivercleaner , reboot til vga .

Installer detonator igjen .

Endret av syar2003
Skrevet

Ingenting er overklokket. Jeg er ganske sikker på at jeg har testet å slå av fastwrite AGP og, men jeg kan prøve engang til. Har prøvd så masse forskjelig at jeg ikke husker hva jeg har prøvd. Gøy med feilsøk serru.

Er litt usikker på hva du mener med stock speed men...

CPU min er på 1.6GHz.

Skrevet

En ting til , støtter hovedkortet ditt og cpu'en hyperthreading .

HT skal ikke endres i BIOS (av/på) ,da blir det mye krøll .

Windows-xp skal installeres med enten HT på eller av ,så

skal det kjøres med oppsettet slik . Skal du endre på dette må det kjøres

en reinstall av xp .

For aggressive minne instillinger kan også være en årsak .

Bare hiver ut noen tanker/tips her .....

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...