Gå til innhold

Den store mp3-guiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken versjon av EAC og lame anbefales?

 

Har det ikke noe å si hva man velger der man skal velge bitrate og høy eller lav kvalitet?

Det har ikke noe å si hvis du fyller inn i additional command line options nei, den nåværende anbefalte versjonen av LAME er vel 3.90.3 om jeg ikke husker feil, når det gjelder EAC, så er vel den nyeste best(?).

 

AtW

Og hva er den nyeste versjonen av EAC?

Lenke til kommentar
Hvilken versjon av EAC og lame anbefales?

 

Har det ikke noe å si hva man velger der man skal velge bitrate og høy eller lav kvalitet?

Det har ikke noe å si hvis du fyller inn i additional command line options nei, den nåværende anbefalte versjonen av LAME er vel 3.90.3 om jeg ikke husker feil, når det gjelder EAC, så er vel den nyeste best(?).

 

AtW

Og hva er den nyeste versjonen av EAC?

Tror det er 0.95b, det står sikkert på hjemmesiden.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvor lang tid bruker dere normalt på å rippe/enkode ei vanlig CD-plate? Synes det går usedvanlig treigt her.

 

Brukte Musicmatch før. Det gikk kjapt det (og jeg synes kvaliteten var bra) Men jeg liker EAC/lame og kommer til å bruke det framover. iPoden som er på vei i posten fortjener så pass..! :)

Endret av havegg
Lenke til kommentar
Hvor lang tid bruker dere normalt på å rippe/enkode ei vanlig CD-plate? Synes det går usedvanlig treigt her.

 

Brukte Musicmatch før. Det gikk kjapt det (og jeg synes kvaliteten var bra) Men jeg liker EAC/lame og kommer til å bruke det framover. iPoden som er på vei i posten fortjener så pass..! :)

Det varierer en litt, etter kvaliteten på plata, men jeg vil tippe ca ett kvarter for en "normal" plate.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvilke ID3-tagger bør jeg huke av? (jeg vet at det sto at man skulle Huke av Use 1d3v1.1 tags instead of id3v1.0 tags. Men det sto ikke hvem man ikke skulle huke av)

Du huker av 1d3v1.1 og i tillegg huker du av, use id3v2 with a padding of 4 kb (eller hva som er standaren). Construction of filenames from id3-tags trenger du ikke å tenke på, da filnavnet blir riktig uansett med de andre instillingene.

 

AtW

Lenke til kommentar

mulig jeg er litt treg, men vil dette programmet automatisk opprette en ny mappe, med f.eks tittelen på musikkcden og navnet på artisten, og legger alle filene i den hver gang jeg jeg ripper en ny cd eller må gjøre dette manuelt, vil jo helst at den gjør det da, slik at det blir mest mulig effektivt og ryddig

ok det var alt jeg lurte på

 

 

mvh nerd-light

Lenke til kommentar
mulig jeg er litt treg, men vil dette programmet automatisk opprette en ny mappe, med f.eks tittelen på musikkcden og navnet på artisten, og legger alle filene i den hver gang jeg jeg ripper en ny cd eller må gjøre dette manuelt, vil jo helst at den gjør det da, slik at det blir mest mulig effektivt og ryddig

ok det var alt jeg lurte på

 

 

mvh nerd-light

Du skriver bare mappe som bakslash, feks vil:

 

%D - %Y - %C\%N - %T

 

som jeg bruker lage en mappe med artist, år, cd-tittel, og inne i denne mappe vil filene navngis: nummer, sangtittel.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hepp. jeg vet jeg skal bruke lame 3.90, men skulle prøve lame 3.95.1 for moro skyld, men da fikk jeg konstant bare små filer på rundt 700 kb :thumbdown: og det på filer som skulle være rundt 5-6 mb. Har fulgt alle innstillinger her til punkt og prikke. er det derfor man ikke skal bruke nye versjoner men holde seg til 3.90 versjonen ?

 

mvh nerd-light

Lenke til kommentar
Hepp. jeg vet jeg skal bruke lame 3.90, men skulle prøve lame 3.95.1 for moro skyld, men da fikk jeg konstant bare små filer på rundt 700 kb  :thumbdown:  og det på filer som skulle være rundt 5-6 mb. Har fulgt alle innstillinger her til punkt og prikke. er det derfor man ikke skal bruke nye versjoner men holde seg til 3.90 versjonen ?

Nei, grunnen er at det er den versjonen som har blitt grundigst testet på Hydrogenaudio.

Lenke til kommentar
Hepp. jeg vet jeg skal bruke lame 3.90, men skulle prøve lame 3.95.1 for moro skyld, men da fikk jeg konstant bare små filer på rundt 700 kb :thumbdown: og det på filer som skulle være rundt 5-6 mb. Har fulgt alle innstillinger her til punkt og prikke. er det derfor man ikke skal bruke nye versjoner men holde seg til 3.90 versjonen ?

 

mvh nerd-light

høres merkelig ut, du kan jo prøve den versjonen som blir testet ut nå (2.96b1)

og se om du får samme feilen

http://www.rarewares.org/files/mp3/lame3.96b1.zip

Lenke til kommentar
Hepp. jeg vet jeg skal bruke lame 3.90, men skulle prøve lame 3.95.1 for moro skyld, men da fikk jeg konstant bare små filer på rundt 700 kb  :thumbdown:  og det på filer som skulle være rundt 5-6 mb. Har fulgt alle innstillinger her til punkt og prikke. er det derfor man ikke skal bruke nye versjoner men holde seg til 3.90 versjonen ?

 

mvh nerd-light

høres merkelig ut, du kan jo prøve den versjonen som blir testet ut nå (2.96b1)

og se om du får samme feilen

http://www.rarewares.org/files/mp3/lame3.96b1.zip

har funnet det ut må på en måte, prøvde lame 3.95.1 på den nye bærbare jeg har kjøpt nå, og der gikk det glimrende, så det er nok den gamle sliteren min som ikke takler at den kjører i bakgrunnen ja, selv om den takler helt opp til versjon 3.93. Litt merkelig kanskje fortsatt men men. Har hørt at den nye 3.96 skal bli arvtageren til 3.90 på hydrogen. stemmer det eller ?

 

mvh nerd-light

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...