Gå til innhold

Max core clock geforce 5900 XT club-3d

Sakari46

Anbefalte innlegg

Skrevet

hey alle sammen :ermm: jeg har et "Problem" med mit geforce 5900 XT 128 mb

Club-3d model, default core clock er 390 mhz med default cooler,

på 390 mhz lå jeg på 43 grader idle og ca. 49 full load..

har revet min køler af og Moddet med en gammel p4 retail cooler som er planslebet og AS-5, min idle temp er nu ca. 33 C og load 42 C hvilket jo er nice nok... MEN MEN MEN inde under clock % (coolbits) kan jeg ikke få den højere end 390@435 mhz på core.... den siger "Failed to run the selected clock frequencies"

den bliver aldrig over 42 grader varm så tempen er ikke problemet....

har også moddet mine RAM coolers med bedre airflow så de er "Cool" to..

har clocket RAM til 700@800 mhz uden problemer. (har også prøvet at clocke til default 700 mhz men Core clock mhz hvil ikke over 435 mhz)

hvis nogen har lignende problemmer eller kender en løsning ville jeg være glad :)

(btw.. kan det måske være en Producent "sikkerheds" ting?)

på forhånd tak :dontgetit:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er noen Produsentfeil, men en av disse to alternativene: 1. Kortet produserer for mye varme. 2. Det er for mye varme inne i kabinettet som forstyrrer GPU.

Anbefaler deg å ta en titt på denne

Skrevet (endret)

Well, som sagt mit grafikkort ligger langt under normal Specs i temp og en HP cooler er da ihvertfald ikke svaret mod varme... ejer den selv den er ikke noget værd for et FX 5900 xt, der skal man bruge køleren og så er den jo ikke længere lydløs... derfor er p4 køleren et godt alternativ til retail cooleren eftersom min temp er faldet fra 43 til 33 idle og 50 ca. til 42-43 stykker under load

ang. "produktionsfejl" så var det slet ikke det jeg mente, snarer en sikkerheds funktion fra producentens side. den whiner jo ikke over varme hvis jeg "tester" settings ved 33 C temp. så det må enten være chippen der ikke kan trækkes længere eller en sikkerhed fra producenten eller en software fejl.

update: køre 390@430 på core og 700@820 på RAM

håber nogen kan fortælle om det er producenten/nvicia/Chippen der er FUBAR

mvh Meeeeeee! ;)

ohh ya, har et Xaser III med max kølere der er koldere i kabinettet end i rummet næsten. :)

Endret av Sakari46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...