Gå til innhold

Hvor mye bedre lyd får man med nytt lydkort


Anbefalte innlegg

Jeg har Soundblaster Live! og MegaWorks 2.1 300W Høyttalersett (meget bra høyttalere)

 

Hvordan vil lydbildet forandres hvis jeg skifter kortet til disse mindre kostbare kortene:

 

Soundblaster Live! Digital (Høyttalerne er digitale)

Audigy ES

Hercules Gamesurround

 

Jeg vil ha konkrete detaljer om lydopplevelsen, ikke hightech specs...

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville aldri i mitt liv anbefalt et Sound Blaster kort, men hvis du skal kun bruke de til gaming er de vel greie nok alle sammen.

 

Har hatt et Sound Blaster Live kort, et rent søppelkort synes nå jeg. Den funka greit til spilling, men ikke noe mer.

 

Jeg endte opp meg å kjøpe dette :

M-Audio Audiophile 24/96 ...

 

ikke angret et sekund, der har man kvalitet!! .. koster 1615,- hos Procom.no

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Jeg ville aldri i mitt liv anbefalt et Sound Blaster kort, men hvis du skal kun bruke de til gaming er de vel greie nok alle sammen.

 

Har hatt et Sound Blaster Live kort, et rent søppelkort synes nå jeg. Den funka greit til spilling, men ikke noe mer.

 

Jeg endte opp meg å kjøpe dette :

M-Audio Audiophile 24/96 ...

 

ikke angret et sekund, der har man kvalitet!! .. koster 1615,- hos Procom.no

Joda, det er snakk om bare spilling og MP3....lydredigering og lignende er jo selvfølgelig en helt annen greie (og prissjikte)

Lenke til kommentar
Jeg ville aldri i mitt liv anbefalt et Sound Blaster kort, men hvis du skal kun bruke de til gaming er de vel greie nok alle sammen.

 

Har hatt et Sound Blaster Live kort, et rent søppelkort synes nå jeg. Den funka greit til spilling, men ikke noe mer.

 

Jeg endte opp meg å kjøpe dette :

M-Audio Audiophile 24/96 ...

 

ikke angret et sekund, der har man kvalitet!! .. koster 1615,- hos Procom.no

Dette er overhodt ikke sant. SB Audigy 2 har fått flere anmerkninger for god lyd, fra flere store hifi-produsenter. Å si at SB bare er søppel blir helt feil. For et lydstudio trengs det helt andre krefter, men for vanlige brukere er Audigy er klart valg.. Veldig fin og klar lyd...

Lenke til kommentar
Jeg ville aldri i mitt liv anbefalt et Sound Blaster kort, men hvis du skal kun bruke de til gaming er de vel greie nok alle sammen.

 

Har hatt et Sound Blaster Live kort, et rent søppelkort synes nå jeg. Den funka greit til spilling, men ikke noe mer.

 

Jeg endte opp meg å kjøpe dette :

M-Audio Audiophile 24/96 ...

 

ikke angret et sekund, der har man kvalitet!! .. koster 1615,- hos Procom.no

Nice site, var på jakt etter et slik site, har du flere? :devil:

Lenke til kommentar

Er på utkikk etter et godt lydkort jeg også.

Det fra procom så bra ut det.

Tenkte på å begynne og leke meg med musikk igjen.

Prøve litt midi osv.

 

tenkte på en kombinasjon av et sequencer program og reason 2.5.

Ser kortet støtter asio 2.0 så er vel dekket på sequencer delen om jeg har forstått det rett i allefall.

Noen som har noen formening om evt. andre ting jeg burde tenke på?

 

Mvh

 

MajorP

Lenke til kommentar

hoy

 

Kjøpte nettopp Soundblaster Audigy2 zs pro. Hadde aldri trodd at de skulle være en slik forskjell bare på et lydkort. Har en skikkelie høytalere anbefales det på det sterkeste og legge noen ekstra kroner i boksen for et kort.

Og lavizh du bør bynne å lese tester før du uttaler deg om at Soundblaster er noe dritt..Du har ikke peiling!!

 

MVH Kristian

Lenke til kommentar
Jeg ville aldri i mitt liv anbefalt et Sound Blaster kort, men hvis du skal kun bruke de til gaming er de vel greie nok alle sammen.

 

Har hatt et Sound Blaster Live kort, et rent søppelkort synes nå jeg. Den funka greit til spilling, men ikke noe mer.

 

Jeg endte opp meg å kjøpe dette :

M-Audio Audiophile 24/96 ...

 

ikke angret et sekund, der har man kvalitet!! .. koster 1615,- hos Procom.no

Dette er overhodt ikke sant. SB Audigy 2 har fått flere anmerkninger for god lyd, fra flere store hifi-produsenter. Å si at SB bare er søppel blir helt feil. For et lydstudio trengs det helt andre krefter, men for vanlige brukere er Audigy er klart valg.. Veldig fin og klar lyd...

Hvilke store hifi produsenter har gitt gode anmerkninger til SB Audigy 2??

Skulle gjerne ha lest de artiklene!

 

 

Skal pc'n brukes til spill ville jeg gått for et Audigy kort. Skal den brukes til musikk og film ville jeg mye heller gått for et M-Audio kort. Disse kortene er lite egnet til spilling. Ihvertfall i følge tester.

 

Selv tenkte jeg å sette inn et M-Audio Revolution 7.1 kort i en HTPC.

Lenke til kommentar
hoy

 

Kjøpte nettopp Soundblaster Audigy2 zs pro. Hadde aldri trodd at de skulle være en slik forskjell bare på et lydkort. Har en skikkelie høytalere anbefales det på det sterkeste og legge noen ekstra kroner i boksen for et kort.

Og lavizh du bør bynne å lese tester før du uttaler deg om at Soundblaster er noe dritt..Du har ikke peiling!!

 

MVH Kristian

Å si at jeg ikke har peil blir vel litt for dumt, jeg starta opp med Sound Blaster 2.0, fikk meg Sound Blaster Pro, hadde Sound Blaster AWE, Sound Blaster 16 og til slutt Sound Blaster Live (Noe jeg har kastet nå). Jeg VET hvordan Sound Blaster er og de passer IKKE til mitt behov. Men det hele dreier seg om smak og behag, eller hva?

 

Uansett hva en test sier om et produkt, så er det smak og behag som teller!

Selvom noen gir et lydkort 10/10 betyr ikke at lydkortet er best til alle formål og kanskje passer like greit til deg og meg.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Jeg må nokk si meg enig, soundblaster leverer ikke helt fram som forventet!

 

Audigy/audigy2/ez/ez pro osv.

 

Hardware:

 

-Støtter ikke APIC/ACPI standarden (dette blir for gammeldags!)

-Alt for dårlig merking av porter, har en stygg firewireport (sikkert værdt gull for noen, men bortkastet plass for meg!)

-24 bits teknologien er VELDIG tvilsom, og fungerer ikke på THX redigerte filmer!

 

Software/Drivere:

 

-også veldig dårlig levert, helt elendig oppsett av høytalere i softwaren som følger med, de leverer også en media avspiller som er av dårlig kvalitet

-programmene kræsjer ofte under XP (kompabilitets problemer kanskje?)

 

Som noen har sagt før det gjelder smak og behag, men M-Audio Revolution 7.1 kombinert med Klipsch ProMedia 5.1 og morra di flytter UT! :thumbs:

Lenke til kommentar
Jeg må nokk si meg enig, soundblaster leverer ikke helt fram som forventet!

 

Audigy/audigy2/ez/ez pro osv.

 

Hardware:

 

-Støtter ikke APIC/ACPI standarden (dette blir for gammeldags!)

-Alt for dårlig merking av porter, har en stygg firewireport (sikkert værdt gull for noen, men bortkastet plass for meg!)

-24 bits teknologien er VELDIG tvilsom, og fungerer ikke på THX redigerte filmer!

 

Software/Drivere:

 

-også veldig dårlig levert, helt elendig oppsett av høytalere i softwaren som følger med, de leverer også en media avspiller som er av dårlig kvalitet

-programmene kræsjer ofte under XP (kompabilitets problemer kanskje?)

 

Som noen har sagt før det gjelder smak og behag, men M-Audio Revolution 7.1 kombinert med Klipsch ProMedia 5.1 og morra di flytter UT! :thumbs:

M-Audio Revolution 7.1 har dessuten 24-bit/192khz (og 7.1 surround) og det bare til en tusen-lapp. Noen vil kanskje si at 192khz er overklill, MEN det er fremtidsrettet, og kvaliteten er knall. Men jeg selv fornøyd med mitt M-Audio Audiophile 24/96 kort. Og er helt enig at Sound Blaster sine kort/drivere er heller litt tvilsomme. Men smak og behag.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Det er snakk om LOW-end kort da...jeg bare spiller og hører MP3 med lydkortet...

 

Skjønner at det er mange halvproffe lydfolk på denne delen av forumet, men jeg er ute etter en god anbefaling til MINE behov.

:green: Du trenger ikke et sånn super duper proff kort... :no:

 

Du trenger bare et Audigy 2 kort. Tror det er mer enn bra for deg, økonomisk er det og... :thumbup:

 

Hvis du ikke er fornøyd kan jeg gledelig anbefaller deg et kort fra herkules. Kortet er billig og bra. :thumbs:

 

Du må huske at: :dontgetit::wow:

Lydkvaliten kan ikke blir bedre med dårlige høytalerer (ikke i din sak,tror jeg)

Maskinvare påvirker også lydkvaliteten. (lite CPU kraft, lite ram)

Husk alltid å slå av mikrofonen og alle andre plugg ut og plugg in. (minske støy)

Oppdater driverer

Ikke minst er det også dårlige kvaliteter i MP3 og alle andre lydfiler du høre på da... :green:

 

Håper det er godt nok til dine behov! Hva med mine da? :scared::blush:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...