Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

domenekongen.net

Anbefalte innlegg

2. Når regningen kom hadde jeg brent den.

klarer du å brenne en elektronisk faktura er du god :p

Eller du kan dele det opp å betale det i flere perioder du har 14 dager på deg når regningen er sendt.

Jeg gikk utifra at dette var en fysisk regning ;)

Kanskje jeg begynner å bli gammel, men mine regninger skal komme i posten. Ingenting er som den flotte gulfargen.

Videoannonse
Annonse

Dette "firmaet" her synes jeg bare er tragisk. Ut i fra skriveformen og måten innholdet legges frem på ser det ut til at dette er en typisk "fjortiss" som selger webpakker i fra stuen hjemme på en 1 Mbit ADSL linje eller noe lignende. Tragisk er det i hvertfall.. Jeg ville neppe brydd meg noe om kommentaerene i denne mailen. Personen viser også klart og tydelig at han/hun ikke kan reglene for salg og kjøp av produkter via internett.

Dette minner jo til forveksling om fremgangsmåten som er kjent fra enkelte telefonselskaper. Fint at saken løste seg i minnelighet, men forutsatt at din versjon av saken stemmer hadde du aldri noe å frykte. Dette er vel den typen saker hvor forliksrådet/byretten kan finne på å irettesette den ene part for unødig bruk av retsaparatet...

Det er IKKE lov å drive næringsvirksomhet i Norge uten å være registrert i foretaks registeret i Brønnøysund. Man skal i tillegg ha moms registrering når omsetning overskrider kr 30000.

Med andre ord er han langt ute og kjøre her, men vi får håpe dette skyldes ungdommelige feilskjær og uvitenhet om lover og regler.

Er desverre ikke noen unntak i loven for hobby så lenge man driver næringsvirksomhet. Man kan nemlig ikke inngå kontrakter (les avtaler om bestilling) med en slik virksomhet.

Et annet punkt er at man er pliktig å ha et regnskap uansett om man selger for 1 krone eller 1 mill. Noe jeg tviler på at han har.

Et firma som gjør avtale med ham om kjøp av webhotell og så krever refusjon i regnskapet på denne utgiften havner selv i problemer da de har foretatt næringsutbetalinger til et "uregistrert firma".

La gutten lære seg reglene i Norge, spesielt Lov om Næringsvirksomhet osv, noe han kan finne mer info om her:

http://www.lovdata.no/all/index.html

Eminent :

Du gjør det ikke akkurat lett for deg selv heller da :

Hvis du ikke vet hva du trenger av båndbredde så kan vi sikkert finne det ut.

Men da trenger vi litt info om hva du skall bruke siden til og hvor mange besøkende du tror du har pr/mnd.

Du skrev :

jeg tror jeg får en del <-- Utrolig bra svar. Tipper du brukte lang tid på å formulere den setningen der.

Beklager at du måtte vente så lenge.

Men kan vi si 2400 kr i året?

Da får du 1GB plass, 10GB Båndbredde og domene navn

Du skrev :

hmm det høres fint ut men et spørsmål, hvorfor er dere så billig i forhold til de andre? <-- Ergo - Han tolket det svaret som at du ville ha denne pakken - Ikke helt unormal tolkning spør du meg. Du kunne like gjerne ha skrevet Ja, eller OK. Betydningen er den samme i praksis.

Men når det er sagt så dreier det seg om en missforståelse som domenekongen burde set bort i fra uten å styre med gebyrer osv.

:thumbup:

Endret av JarleW
Han tolket det svaret som at du ville ha denne pakken - Ikke helt unormal tolkning spør du meg. Du kunne like gjerne ha skrevet Ja, eller OK. Betydningen er den samme i praksis.

Jaså?

Jeg kan ikke se at han bestiller noe som helst der, den som selger må da ha vett til og få en klar beskjed., tolkninger av selger som ja ender bare med surr.

Når jeg selger en vare pleier jeg da til slutt og liste opp hva som jeg oppfatter som avtalen og få et klart og tydelig ja fra bestiller, hvis ikke ender man opp med slikt tull.

hmm...

lit om den anmeldings saken.

Stadig ler jeg meg skakk av amerikanerne som anmelder for alt som er

for å få seg en slant med penger osv.

Hvorfor skal jeg da føre norge ett skritt nermere idioti.

dette er som sagt en fjortiss som sitter på rommet

å fører et "hobby selskap". Vi får godta at han ikke er så godt

kjent med reglene. Jeg gidder ikke gjøre mer med saken for har

nok å gjøre for tiden men klart. Før eller siden vil ok han bli lagt ned :)

Å hvordan skal han lære av sine feil hvis han ikke gjør dem :p

hmmms, tåpelig sak. "Firmaet" burde gitt seg før dei begynte.

Skriv i en mail tilbake at du kontakter forbrukerrådet og/eller politi om han ikkje gir seg.

Om du skal kjøpe domene/webhotell så vil eg anbefale Servetheworld sitt QXL tilbud

1000mb, 5gb trafikk, ubegrensa mailkontoer, ubegrensa subdomener, alt du trenger av PHP, MySQL, perl osv...

Tar 2 dager før du har alt oppe, og support svarer raskt på mail!

:)

hehe joda. de har gitt seg nå så saken ordna seg :)

NB: www.host1.no har sponset meg med 600 mb webhotel, betalte bare domene :)

så alt er fiksa klart nå :)

hmm så kan jeg jo benytte anledningen til å si hva jeg skal ha webhotelet til :p

Grandiosa Community

hard fakta:

#grandiosa @ Quakenet

www.grandiosa-community.no (coming soon)

vi starter 2. april

Driver med :

Grandisoa fan club

BNC Spons

Ventrilo Spons

Public server skal opp

Radio skal opp

Webmaster crew til å sponse klaner med sider :)

masse forumer for de forskjelige interesser

altså vi er en stor community :)

Sponsorer til nå:

Stabburet AS

Tolkiens.net

host1.no

NordicRadio

CS-Community

TV & radio reklame kommer også :)

Endret av Eminent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...