Gå til innhold

Nesten nok varme til å steke egg på kabinetet!


drno21

Anbefalte innlegg

Planleger a kjøpe kabinett pga at varmen er så høy at jeg nesten kan steke egg på kabinettet mitt. Dette er ikke tull! Det er utrolig varmt når jeg tar på kabinetet på utsiden og det er varmt bode på høyre og venstre siden eneste stedet det ikke er varmt er toppen pga at her sitter det et PSU som kjøler det meste. Skal jeg bytte til nytt kabinett eller er det noen som har lignende problem

Endret av drno21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vilket kanbinett har du?

Hvor mange vifter har du og hvordan og hvor i kabinettet er de montert?

Hvis det blir så varmt som du sier så tyder det på att det er sinnsykt varmt

inne i kabinettet, dette kan da umulig være bra med tanke på kjøling av CPU, chipset og GPU. Heller ikke bra for noen som helst av de andre komponentene heller.

Lenke til kommentar

* Du mener sikkert at temperaturen er høy..

 

* Problemet løses garantert av bedre gjennomlufting. Prøv å se litt på hvordan dette skjer i kabinettet ditt i dag. Se på hvor klld luft kommerinn, og hvor varm luft går ut. Det er sikkert rom for forbedringer. Kanskje noen nye kabinettvifter gjør susen eller kanskje du må lage noen lufte-inntak eller lignende.

Lenke til kommentar

Tror jeg skal kjøpe meg nytt kabinet jeg! ;) Det kabinettet jeg har nå er på ca likhet med dette

 

http://www.medionshop.de/?Article.Link=1738&Group.Link=119

 

Kabinettet i seg selv er på ca 30 Cm høyt har målt det så det er nok et mini tower! Og ja komponentene i kabinettet er lagt tett inntil hverandre og nei jeg har ikke plass for noen kabinettvifter!

Hva tror dere skal jeg kjøpe et nytt kabinett? Vurderer eventuellt et Cheftec!

Endret av drno21
Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet, spesielt i underdelen av kabinettet pga. kombinasjonen lite kabinett og langt grafikkort som hindret luftstrøm mellom øvre og nedre del og resulterte i oppsamling av varm luft. Investerte derfor i en slik: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=TTC003

 

Den blåser /masse/ luft ut av kabinettet og støyer ikke så aller verst. Temperaturmessig var det som natt og dag etter at jeg fikk montert denne! Så hvis du har et PCI-spor ledig så kan en slik vifte være en enkel løsning på problemet!

 

timtowtdi

Endret av timtowtdi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...