Arve28 Skrevet 12. februar 2004 Skrevet 12. februar 2004 Er på internett en stund. Har Tele2 ADSL. Så plutselig virker det ikke. Hjelper ikke å restarte modem. Men restarter jeg maskinen kommer jeg inn igjen når den starter opp. Hva kan være galt? En morgen stod dette på maskinen: Norton Antivirus has encountered an internal program error. Uninstall and re-instal NAV. Hver gang jeg starter maskinen kommer desktop.ini notepad [.ShellClassInfo] LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21787. Noen som kan hjelpe.
sedsberg Skrevet 12. februar 2004 Skrevet 12. februar 2004 (endret) Jeg har et lignende problem, men det ble mye bedre etter at jeg la opp en ny, kortere og mye bedre kabel. (La også kabelen langt vekk fra en kjølekompressor m/vifte som er oppe på loftet.) Av og til "låste" modemet seg, og eneste måten å få kontakt igjen var ved å dra ut og inn strøm-kabelen et par ganger (Av og til MANGE ganger). Eller å logge inn på modemet med Telnet og kjøre "restart"-kommandoen. I menyene til modemet kunne jeg også se (sånn ca.) hva som var galt hver gang noe klikka. Jeg har også Tele2 ADSL. Endret 12. februar 2004 av sedsberg
agvg Skrevet 12. februar 2004 Skrevet 12. februar 2004 Er på internett en stund. Har Tele2 ADSL. Så plutselig virker det ikke. Hjelper ikke å restarte modem. Men restarter jeg maskinen kommer jeg inn igjen når den starter opp. Hva kan være galt? Sjekk boksen din for virus her: www.antivirus.com
Arve28 Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Skrevet 12. februar 2004 agvg. Hvor på www.antivirus.com skal jeg sjekke. Altså hva skal jeg trykke på? Å hvordan får jeg sjekket boksen? Sedsberg: Hvordan logge seg inn? Eller å logge inn på modemet med Telnet og kjøre "restart"-kommandoen. I menyene til modemet kunne jeg også se (sånn ca.) hva som var galt hver gang noe klikka
mandela Skrevet 12. februar 2004 Skrevet 12. februar 2004 har samme problemer, tele2 med Ericsson modem
Arve28 Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Skrevet 12. februar 2004 Jeg har et Lucent CellPipe modem fra Tele2. Hjelper ikke å dra ut strømmen på modem og sette inn igjen. Eneste som hjelper er restart av maskinen.
agvg Skrevet 12. februar 2004 Skrevet 12. februar 2004 agvg. Hvor på www.antivirus.com skal jeg sjekke. Altså hva skal jeg trykke på? Å hvordan får jeg sjekket boksen? http://housecall.trendmicro.com/
Arve28 Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Skrevet 12. februar 2004 agvg. Mener du Scan your Pc? Denne scanner bare PC'n. Det bruker jeg norton til. Men du snakket om modemsboksen jeg har fra Tele2?
sedsberg Skrevet 12. februar 2004 Skrevet 12. februar 2004 (endret) På CELLpipe modemene (Lucent) så kan man bruke en serial-kabel (IKKE null-modem kabel) for å komme inn på opsettet til modemet. Bps: 9600 Data bits: 8 Parity: None Stop bits: 1 Flow contr: None Eller man kan telnete via Nettverket. Modemet har som regel IP 192.168.1.1 (Husk å sette nettkortet til en IP i samme subnet (eller hva det nå heter) eneste kommandoen du trenger i opsettet er "Help" Edit: Når jeg drar ut strømmen for å resette så må jeg ha strømmen ute i 15-30 sekunder. Endret 12. februar 2004 av sedsberg
schmelck.no Skrevet 12. februar 2004 Skrevet 12. februar 2004 Hm... Vanskelig spørsmål det med at du blir kastet av internett, til feilmeldingen vil jeg si: format c: <-det eneste som funker bedre enn CTRL+ALT+DEL
agvg Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 agvg. Mener du Scan your Pc? Denne scanner bare PC'n. Det bruker jeg norton til. Men du snakket om modemsboksen jeg har fra Tele2? Og du rt 100% sikker på at den Norton-innstallasjonen din ikke er utsatt for sabotasje fra et eller annet svineri? Du sier jo i posten at NAV klappet sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå