Gå til innhold

Harddisk til paraboltuner

Jan-E.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en tuner, klargjort for harddisk, hvor jeg har "kastet" inn en gammel 2GB disk midlertidig(får tatt opp en time).

Hvilken HD skal jeg kjøpe, tenker på støy, og hvor viktig er det med omdr. og cache?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Western digital er gode disker. De utvilker ikke så mye varme, og er snille på støy.

De er billig også, 120Gb ligger på under 1000kr. Hadde kansje vært en ide å kjøpt en 200Gb disk 7200rpm.

Skrevet (endret)
WD sine disker er ikke støysvak.

Enig!

Er du ute etter en støysvak disk, så hold deg langt unna WD.

Vet at flere anbefaler 5400rpm disker i tunere, pga støyen, men jeg har montert en Seagate Barracuda 7200rpm i en Dreambox, og den er såvidt hørbar om jeg står rett over den.

(har selv en WD og en SB i PC'en, og WD'en overdøver alt - SB'en høres sjelden)

Endret av kjell33
Skrevet

Ville også anbefalt siste versjon av seagate barracuda. Varmeutvikling og støy er på et minimum.

Er kanskje ikke så morsomt å sitte i stua og lytte til harddiskstøy :laugh:

Skrevet

Hei

Jeg kjøpte nettopp en WD hd 160GB fra komplett.no. Til min overraskelse bråket den mye mindre enn min Seagate Barracuda disk. HAr jeg fått et unikt eksemplar? :D

Skrevet
Hei

Jeg kjøpte nettopp en WD hd 160GB fra komplett.no. Til min overraskelse bråket den mye mindre enn min Seagate Barracuda disk. HAr jeg fått et unikt eksemplar? :D

neppe, det er nok bare WD standard kvaitet. :)

Skrevet

Eneste som kan vere problem med Seagate er strøm forbruket, så sjekk om tuneren din har gor nokk strømforsyning. ( Vet om flere så har hatt problem med Seagate og DreamBox) Derfor brukte eg en WD 80SE. for di som mener WD bråker formye til å ha i en tuner, bør kansje prøve å se på TV med lyden på!!. ( får så mye mer med deg da :) )

Skrevet

Støtter de som sier at WD hardiskene bråker en del, har to wd disker i pc en på 120 og en på 200 gb. Først så trodde jeg at det var vifta på cpu og psu som bråkte men når jeg dempet dem så var det ikke rare nedgang på lydnivået,,, viste seg da at det var hardiskene som lagde "morroa". Har satt inn en SB disk i min X-box og der hører jeg ikke hardisken i det hele tatt, bare den hersens vifta igjen hehe

Men bevares WD disker er gode hardisker det og.

Mvh

Ole

Skrevet

Vet ikke om jeg ble så mye klokere, det ble jo mest en Western/Seagate diskusjon.

Lurt å ha lyd på TV ja!

Har omdr., cache og evt. andre ting noen betydning, eller er det bare å peise på?

Kan ha opptil 250GB i følge bruksanvisningen, blir det mange timers opptak?

Skrevet

Dersom du får en times opptak med en 2GB disk, vil det da kanskje bli 125 timer med 250 GB da? :ermm:

Kan du velge forskjellig kvalitet, og hvilken tuner er det snakk om her?

Skrevet (endret)

Har harddisker fra 4 forskjellige produsenter i maskina nå og den som mest støysvake av dem er..... IBM 80GB! WD bråker stortsett mest (men den gamle quantumen tar den når den er i gang)....

Endret av vehitman
Skrevet

Sånn ca 1 time, bare det at 2GB disken opptrer som 259,3GB, sansynligvis pga. programvaren ikke skjønner noe av den gamle disken, men det blir bilde, faktisk veldig bra og.

Tuneren er en Kaon HCO fra Komplett.

Skrevet (endret)

Mener det var 16 timer du kunne ta opp med Nokia 9902. Den har 40GB disk innebygget. Det vil si at en time tar litt over 2 GB med plass da. ("40"GB er jo egentlig ikke mer en 36)

Endret av Eriond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...