Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Parabol til PC


Anbefalte innlegg

Hey..

Sitter å leser litt i forumet her.. Men kommer ikke over "noe" som har med TV å gjøre, veldig lite anyway. Når jeg sier TV så mener jeg: "se tv på pc`n"

 

 

Jeg kan tenke meg det er mange av dere der ute, som har PC på rommet, men ingen TV, eller Tv med en simpel antene osv.. Skal du se parabol må du sitte i stua med mamma og pappa, og di er ikke like glade i adult channel som du er?

 

 

Jeg bor i en leilighet sammen med dama, går foresten VK2 service elektroniker/data.. Men jeg var nemlig dritt lei av sucky signal på den lille antenna som stod oppå tv`n, og som f4en ikke tar inn txt-tv engang.. Jeg har ikke den feiteste lommeboka du kommer over, siden jeg lever på et simpelt stipend. Det jeg tenkte var: Hmm.. Jeg gidder ikke skaffe meg en tuner til 2000kr, så skal vel canal digital og viasat ha et par 100lapper i månen, får å se på di. Det blir mye penget til slutt.. Men det fins en løsning. Siden jeg er en liten data-freak, som de fleste andre her på forumet, tenkte jeg: Yja hvofor ikke parabol til pc`n? Jeg har jo altids et gammelt gf mx420 kort med tv-ut som ikke er i bruk, og en duron 1200 som ligger å slenger, eller eventuelt bare bruke den pc`n jeg har..

 

 

Det jeg gjorde var å kjøpe meg et såkalt DVB kort.. Det kortet er egentilg ment til internett via sattelitt, men det funker jo finfint til å ta ned TV signaler òg.

 

anyway, det du kan gjøre er å hente ned et signal fra en sattelitt

Slik Gjør Du: Kjøp deg et Skystar2 kort fra feks : www.rinova.no

 

Innstaller kortet i maskinen din, og kobl det til "tallerken" ute på veggen. Mens du gjør det, laster du ned ProgDVB

 

Nå er du klar til å se gratis kanaler og høre radio og det er fult legal.

 

Har dere parabol hjemme fra før, må det ver vere mulig å bruke samme kodene til feks DVB kortet.. Du betaler jo trossalt for det .. Jeg oppfordrer IKKE til noe pirat greier her, selv om det er muligheter for det, som med alt annet.. Men bor du sån som meg, kan det vere ok å ha en billig pc i "stua" med Tv-ut, dvd spiller, dvb kort og masse mere.. da har du jo plutselig et lite entertain senter.. :)

Endret av Lickmastr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stod litt info om en del prog som kunne blitt brukt til pirat.. Med tror det blei litt missforstått? Det som er, det går ikke å bruke noe canal digital kort feks, siden det ikker er noen kortleser.. man må legge inn kodene i en fil.. Vet ikke hvor mye jeg kan si.. men jeg bare tenker, om du har canal digita feks.. og du vil bruke canal digital på pc`n, så må du vel kunne få lov til det? selv om du ikke kan bruke canal digital koret...

 

Litt vanskelig å forklare dette da.. men håper dere fårstår

 

Edit: Grunnen til at jeg har posta dette her, er pga at jeg ikke fant noen adre plasser å poste + at kortet kan og brukes til internett via sattelitt og det dukker opp som et nettverkskort :)

Endret av Lickmastr
Lenke til kommentar
Hva stod det i den første utgaven av tråden da? Var det skikkelig ille?

Hei,

 

Næh - egentligt ikke så ille.

Men det kunne kanske oppfattes som opfordring til 'pirateri' av noen av de 'CS fjortisse hobby-moderator' der er her på forumet.

 

Mvh

Kimmer

Syens du skal revurdere synet ditt på retningslinjene. En detaljert liste over hva man trenger for å se på pirat-tv koster noen uker uten forumtilgang ;)

Anbefaler at du dropper navnekallingen

Endret av enden
Lenke til kommentar

hehe, det går sikkert, men det må stå støtt, det er følsome greier, og så må jo det peke en viss plass da (liksom treffe sattelitten) så vis vinduet dit er i motsat retning går det ikke.. Menne du kan jo bare opne vinduet om det ikke går da :) (kalt kanskje) men who cares, alt for litt underholdning :)

Lenke til kommentar
Har dere parabol hjemme fra før, må det ver vere mulig å bruke samme kodene til feks DVB kortet.. Du betaler jo trossalt for det ..

Vel, du må enten ha to abonnemanger eller kjøre pirat på det ene skal du ha CD eller Viasat.

Det finnes jo masse FTA-kanaler med de er vel ikke spesielt spennede.

Du kan heller ikke koble to tunere på samme antenne med mindre man har hoder som er laget for det.

Lenke til kommentar
Poenget hans er vel at betaler du for ett abb. så synes han det er greit å kjøre pirat på de samme kanalene på pc''n, akurat som å bruke en windows lisens på to maskiner

Desverre er det ingen annen løsning for de som ikke har råd til og ha det legalt, jeg begriper ikke at CD/VS ikke har mulighet for flere kort.

VS i sverige har familiekort men de er fortsatt dyre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...