Gå til innhold

Hvor mange grader skal en AMD Athlon 1.33 GHz ha?


leifreve

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes dette er alt for varmt...Jeg har samme prosessoren og den ligger på 40-52 grader i følge hardware monitoren til Asus(den viser noe høyere enn hva den egentlig er)Jeg tror du kansje har lagt på for mye artic silver for det var en veldig høy tempratur du fikk når du tenker på hvordan kjøling du har. Du har mye høyre temp enn meg og jeg har bare en fop38 med Global winns jalla goop.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-08-16 16:05, leifreve skrev:

Jeg bruker Programmet PC Alert III som følgte med hovedkortet. Her vises CPU temp og Chassis temp

CPU: 55 grader

Chassis: 39 grader


Er det andre program som anbefales?



 

Jeg synes at kabinett-temperaturen var grådig høy. Sørg for mye bedre lufting i kabinettet, så skal du se at CPU-temperaturen også synker.

Lenke til kommentar

Jeg har samme prosessor og hovedkort som deg.

Og min prossessor ligger på 55-60 grader hvis jeg har

igjen kabinettet. Kjøpte en vifte som skal klare å

kjøle ned ordentlig, men d gjør den ikke.

Nå har jeg kabinettet åpent mens jeg har en vifte

som blåser luft inn. Da ligger temp'en rund 48 grader.

Klagde til Komplett, som hevda jeg hadde brendt CPU'en og satt på vifta uten å fjerne den papir lappen som beskytter den lyserosa 'puta' under vifta.

Hvor dumme tror den at d går an å bli..?

Bruker også jalla goop fra GlobalWin, men alikevel..

_________________

.:. Martin .:.

 

[ Denne Melding var redigert av: NRJ på 2001-08-19 20:27 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du har så rett, så rett, Pål... Det er dessverre mange kunder som ligger på et kunnskapsnivå LANGT under selv den ferskeste brukeren av dette forumet. Jeg jobber riktignok ikke i en dataspesialisert butikk, så jeg får inn alt mulig folk, men det er utrulig hvor mange dumme spørsmål folk kan finne på å komme med. Ei venninne av meg presterte å spørre hvor bokstavene var, da hu satte seg foran printeren for å skrive hovedoppgave...

Lenke til kommentar

Min prosessor @ 1438MHz ligger på ca 49 grader hvile 0g oppimot 55-56 grader ved belastning. MSI K7T Turbo-R LTD og Dragon ORB 3 kjøler med arctic silver.

Kabinett-temp er ca 27 grader.

 

Min andre PC @ 1424MHz ligger på ca 55-56 grader hvile og oppimot 61 grader ved belastning. Samme HK og Zalman CNPS5000 Plus kjøler(DRITTKJØLER!!) med arctic silver. Kabinett-temp er ca 26 grader.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-08-30 17:01, pkalle skrev:


Du skulle bare visst hvor mye idiotisk folk gjør.



 

jo takk, jeg jobbet 3 år i forskjellige support funksjoner - så jeg vet hvor mange idioter som fins rundt omkring.

Men jeg står for det jeg sa, en del av de folka der er ikke helt gode. Mulig jeg som har blitt bortskjemt etter å ha shoppa i Statene de siste årene...

 

_________________

255 bokstaver er ikke nok for mine setups :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Silence på 2001-09-04 09:58 ]

Lenke til kommentar

En copper shim er varmeledende. Det anbefales av de fleste overklokkere å IKKE bruke shims som er varmeledende, ettersom dette virker MOTSATT av hva man skulle tro. Det leder til at det faktisk blir varmere cpu, til tross for at man skulle tro det burde bli kjøligere. Skal du bruke en shim, så sørg for at den IKKE er varmeledende. Da vil du kanskje merke temperaturendringer.

Lenke til kommentar

Jeg har en Athlon 1200 som kjører på 1400Mhz(133x10.5)

Temperaturen min er på 45 grader idle, og 49 grader max load (systemet har 25 grader).

Dette er mer normalt!

Har en Cooler Master EP5-6I11A kjøler, har også to 80MM vifter i front som suger inn luft

(ca 2000-2500rpm på disse), kabinettet er et Chieftec Full tower.

Jeg merker det at en god luftsirkulasjon har MYE å si for CPU temp!

Lenke til kommentar

Jeg har nå byttet til en Thermalright sk6 med ¨Delta 60x60x25 7k vifte og har fått cpu tempen betraktelig:

 

1.33(133x10)@1.75v: idle 35

load 42

1,5(150x10)@ 1.75v idle 38-42

load 46

 

Monterte også en 80mm vifte i to av 5.25 brønnene på mitt hq45 så den blåser rett på cpu kjøleren da sank temperaturen enda 3 grader.

Temperaturen er lest av med asus probe.

Hovedkort: Asus a7v133-c

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...