Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp NAT-regel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tele2 begynte å sende ut Ericsson modemet etter nyttår. Bestilte du ADSL før dette så får du ikke dette modemet.

 

Er det et Thomson Speedtouch modem du har, så har dette også NAT og DHCP funksjonalitet, men dette er skrudd av som standard. Hvis du vil, er det ingen problemer å endre på dette. IP adressen til Speedtouchmodemet er 10.0.0.138. B/P er 2elet/2elet

Endret av reybr
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

med default oppsett på ericsson hm210di så holder det ikke å legge til en NAT regel.

routeren har nemlig ipfilter aktivert.

Noe som betyr at de på "utsiden" ikke har tilgang til "innsiden"

 

ser noen her har valgt å endre default for "private" i ipfilter fra deny til allow.

en bedre melighet (i mine øyne) er å legge til en regel for ipfilter..

(ingenting kan bli sikkert nok :p )

 

nåvel..

 

på ipfilter sida, trykk add og endre instillingene til dette:

 

rule id: (velg selv et ubrukt tall)

action: Accept

direction: Outgoing

interface: eth-0

in interface: eoa-7

security level: (mer av for nivået av sikkerhet du bruker)

protocol: eq, TCP

dest port: eq, HTTP

 

trykk submit.

nå skal web serveren din kunne nåes fra utsiden (forutsetter at du har satt opp NAT)

 

 

 

gadd ikke å lese hele posten for å se om noen allerede har svart på dette :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
(forutsetter at du har satt opp NAT)

 

 

Ok, jeg har et samme modem som dere snakker om og har de samme problemene med low-id i emule..

 

Jeg er litt n00b på dette modemet.

Det jeg prøver å si er at jeg forstår ikke hvordan dere går fram å får opp menyen for disse konfigurasjonene dere gjør.

 

Det står absolutt ingenting i brukermanulen om endring av konfigurasjoner via Windows.

 

 

-Er det innbygget firewall i modemet mitt, omså hvorfor står det ingenting om det i brukermanualen?

 

-Er det mulig å få en liten stepbystep-guide til hvordan man kan endre i konfigurasjonene?

 

-Og sist med ikke minst. Hvorfor mister jeg internett når jeg "refresher" servere i cs og av og til når jeg surfer?

 

 

Håper virkelig på svar som kan være til hjelp! :ermm:

Lenke til kommentar
Nei! Nå tror jeg at jeg gir opp!

Alt funker greit, jeg får god id i emule! Men nedlastingene stopper etter en liten stund!! :wallbash:

 

At det går an å produsere noe så dritt!!

Jeg har akkurat samme problem. Har resignert meg til å ikke få overnet\andre p2p-ting til å fungere med det Ericsson-modemet.. Men til og med en vilkårlig ftp-overføring går i stå etter et dusin mb eller mindre... håpløst!

 

Noen andre som har lignende problemer, evt har fått løst dem??

 

Vurderer sterkt å skifte leverandør hvis jeg ikke får ordnet dette snart. :ermm:

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
på ipfilter sida, trykk add og endre instillingene til dette:

 

rule id: (velg selv et ubrukt tall)

action: Accept

direction: Outgoing

interface: eth-0

in interface: eoa-7

security level: (mer av for nivået av sikkerhet du bruker)

protocol: eq, TCP

dest port: eq, HTTP

 

trykk submit.

nå skal web serveren din kunne nåes fra utsiden (forutsetter at du har satt opp NAT)

Hei,

 

Kan du også definere en for Azureus?

Port 6881?

Lenke til kommentar
Rule Flavor: 'RDR'

Rule ID: '2' (denne kan vere en hvem som helt nummer som ikke er brukt av en annen regel)

IF Name: 'ALL'

Protocol: 'ANY'

Local adress from/to: '192.168.1.x'(ip til maskin på lokalnettet som kjører tjenesten)

Global adress from/to: '0.0.0.0'

Destination port from: 'Any other port -6881'

Destination port to: 'Any other port - 6991'

Local port: '0'

 

Så må du slå av ipfilter og sette default private action til 'allow'(pass på og ha beskyttet maskinen din med en software-firewall da uten ipfilter blir allt ukritisk sluppet gjennom).

 

Jeg prøver nå og lære meg litt mere om ipfilter så jeg kan lage regler som slipper igjennom bare den ønska trafikken, får forhåpentligvis tak i en bok idag.

Regelen bør ligge føre eventuelle andre som ligger der. Tror det er viktig at de ligger i rett rekkefølge.

 

Dette fungerer ihvertfall for meg. Bruker Azureus og den blir grønn så straks jeg har gjort denne regelen, samt ipfilter saken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ericson hm210di er ikke så vanskelig å åpne, jeg fikk åpna det ved å bridge hele linken til dmz og skru av ipfiler på de 2 første settingene samt åpne dem for dmz så legge en brukbar router på baksiden, hvis en leser nøye i manualene en finner på nett er det egentlig ganske logisk...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Tele2 begynte å sende ut Ericsson modemet etter nyttår. Bestilte du ADSL før dette så får du ikke dette modemet.

 

Er det et Thomson Speedtouch modem du har, så har dette også NAT og DHCP funksjonalitet, men dette er skrudd av som standard. Hvis du vil, er det ingen problemer å endre på dette. IP adressen til Speedtouchmodemet er 10.0.0.138. B/P er 2elet/2elet

Nå har du begynt å sende med Speed touch modemene igjen!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...