Gå til innhold

valg av skjermkort

CB_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Msi kortet er klart best, men om du legger i noen hundre lapper kan du få deg et Fx5900xt som igjenn er enda litt bedre. Om du har penger nok er det mulig å få tak i powercolor radeon 9800pro som overgår alle disse ganske enkelt for i overkant av 2000,-

Skrevet (endret)

Jeg mener at du burde kjøpe det gainward kortet. Radion kortet er kansje noe bedre, men det er ikke vert de ekstra 400

Endret av Selle
Skrevet

Vet faktisk ikke helt hva jeg ville valgt, men det er ikke tvil om at R9800 yter bedre, spørsmålet er bare hvor mye..

Man kommer jo meget langt med et overklokket FX5900 2.8ns og..

Skrevet
Jeg vile ikke valgt noen av de foreslåtte skjermkortene, :)dette er litt bedre enn XT, kan klokkes lengre på minne og kan flashes til 5950 ULTRA.

Tror ikke dette vil funke på 5950U hastigheter. minnet vil i allfall ikke funke på 5950U hastigheter (2.8ns går bare ikke så høyt i klokkefrekvens). Det å flashe kortet har ikke noe særlig for seg. Mulig timingene på minne går litt OPP, dvs. tregere minne, siden 5950U biosene er laget for høyere klokk på minnet. Hvis kortet ikke kan overklokkes til 5950U hastigheter funker det nok ikke å flashe det (med unntak av minnehastigheter, siden den nye biosen kanskje har dårligere timinger enn 5900 biosen).

Skrevet
Jeg vile ikke valgt noen av de foreslåtte skjermkortene,  :)dette er litt bedre enn XT, kan klokkes lengre på minne og kan flashes til 5950 ULTRA.

Det er xt, bare med annet navn (tror jeg)

Du har nesten rett, det er til misvisende navning, men kortet er litt bedre en et (xt), bl.a bedre RAM ;)

Skrevet
Jeg vile ikke valgt noen av de foreslåtte skjermkortene,  :)dette er litt bedre enn XT, kan klokkes lengre på minne og kan flashes til 5950 ULTRA.

Tviler sterkt på at dette kan flashes til FX5950! Men skal ikke være brennsikker her, men dette kortet har jo 2.8ns. FX5950 har 2.2ns og etter min erfaring funker Nvidia sine kort veldig dårlig med flashing.

Skrevet

Du har nesten rett, det er til misvisende navning, men kortet er litt bedre en et (xt), bl.a bedre RAM ;)

Det var det jeg trodde :D

Skrevet

Tviler sterkt på at dette kan flashes til FX5950! Men skal ikke være brennsikker her, men dette kortet har jo 2.8ns. FX5950 har 2.2ns og etter min erfaring funker Nvidia sine kort veldig dårlig med flashing.

Flashet mitt idag jeg :roll:

Har flashet tilbake nå, grunnet artifacts.

En venn av meg som kommer litt lengre i utgangspunktet med klokking kjører feilfritt 5900 2.8ns@5950U

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...