Gå til innhold

Hva bruker du kraft pc'en til?


Thombr86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er bare en myte at man kan får _helt jevn høy_ FPS i Cs med en gammel maskin. CS er mye mer "bloated" i dag en hva det var før. Spiller man sånn passe "seriøst" så teller FPS alt.

Hvorfor er det så viktig med høy FPS når man spiller seriøst?

 

Spiller AA med et GF 2 kort og noen av medspillerne med (9800 XT og Pro kort) gjør narr av meg.

 

Har jevnt 30 FPS på de gamle banene og helt nede i 17 FPS på de nye. De som har gode kort har derimot 120 og 90 FPS.

 

Alt annet over 30 FPS er vel helt bortkastet? Øye greier ikke å oppfatte noe kjappere. Eller er det for at spilleopplevelsen skal bli mer behagelig?

 

Skjønner jo at folk vil spille med 1280*768 eller mer, men har det noe for seg?

Så du synes ikke at det hele hakker når du har 30 fps?

Crosshairer schrinker bare med en tredjedel av farten også da, så for å spille på et seriøst plan trenger man 100fps, så det så!

Spiller AA med et GF 2 kort og noen av medspillerne med (9800 XT og Pro kort) gjør narr av meg.

 

Det forstår jeg godt... Hvordan klarer du i det hele tatt å spille med 17fps, det kan da ikke være det minste morsomt?

Lenke til kommentar

 

Så du synes ikke at det hele hakker når du har 30 fps?

Crosshairer schrinker bare med en tredjedel av farten også da, så for å spille på et seriøst plan trenger man 100fps, så det så!

 

 

 

Det forstår jeg godt... Hvordan klarer du i det hele tatt å spille med 17fps, det kan da ikke være det minste morsomt?

Nei, det hakker ikke. Har i hvert fall ikke lagt merke til det.

 

Har heller ikke sett forskjell på baner med 17 FPS og 30+ FPS før jeg kjørte benchmark.

 

Skjønner at man vil ha crosshairen til å bevege seg fortere, men trodde dette hadde med hastigheten man stilte inn musa på. Man blir vel ikke mer nøyaktig på aimingen med kjappere FPS?

 

 

Jeg har positiv score på dødsstatestikken så hvis FPS betyr så mye betyr det vel at jeg har some skills. Tviler på om jeg blir noe bedre med nytt grafikkort, men jeg skal kjøpe nytt.

 

:dontgetit::dontgetit:

Lenke til kommentar

jeg har et geforce ti 4600 og spiller battlefield 1942,veldig mye unear tournament 2003(da mener jeg ca 2timer hver eneste dag!)

 

skjermkortet mitt henger ikke helt med i svingene i unreal,

det lagger en del innimellom,

jeg kører high og normal på graffiken i 1280*1024.

Noe som går dårlig med et så crappy kort!!(var det beste for et og et halvt år siden, så der ser man utviklingen :thumbup: )

Lenke til kommentar
Nå har jeg SÅÅ lyst til å sette opp min gamle duron 600@900 med GeForce256DDR, bare for å vise at det å spille cs med den maskinen fungerer YPPERLIG!

 

Ja jeg HAR spillt 1.6 med den..

Gjør det da!! Please! Og dokumenter det godt med massevis av benchmarks (FRAPS) så får vi slutt på denne evige diskuskjonen.

Lenke til kommentar

 

Så du synes ikke at det hele hakker når du har 30 fps?

Crosshairer schrinker bare med en tredjedel av farten også da, så for å spille på et seriøst plan trenger man 100fps, så det så! 

 

 

 

Det forstår jeg godt... Hvordan klarer du i det hele tatt å spille med 17fps, det kan da ikke være det minste morsomt?

Nei, det hakker ikke. Har i hvert fall ikke lagt merke til det.

 

Har heller ikke sett forskjell på baner med 17 FPS og 30+ FPS før jeg kjørte benchmark.

 

Skjønner at man vil ha crosshairen til å bevege seg fortere, men trodde dette hadde med hastigheten man stilte inn musa på. Man blir vel ikke mer nøyaktig på aimingen med kjappere FPS?

 

 

Jeg har positiv score på dødsstatestikken så hvis FPS betyr så mye betyr det vel at jeg har some skills. Tviler på om jeg blir noe bedre med nytt grafikkort, men jeg skal kjøpe nytt.

 

:dontgetit::dontgetit:

Du synes ikke at det hakker med 17fps nei? Sensen på musa har absolutt ikke noe å gjøre med hvordan fps'en påvirker fysikkmotoren når det gjelder crosshair ;)

Zamoht: Gjør det da, bevis det! :) Jeg forventer at det er 100fps da, siden spillet suger uten det... :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg driver med en del videokomprimering og ønsker mest mulig cpu-kraft. Akkurat har jeg en XP2400+ jeg gjerne skulle byttet ut, men jeg tror nok jeg venter til sommeren og kjøper meg et fett 64-bit system.

 

Skjermkortet mitt er et 9600XT og det holder lenge siden jeg nesten aldri spiller..

 

Ellers er harddisker det jeg kjøper mest av. Det får man aldri nok av og jeg gidder jo ikke sitte å brenne cder/dvder til jeg blir blå..

Lenke til kommentar

Jeg spiller Cs (bare cs for det meste) og min maskin er: athlon 2000+ 512 mb kingston 333mhz. MSI g4 ti4400 128 mb. Trenger en såpass bra maskin til cs vertfall 1.6! :wow: Er forresten enig med rlz her. Han har peiling! Går ikke ant å spille spill med 17fps HERRE!

Endret av Jabbala
Lenke til kommentar

 

Så du synes ikke at det hele hakker når du har 30 fps?

Crosshairer schrinker bare med en tredjedel av farten også da, så for å spille på et seriøst plan trenger man 100fps, så det så! 

 

 

 

Det forstår jeg godt... Hvordan klarer du i det hele tatt å spille med 17fps, det kan da ikke være det minste morsomt?

Nei, det hakker ikke. Har i hvert fall ikke lagt merke til det.

 

Har heller ikke sett forskjell på baner med 17 FPS og 30+ FPS før jeg kjørte benchmark.

 

Skjønner at man vil ha crosshairen til å bevege seg fortere, men trodde dette hadde med hastigheten man stilte inn musa på. Man blir vel ikke mer nøyaktig på aimingen med kjappere FPS?

 

 

Jeg har positiv score på dødsstatestikken så hvis FPS betyr så mye betyr det vel at jeg har some skills. Tviler på om jeg blir noe bedre med nytt grafikkort, men jeg skal kjøpe nytt.

 

:dontgetit::dontgetit:

Du synes ikke at det hakker med 17fps nei? Sensen på musa har absolutt ikke noe å gjøre med hvordan fps'en påvirker fysikkmotoren når det gjelder crosshair ;)

Zamoht: Gjør det da, bevis det! :) Jeg forventer at det er 100fps da, siden spillet suger uten det... :ermm:

Jeg føler med deg .. cs er en pine uten 100fps. Å Zamoht er det bare umuligt å overbevise. Han kan vis trylle eller noe.... ( :wow: sånt gjør meg kvalm )

Endret av Pukerud
Lenke til kommentar

Oj.. denne eksploderte litt, man har ikke sporet helt av enda, BRA!

 

Jeg ser at mange er enige i det jeg sa, men det er fortsatt noen som ikke tror helt på meg.

 

Anngående det at cs-spillere spiller i 800*600: Så vidt jeg har hørt fra mange av kameratene mine som spiller cs, så spiller de beste spillerne i 800*600, hvorfor vet jeg ikke.

Selv om at det er noen som sier att 100fps er nødvendig.

TULL, sier jeg da, vil du være god/ha fordeler, så hvorfor ikke kjøre 30fps?

Er det ikke da det er lettest å bunnyjumpe?

 

Hvis noen tenker å ta steget og spørre meg om hva jeg bruker pc'en til (spec i profil), så vil jeg si at jeg ALTID bruker AA og AF, unntatt på noen spill og programmer som bare får korupt grafikk.

Av spill, så er jeg en alteter, men det går for det meeste i KotOR og morrowind, som egentlig krever såpass av maskinen min.

Bruker også Photoshop, SketchUp og andre grafiske programmer som ikke er helt gode å bruke på "dårlige" pc'er (erfaringer fra skolen).

 

For å ta den diskusjonen om FPS i spill, så vil jeg si att cs "krever" 30-40fps, morrowind klarer jeg meg med 20 og i sjakk trenger jeg 1 :p

Dette er selvfølgelig slik jeg oppfatter det.

 

Vsync er også på, bruker ReForce til å låse FPS/Hz til 85 i alle programmer, ettersom skjermen ikke takler mere så hvorfor vise mere? Fjerner dessuten tearing, som er "ekkelt" å spille med.

 

Da cs var 1.3, så satt jeg på en 400Mhz AMD med 64MB ram og 6MB ATi Drittkort, lagga ikke i det hele tatt, men det lagger litt i 1.5 og 1.6 da.

 

Jaja, er ikke en cs mann, så jeg kan egentlig ikke uttale meg om hva som er bra/nødvendig.

 

Men jeg synes det er bra at det er mange som har en pc som passer sine krav og litt til, uten for mye overkill.

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

gud bedre for en diskusjon! Thomas (brattern), nå har du lagt gullegget. Hvor mange cs-14iser tror du kommer til å flippe helt når de ser dette? Jeg tipper: ca. 1000. :lol:

 

Før satt jeg med en xp1800, gf3ti200, 768mb sdram og spilte cs noen få ganger. da kjørte jeg i 1600x1200 UTEN AA/AF i openGL med stabilt 100fps på uofisielle brett med mange "tunge" teksturer. Eneste som da var minuset var at jeg måtte kjøre med Vsync av, så tearing inntraff. Ikke at jeg brydde meg så mye om det, men. Det var vel og merke 1.5, har ikke testa 1.6 og har ikke noe behov for det heller.

 

De som påstår at dette er løgn vet definitift ikke hva de snakker om og har lite peiling på konfigurasjon, driver oppdateringer / innstillinger osv osv. Har sett folk som klager over at CS går treigt som ikke har installert f.eks chipset drivere en gang, og enda verre, bruker Windows's egne skjermkortdrivere ect. Da nytter det ikke hvor heftig hardware du har. De som ikke skjønner dette er det ikke noe synd på. Jeg har testa CS etter jeg oppdaterte systemet med en xp2500, 9600pro fbe (klokka: 506/330), og ddr ram, og da har faktisk ytelsen i CS sunket litt. Ikke at dette bryr meg det grann da jeg spiller så lite CS. Kunne sikkert ha tweaka det stabilt hvis det var så sinnsykt om å gjøre, men jeg synes egentlig at CS er en folkeplage, så jeg bryr meg ikke.

 

Ellers så går cpu-krafta mi en del til småtteri (surfing, skriving, leeching) og en del musikk laging. Ripper også en DVD og capper et TV-program i ny og ne.

Lenke til kommentar
gud bedre for en diskusjon! Thomas (brattern), nå har du lagt gullegget. Hvor mange cs-14iser tror du kommer til å flippe helt når de ser dette? Jeg tipper: ca. 1000. :lol:

Jau, jeg bare måtte :blush:

Vi diskuterte dett litt vi to,og vi skjønte jo ikke bæret, hvorfor de "måtte" ha Über-pc for å spille cs. :dontgetit:

 

Så denne tråden ble resultatet, og jeg ser at vi to ikke er alene om å ikke skjønne hvorfor, det var jo bra (phuuh! :) )

Lenke til kommentar

Jeg bare gliser når jeg sitter på LAN og noen av kameratene mine skryter av Radeon 9800 pro og 9700 pro... Alt de spiller er jo CS og Warcraft3.. Tilogmed Starcraft en gang i blant!

 

Xp 2500 @ 2200 MHz, GF4 TI 4200 @ 4600, 512 mb RAM holder lenge for meg.

Svakeste leddet der er vel ti 4200, bare 64 mb og dx 8 støtte... Skal vel skaffe meg et nytt et i april..

 

Heller slenge inn noen ekstra lapper på Lian li, kvalitets cpu-vifte, MS mouse + icemat osv osv...

 

Jeg kjører CS med 2x AA og 2x AF, kjører nesten alle spill på det jeg, np!

 

Edit: Herregud rlz! Spillet duger ikke under 100 fps? :scared:

 

Peiling han der? ;)

 

Er det ikke alt under 30 fps som ikke regnes som film/spillbart, men som "bilde fremvisning"?

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

 

Anngående det at cs-spillere spiller i 800*600: Så vidt jeg har hørt fra mange av kameratene mine som spiller cs, så spiller de beste spillerne i 800*600, hvorfor vet jeg ikke.

Selv om at det er noen som sier att 100fps er nødvendig.

TULL, sier jeg da, vil du være god/ha fordeler, så hvorfor ikke kjøre 30fps?

Er det ikke da det er lettest å bunnyjumpe?

For å klarne opp i det 800*600 spørsmålet ditt. Half-life var laget for å kjøre 800*600 og siktet er dermed mest presist når det kjøres i denne innstillingen.

 

Dvs at når du kjører i en høyere oppløsning så treffer du ikke NØYAKTIG der du sikter fordi siktet er "for lite" i forhold til det spillet er laget for.

Lenke til kommentar

Jeg må opplyse at jeg spiller minimalt med CS for tiden. 1.6 endret forøvrig hele sulamitten så folk som prøvde CS en gang for to år siden trenger ikke å komme her å snakke om hardwarekrav ;)

 

BrAtTeRn: Fysikkmotoren har bugs som gjør at 800*600 og 640*480 har fordeler med høve til rekyll osv.

 

Edit: Tyrkleif i søringland

Endret av rlz
Lenke til kommentar

Det som gjør meg kvalm,er når CS spillerene sier at du MÅ ha 100FPS. Ikke kom her og si at du/dere hadde merket forskjell på 90-95 FPS og 100FPS. Det tviler jeg så sterkt på at jeg kunne satt penger på det. Hvordan i ****** skal man kunne se forskjell på 95FPS og 100FPS? Virker som "alle" som spiller CS her tror at spiller man på en PC som ikke klarer 100FPS konstant (80-90FPS f.eks) så har man ikke en sjangse. Feil. Dessuten så krever heller ikke 1.6 mye. Det krever mer enn 1.5,ja. Mye mer,nei. Gikk ned 10FPS ca fra 1.5 til 1.6,var da nede i hele 80FPS (skjønner ikke at jeg i det hele tatt kunne se hva som skjedde,det hakket jo sånn :roll: ) .Merket ingen forskjell da jeg oppgraderte pc`n og fikk 100FPS konstant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...