Gå til innhold

Får ikke slå av pc`n!


Lickmastr

Anbefalte innlegg

Har nett bygd en pc, med abit NF7-M, 256 twinmos ram, og 1.4ghz duron

Når jeg er i windows og slår av pc`n, fortsetter viftene, hd, cd rom og alt å gå.. Får rett og slet ikke skrudd av psu. Har testa flere psu`r og det samme skjer på alle. Litt merkelig dette her.. :no:

 

Edit: glemte å si at maskina poster ikke på nytt, det blir bare "svart" men alt står å går som normal --> cpu vifte --> ALT!

 

svar plz

Takker for all hjelp :)

Endret av Lickmastr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er det jeg hører? skru av pc'n? hva er dette for noe tull da?

 

ellers, høres nesten ut som at den går i hvilemodus, ikke at jeg veit noe om det, for jeg skrur nemlig kun av pc'n et par ganger i året :D

Hehe... Godt å høre at det er flere som ikke slår av maskinen.

 

Det er vel ikke noe grunn til å slå av maskinen utenom når man må inn i maskinen for å "fikle".

 

Jeg mener for så vidt også at det høres ut som om den går i hvilemodus. Sjekk instillingene i BIOS for powermanagement. Det kan også hjelpe med en ny BIOS.

 

-Chief-

Endret av Chief
Lenke til kommentar

My Computer Won't Shut Down Itself After Installing XP

 

There are a number of users who are noticing that their PC will no longer automatically power down/shut off without pressing the power off button on the computers unlike in Windows Me/95/2000. There could be a number of reasons for this - but the main one seems to be that ACPI is not enabled on the computer or in Windows XP. Here is how to try that out:

 

1: Click - Start - Control Panel - Performance and Maintenance - Power Options

Tab

 

2: Then click APM - Enable Advanced Power Management Support

 

Få høre om dette helper..... :cool:

Hvis ikke; finn ut om HK støtter ACPI.

 

Og et trick (siden jeg alikvel var inne på linken:)

Shutdown Windows XP Faster:

Start Regedit.

Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control.

Click on the "Control" Folder.

Select "WaitToKillServiceTimeout"

Right click on it and select Modify.

Set it to a value lower than 2000, say 1000 as a test.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
ja, eller så hadde jeg vel ikkje fåt skrutt den på?

Sorry, hehe. :blush:

 

Men det kan være at det er gjort en instilling i BIOS. I BIOS på mitt HK kan jeg iallfall velge hvilken funksjonalitet strømbryteren skal ha. Kan velge mellom:

 

* Power off. - The power button functions as normal power off button.

 

* Suspend - When you press the power button, the computer enters the suspend/sleep mode, but if the button is pressed for more than four seconds, the computer is turned off.

Endret av ØW
Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet. Jeg har prøvd og byttet alle komponenter i mi maskin untatt hovedkortet og psu. dermed er det en av disse to.

 

Hos meg vil maskina kun slå seg av noen ganger. Andre ganger stopper den. Etter litt undersøking fant jeg ut at mange andre som hadde samme psu som meg(Qtec) hadde samme problemet. Derfor tror jeg at det er psu som er problemet her. Det er i allefall ikke noen instillinger, siden den skrur seg av noen ganger.

 

Du sier du har prøvd å byttet psu. Hvis du har det er det sikkert ikke psu som er problemet til deg, men det er det trolig her.

Lenke til kommentar

Snekker`n: ikke bios instillinger iallefall, jeg oppdaterte bios, og dobbelt sjekka med mitt nf7-s hk.

 

Det er 2 dioder på hk`et. en gul og en rød. Den røde viser at hk har strøm, og den andre viser vel når hk er "På". Begge lyser i det samme jeg setter i strømmen til psu. Uten noe på hk, uten power switch`n engang. Det må vere defekt!

Lenke til kommentar

Du har installert på maskinen ett eller annet program som skaper problemer..

Det kan være Roxio Easy CD Creator 5.0 eller Direct CD 5.

 

Windows er lagt inn på maskinen mens den er ustabil/overklokket. :thumbup: .

 

Edit: Beklager kom vist helt på bærtur i forhold til utdypingen ovenfor.. :blush:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...