Gå til innhold

Hjelp til valg av MP3-spiller og headsett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare 6 timer?

 

Alle creative spillere har jo nesten det dobbelte der.

Apple har tydeligvis noe å lære..

8 timer oppgitt, 6 timer (+/- litt) effektivt. Creative Zen NX er bl.a. oppgitt til 14 timers playback, i visse tester klarer den dog ikke mer enn 8-9 timer effektivt, så det er litt mer feilmargin ute og går hos Creative (noe som ikke er så overraskende).

 

"Problemet" med iPod var jo batteriet. Det blir somregel dårlig etter en stund.. Men nytt batteri, med større kapasitet, koster $49 USD fra www.ipodbattery.com, og det er relativt enkelt og bytte selv.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Tror ikke det kommer en ny versjon av iPod på en stund, 3. generasjon kom jo nettopp. Tror apple satser på iPod mini en liten stund fremover iallefall. Men at det kommer en ny versjon av iPod er det ingen tvil om. Men tror ikke det vil bli med det første.

 

Når det gjelder om du kan koble til iPoden til TVen så er jeg ikke sikker. Men du kan iallefall koble den til PCen og deretter overføre data-bildet til TV-skjermen.

iPod 4 generasjon har jo allerede kommet. Ikke som nytt design, men nye HDD størrelser. Neste generasjon (design) normal iPod kommer til og ha bl.a. mye bedre forbedret batteri, noe den virkelig fortjener. 6 timers (8 timer oppgitt, 6 timer effektivt) playback på en spiller med 15-40GB kapasitet er i grunn latterlig.

Interessant at du nevnte dette med batteritid på iPod, for dette er noe som varierer sterkt etter hvor mye du selv sitter og knoter på den (og spesielt om hvorvidt lyset er på eller ikke).

 

Tester min nå med en spilleliste på 70 sanger (må alltså starte harddisken en del ganger i løpet av lista) og med tilfeldig-sang-valg på. Runder nå 7,5 timer, dette er UTEN lyset på, med middels volum (midt på, ingen mega-volum-mod fra før, er som fra fabrikken). Det mest interessante er at den har spilt i over 1,5 time uten at batteriindikatoren har hatt noen streker igjen. Regner dog med at den dør snart :p

Regner med at med litt knoting, UTEN lys, så kommer den til å ligge på 7 timer stort sett. Om man skifter MYE mellom sanger kan spilletiden dog fort ramle ned til 4-5 timer...

 

Merk: Min er ikke helt ny, fikk takk på den i de glade juletidene.

 

Tips: Lag spillelister på dataen (i den utstrekning du kan), dette hjelper stort da du dermed holder på mindre med den "ute i felten". :)

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Interessant at du nevnte dette med batteritid på iPod, for dette er noe som varierer sterkt etter hvor mye du selv sitter og knoter på den (og spesielt om hvorvidt lyset er på eller ikke).

 

Tester min nå med en spilleliste på 70 sanger (må alltså starte harddisken en del ganger i løpet av lista) og med tilfeldig-sang-valg på. Runder nå 7,5 timer, dette er UTEN lyset på, med middels volum (midt på, ingen mega-volum-mod fra før, er som fra fabrikken). Det mest interessante er at den har spilt i over 1,5 time uten at batteriindikatoren har hatt noen streker igjen. Regner dog med at den dør snart :p

Regner med at med litt knoting, UTEN lys, så kommer den til å ligge på 7 timer stort sett. Om man skifter MYE mellom sanger kan spilletiden dog fort ramle ned til 4-5 timer...

 

Merk: Min er ikke helt ny, fikk takk på den i de glade juletidene.

 

Tips: Lag spillelister på dataen (i den utstrekning du kan), dette hjelper stort da du dermed holder på mindre med den "ute i felten". :)

 

Mvh kjello2

Vel, refererte til "normalt" bruk, og normalt sett er vel lyset på :p Dessuten må en jo ha lyset påslått på ipod, det ser jo så kult ut :)

 

Har lånt ipod i 1mnd selv (3. gen 20gb), og synes den var fantastisk, forutom batteritiden, som irriterte meg grenseløst når jeg satt på toget fra trondheim->oslo. Fikk jo bare hørt på musikk halve veien nedover omtrent :(

 

Skulle vært rundt 15-20 reelle playback timer på en bærbar spiller med såpass stor lagringskapasitet, synes jeg. Men en kan jo ikke få alt som en vil ha det :mad:

 

Venter derfor til neste design-generasjon kommer med og kjøpe meg en selv, i og med at Apple har gått ut og sagt at batteriet osv. kommer til og bli betydelig forbedret i neste design-generasjon (noe som er viktig for meg, da jeg reiser endel).

Lenke til kommentar
Caluna: Går litt av temaet nå kanskje men tenkte bare jeg skulle opplyse om at PX100 kanskje kan være et bedre valg enn Porta Pro;

Joda, men Porta'en er billigere, etter min mening ser den bedre ut, og har lest og hørt og lyttet og sett utrolig mye anbefaling av portapro - så jeg stoler rett og slett på det. Men vet px100 er gode headsett, ingen tvil! men d er vel litt mer bass trøkk i porta'en? Liker d!

Lenke til kommentar
[...]

 

Venter derfor til neste design-generasjon kommer med og kjøpe meg en selv, i og med at Apple har gått ut og sagt at batteriet osv. kommer til og bli betydelig forbedret i neste design-generasjon (noe som er viktig for meg, da jeg reiser endel).

Humm, prøv å bruke den uten lyset neste gang, er bare en vanesak, og som jeg sa, det hjelper mye på batteritiden. Og hva er egentlig vitsen med å ha lyset på om du sitter med den i dagslys eller bruker fjernkontrollen...? Mye bedre å ha lyset av, og slå det på ved å holde inne meny-knappen når man vel trenger det.

 

Og selvsagt må de få batteritiden til å bli bedre på fremtidige produkter/modeller, om ikke blir jo produktene ikke populære i samme grad som tidligere modeller! Om ikke de har noen helt utrolige fortrinn foran andre produkter rent funksjonsmessig da...

 

Forbedring av et produkts aspekter er uansett noe alle forventer av en fremtidig modell i en allerede populær modell-/produkt-linje, så egentlig er det at de har gått ut og sagt det bare en "beroliger" av publikum. Men dette skjønte du sikkert, bare sier det allikevel.

 

PS: 8 timer nå - "still going strong"! ;)

 

Nå folkens, tilbake til trådens virkelige tema! :p

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Caluna: Går litt av temaet nå kanskje men tenkte bare jeg skulle opplyse om at PX100 kanskje kan være et bedre valg enn Porta Pro;

Joda, men Porta'en er billigere, etter min mening ser den bedre ut, og har lest og hørt og lyttet og sett utrolig mye anbefaling av portapro - så jeg stoler rett og slett på det. Men vet px100 er gode headsett, ingen tvil! men d er vel litt mer bass trøkk i porta'en? Liker d!

Og som alle andre, kommer du (forhåpentligvis) gå mer og mer bort fra bass til å konsentrere deg om lydkvalitet over hele lydspekteret om noen år... :) Kos deg med bassen mens du gidder, hehe :p

 

iPod-batteritid: Min døde nå, 03:15, da har den kjørt i ca 8 timer og 30 minutter. Tilfeldig rekkefølge var tydeligvis ikke på, så den har kjørt fra en spilleliste med 71-sanger, volum midt på og uten lys hele veien. Grei nok tid i forhold til papir-spesifikasjonene fra Apple :)

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

Batteriet kunne vært bedre ja, men ingenting er perfekt.. Joda, men så har jo Porta bra lydkvalitet generellt også da, ikke bare bass. Ville helst hatt meg en "plugg" jeg, istedet for bøyle med like bra lyd som porta.. men man kan ikke få alt, det der er vel umulig =(

Lenke til kommentar
iPod 4 generasjon har jo allerede kommet. Ikke som nytt design, men nye HDD størrelser. Neste generasjon (design) normal iPod kommer til og ha bl.a. mye bedre forbedret batteri, noe den virkelig fortjener. 6 timers (8 timer oppgitt, 6 timer effektivt) playback på en spiller med 15-40GB kapasitet er i grunn latterlig.

Noen som vet hvortid den nyeste generasjonen kommer da???

(den med forbedret batteritid og sånt....)

Endret av Meg sjøl
Lenke til kommentar
iPod 4 generasjon har jo allerede kommet. Ikke som nytt design, men nye HDD størrelser. Neste generasjon (design) normal iPod kommer til og ha bl.a. mye bedre forbedret batteri, noe den virkelig fortjener. 6 timers (8 timer oppgitt, 6 timer effektivt) playback på en spiller med 15-40GB kapasitet er i grunn latterlig.

Noen som vet hvortid den nyeste generasjonen kommer da???

(den med forbedret batteritid og sånt....)

Tipper den kommer i juli/august/september/oktober en gang.. Da kom ihvertfall G3 ifjor..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...