Gå til innhold

Nvida vs Omega

Sempai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :thumbs:

Jeg har følgende skjermkort: GeForce 4 Ti4280 8AGP 128MB.

Det er en person som har anbefalt meg å bruke omega drivere, i stedet for de orginale driverne fra nvidia.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har installert følgende Omegadrivere: nvidia_wxp_omega_14523a

Disse driveren er svært stabile, men scoren på 3DMark 2001 har blitt redusert fra 8394 til 8091, mens scoren på 3DMark2003 har blitt redusert fra 1370 til 1301.

Finnes det bedre drivere til GeForce 4 Ti4280 8AGP 128 MB?

Trodde disse driverne skulle være bedre enn de fra Nvidia....

Skrevet

Gainward anbefaler i hvertfall NVIDIA Detonator v42.30

Ta en titt på denne siden.

På mitt tidligere GeForce3 kort testet jeg diverse drivere (både nye og gamle), men kom til slutt frem til at Gainward sin anbefaling var den beste.

Skrevet (endret)
Finnes det omegadrivere til Geforce kort da ? isåfall så er det best.

Jeg vil si meg helt uenig. Referansedriverne til ATi og NVidia fungerer begge flott, og har et mylder av konfigurasjonsmuligheter. Jeg vil sterkt anbefale at man selv setter opp disse slik man liker det, før man legger inn uoffisielle drivere som er hacket av en eller annen østeuropeer... Skulle man få problemer med de vanlige driverne, er det som regel lett å få hjelp, eller til og med support fra produsenten. Med hackede drivere har man ikke mange alternativer, og folk som sliter med dem, vet ofte ikke selv at det faktisk er disse driverne som skaper problemer, og ikke andre ting i maskinen.

Prøv alle hackede drivere på eget ansvar, men dersom du ikke ser eller merker forskjell med dem, ser jeg overhodet ingen grunn til å velge dem fremfor trygge, offisielle drivere.

Endret av mad_arab
Skrevet
Hei!  :thumbs:

Jeg har følgende skjermkort: GeForce 4 Ti4280 8AGP 128MB.

Det er en person som har anbefalt meg å bruke omega drivere, i stedet for de orginale driverne fra nvidia.

Hva mener dere?

De driverne gir bedre kvalitet i spill enn referansedriverne fra nvidia.

Bedre kvalitet = litt dårligere ytelse.

Skrevet
Finnes det omegadrivere til Geforce kort da ? isåfall så er det best.

Jeg vil si meg helt uenig. Referansedriverne til ATi og NVidia fungerer begge flott, og har et mylder av konfigurasjonsmuligheter. Jeg vil sterkt anbefale at man selv setter opp disse slik man liker det, før man legger inn uoffisielle drivere som er hacket av en eller annen østeuropeer... Skulle man få problemer med de vanlige driverne, er det som regel lett å få hjelp, eller til og med support fra produsenten. Med hackede drivere har man ikke mange alternativer, og folk som sliter med dem, vet ofte ikke selv at det faktisk er disse driverne som skaper problemer, og ikke andre ting i maskinen.

Prøv alle hackede drivere på eget ansvar, men dersom du ikke ser eller merker forskjell med dem, ser jeg overhodet ingen grunn til å velge dem fremfor trygge, offisielle drivere.

Nå er jo omega-personen med i 'catalyst beta driver testing team', så jeg ville ikke akkurat kalle han "en eller annen østeuropeer"... :roll:

Jeg vet ikke hvordan det er med han og nvidia, men de driverne han har gitt ut for nvidia kort har fungert helt greit for meg.

Skrevet

Bruker selv Omegas drivere for Ati-kort og har aldri hatt problemer med disse. Han endrer bare en del settings i driveren for å fjerne enkelte kompabilitetsproblemer i enkelte spill, etc.

Jeg hadde en liten priode et GF5200-kort og jeg mener å huske at man under innstallasjon av disse driverne kan velge mellom kvalitet og hastighet, så det er opp til hver enkelt hva man legger vekt på.

Anbefaler disse på det sterkeste!

Skrevet

Takk for gode tips!

Det ser ut til å være en del uenigheter om hva som er best!

Jeg har installert følgende Omegadrivere: nvidia_wxp_omega_14523a

Jeg valgte Performance i stedet for quality.

Disse driveren har vært svært stabile, men scoren på 3DMark 2001 har blitt redusert fra 8394 til 8091, mens scoren på 3DMark2003 har blitt redusert fra 1370 til 1301.

Hva er egentlig forskjellen mellom quality og performance, og hva burde jeg ha valgt?

Skrevet
Nå er jo omega-personen med i 'catalyst beta driver testing team', så jeg ville ikke akkurat kalle han "en eller annen østeuropeer"... :roll:

Akkurat det sier svært lite. Dette er noe som omtrent hvermansen kan melde seg på.

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen mellom quality og performance, og hva burde jeg ha valgt?

høy kvalitet = lav ytelse (mindre poeng 3dmarks og sånn)

høy ytelse = lavere kvalitet (høyere poeng sum på 3dmarks)

Skrevet

En ting jeg la merke til med Omega driverne til ATi er at Halo kjører my bedre på dem, nesten 3ganger så kjapt...

Lå på 20+ FPS med Catalyst driverne, og 60+ med omega driverne, ellers så har jeg ikke lagt merke til store forskjellen, men det er jo slike ting som får meg til å like omega

Skrevet

Hvor kan jeg få tak i den mest hensiktsmessige Omegadriveren til følgende skjermkort?

GeForce 4 Ti4280 8xAGP 128MB.

Skrevet (endret)

www.omegacorner.com .... det er ikke værre enn å gjøre et søk på google.com

edit: kan hende jeg misforsto, men den mest hensiktsmessige?

Endret av apollox
Skrevet

Tja, jeg ordla meg ikke godt nok ;)

Er det noen som vet hvilken omegadriver som er best til mitt skjermkort?

GeForce 4 Ti4280 8xAGP 128MB.

Det er jo mange å velge mellom, og det jo ikke alltid det er den nyeste som er best! :thumbup:

Skrevet

Annbefaler deg til å bruke en de nyste driverene egentlig, 44.03 fra nvidia gjorde desert combat til et mareritt å spille, men, og det er vel egentlig ikke 3Dmark du bør ha best ytelse i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...