Gå til innhold

Vifte i stikk kontakt


tep0sen

Anbefalte innlegg

hehe..har en vifte som skal ha 230v som jeg kan stikke i stikkontakten.Bladene er av metal og målene er 120x120.synes den er litt for skummel og bruke rundt dataen. :scared:

Jeg har fire sånne (papst 120mm @ 230 V), og en 260mm. Når alle kjører samtidig, har de et støynivå på ca. 70 dB... :cool:

HÆÆÆÆ 12V 120mm vifter eller var det ett eller annet fra elfa du mente nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe..har en vifte som skal ha 230v som jeg kan stikke i stikkontakten.Bladene er av metal og målene er 120x120.synes den er litt for skummel og bruke rundt dataen. :scared:

Jeg har fire sånne (papst 120mm @ 230 V), og en 260mm. Når alle kjører samtidig, har de et støynivå på ca. 70 dB... :cool:

HÆÆÆÆ 12V 120mm vifter eller var det ett eller annet fra elfa du mente nå?

230V 120mm vifter av typen Papst 4650N (mer info her). Har fire stykk, funnet i toppen av et gammelt serverrack. Viftebladene er av stål, så du kan kutte råkost med de hvis du vil...

 

I tillegg har jeg en 260mm på 230V, funnet i et annet serverrack. Bråker som et udyr, og sluker 115W... :cool:

Lenke til kommentar
hehe..har en vifte som skal ha 230v som jeg kan stikke i stikkontakten.Bladene er av metal og målene er 120x120.synes den er litt for skummel og bruke rundt dataen. :scared:

Jeg har fire sånne (papst 120mm @ 230 V), og en 260mm. Når alle kjører samtidig, har de et støynivå på ca. 70 dB... :cool:

HÆÆÆÆ 12V 120mm vifter eller var det ett eller annet fra elfa du mente nå?

230V 120mm vifter av typen Papst 4650N (mer info her). Har fire stykk, funnet i toppen av et gammelt serverrack. Viftebladene er av stål, så du kan kutte råkost med de hvis du vil...

 

I tillegg har jeg en 260mm på 230V, funnet i et annet serverrack. Bråker som et udyr, og sluker 115W... :cool:

er noe lignende jeg har også ja..ganske hefftige saker :yes:

Lenke til kommentar
Useriøst innlegg, fikk meg ikke til å flire litt engang :thumbdown:

Sier vel mer om deg.... Et par artige sprell spriter opp hverdagen :D

Hør, Hør. Eg hadde vel egentlig peiling på ka som ville skje... men lissom... vifte. stikk kontakt, vifte stikk kontakt :love::blush::love: måtte lissom prøve.resultatet var en god later en vifte som føy i veggen oh 3 gutter som såg smilende på hverandre før de brøt ut i latterkrampe.... Viften va ein som eg hadde tatt fra komunen sin itavdelinh så d gjorde ingenting.

 

Ps. Try this at home... this is done by none proffesionale

Lenke til kommentar

heh, skulle sett bilder altså...

 

Har gjort noe lignende, bare med lyspære.. 12V i 230V kontakt.. eneste var jo det at strømmen sto på mens jeg skrudde den på.. og skal si deg det smalt.. og tre bandasjerte fingre i et par uker..

 

PS: Har ikke skrudd i en lyspære siden.. :(

Lenke til kommentar

jeg prøvde å sprenge kondiser i elmekken jeg, og det funka fett. inni en tomflaske da, seff. så fant jeg en schvær kondis med stor K, den var fet! jeg tenke den skulle dø på 50v og max ampere, men det gjorde den faenmeg ikke. den slukte 50vdc og 5 ampere den jævelen! og jeg som gleda meg til et mega smell og masse av fordampet væske som er inni dem, men ingenting :( derimot paralellkobla jeg(vi) 3 ganske mye mindre kondiser(mindre av verdi, ikke størrelse) inni tomflaska, og fyrte på. DANM! vi kunne helle ut den tjukke røyken etterpå, akkuratt som flytende oxygen fra ei termoflaske! det anbefales! men ikke trekk inn noe av den dampen, tviler på at den er så sun!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...