Gå til innhold

GFX.no design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette skulle vel dette ikke være noe problem i det hele tatt, tenker dere nok.

I teorien; Nei. I praksis; Tja...

 

Å samarbeide om et skoleprosjekt er en ting. Å sammarbeide om et webdesign er en annen.

På et skoleprosjekt funker det enkelt. "Du tar deg av det, du tar det og du kan da det." Webdesign blir ikke det samme.

 

Først av alt diskuteres vel et oppsett. Den er vel forholdvis grei. Oppsettet av siden omfatter i seg selv hele designet, og er en særs viktig del av hvordan det hele til slutt vil bli seende ut. Det blir enighet om et oppsett. Greit nok.

Videre skal et design/stil bestemmes. Det er her samarbeidsfaktoren faller ut for meg. Meg selv, Dunestar og Mikka har forholdvis _veldig_ forskjellige designstiler, Dunestar liker å holde det flatt, Mikka liker å holde det effektfyllt (iallefall i det siste) og selv havner jeg vel midt på treet. En _kombinasjon_ av disse vil nok garantert ikke bli bra. Dette har med naturlig flyt og helhet å gjøre.

Det høres vel forholdvis kjempefint ut å ta ut det beste av det beste, og sveise det sammen til et one-of-a-kind design, men jeg har mine tvil av overnevnte grunner.

En slik løsning vil ofte ta ekstremt mye lengre tid, men nødvendigvis ikke gi et ekstremt mye bedre resultat.

Føler også at folk er for redde til å si sin ærlige mening, og sier "Tja" i stedet for et bastant "NEI!". Selvfølgelig er det forskjell på folk, men dette ble min generelle oppfattning av hva som skjedde på det dedikerte gfx.no forumet.

Det er greit nok at på en slik gruppe kan hver og en utvikle sine ideer og bidra med sine tanker om hvordan det burde være, men da blir det vel mer eller mindre akkurat slik som det er i denne tråden nå, bare at man kanskje arbeider litt tettere.

 

Poenget mitt er; Det er sikkert fullt mulig å samarbeide om et design som blir mykket bra, selv tror selv at jeg ikke at jeg ville taklet det. Dette er sikkert mye på grunn av meg som person og mine kunnskaper om strukturering og fordeling av arbeidsoppgaver. Men nå er det nå slik jeg ser på det.

 

Det er ikke det at jeg skal være vanskelig eller lite samarbeidsvillig, det er bare at jeg som person har vanskelig på å hive meg ut på ting jeg har lite tro på i utgangspunktet. Føler også at dette kan bli litt mer tidkrevende enn det som strengt tatt er nødvendig.

 

For all del; om noen er i stand til å komme opp med en god struktur og arbeidsfordeling som kunne være interessant (noe jeg langt i fra er i stand til selv), så er jeg mer enn gjerne med. :thumbup:

 

Mulig jeg er helt på jordet nå av hva dere synes er virkeligheten, i så fall får dere ha meg unnskyldt. :blush:

Lenke til kommentar
Anbefaler at dere går for Mikka's designstil....

Vil ikkje nekte for at mikka er en flink designer, på ingen måte - men å sei "sikkert" at "vi går for person X sin designstil" blir litt snålt, med tanke på at det er en del veldig dyktige folk her på forumet, som kver har sin stil - og alle kan bli bra nok til å bli trukke ut som en vinner ;)

Lenke til kommentar
Videre skal et design/stil bestemmes. Det er her samarbeidsfaktoren faller ut for meg. Meg selv, Dunestar og Mikka har forholdvis _veldig_ forskjellige designstiler, Dunestar liker å holde det flatt, Mikka liker å holde det effektfyllt (iallefall i det siste) og selv havner jeg vel midt på treet. En _kombinasjon_ av disse vil nok garantert ikke bli bra. Dette har med naturlig flyt og helhet å gjøre.

Tenkte bare på hva PC sa her jeg... :shrug:

Lenke til kommentar
Anbefaler at dere går for Mikka's designstil....

Ok, da sier vi det slik.

 

 

 

 

[s'IZE=megastor] :ermm: [s'IZE]

 

For å gjøre meg litt klarere;

Mikka har sin stil, HAN mester den. ;)

Da blir det for oss andre å sitte å kommentere, akkurat som her...

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
[masse lurt]

Helt fullstendig, komplett enig PoleCat.

 

Edit: Gjelder innlegget som ble skrevet 10/03/2004 : 18:57

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...