Gå til innhold

Temperatur på skjermkortet

lagwagon2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe gratis program der ute som leser av temperaturen på skjermkortet og gir eventuelt gir en advarsel hvis det blir for varmt. Jeg har noe som heter PC alert, men det måler bare CPU og chassis.

Jeg har et Sapphire Radeon 9600XT Fireblade ED.

Noen som vet hvor høyt dette kan klokkes og hvor varm det kan være før det tar kvelden??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i Aida32 kan du vel se tempen, men det kan ikke si ifra når det blir for varmt.

Catalyst 4.1 driverne kan også se tempen, men jeg vet ikke om det kan si ifra når det blir for hett...

Skrevet

Er det tempmåler på dette kortet?

Hvis skjermkortet ikke har noen tempmåler kan vel heller ikke et program lese av noe fra skjermkortet..

Men hvis det er tempmåler på kortet skal du kunne lese det av i et program som skal være bundlet med kortet.. Eller som ligger på drivercd'en..

Kortet kan klokkes helt til det ikke vil mer :D

For å si det sånn, du må nok bare prøve deg fram.. Prøv mer og mer.. Når det kommer artifects klokker du litt ned..

Skrevet

Det er tempmåler på kortet ja, men jeg har ikke funnet noe program som er med.

Hvor stor sjanse er det for at skjerm kortet tar kvelden for at det blir for varm da? eller er det ikke noe problem med varme og bare klokke i vei til artifactsene og så klokke ned uten å tenke på kjølingen?

Skrevet

Finner bare disse:

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128M DDR

- AGP, ATI,"Ultimate Edition", Full-Retail

- AGP,ATI9600XT,DVI-I,TV-Out, Full-Retail

- AGP,ATI9600XT,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 256M DDR

- AGP,ATI9600XT,DVI-I,TV-Out, Full-Retail

Skrevet
Det er tempmåler på kortet ja, men jeg har ikke funnet noe program som er med.

Hvor stor sjanse er det for at skjerm kortet tar kvelden for at det blir for varm da? eller er det ikke noe problem med varme og bare klokke i vei til artifactsene og så klokke ned uten å tenke på kjølingen?

Skal ganske mye til for å ta knekken på kortet pga varme, du vil nok merke noe før det tar kvelden.. Hvis det ikke kommer noen artifects så er nok ikke kortet for varmt, men hvis det kommer artifects må du begynne og stille ned igjen..

Maskinen vil nok låse og lignendes lenge før korte overopphetes..

Skrevet

Det eneste programmet som jeg har prøvd som finner temperaturen på mitt Sapphfire radeon 9600XT 256MB er RIVA TUNER. Har prøvd aida32 uten resultat. Har byttet ut kortet mitt med GeForce FX 5900. Der er det bare å høyreklikke på skriveborde, velge instilliner/avansert/geforce fx 5900 og finne temperatur. Der står både GPU temperatur og omgivelsestemperatur

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...