Gå til innhold

Elkjøp = en bløff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte ned til Elkjøp og hørte om ikke mindre enn seks forskjellige tilbud som stod i gårsdagens blekke, de hadde ingen?

Bruker de virkelig millioner annenhver uke på å offentliggjøre priser de ikke har. Kjøper de inn to ting av hver vare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du selger ikke ut under en time etter at åpningstid, når det gjelder så mange tilbud så kan det ikke være store innkjøpa.

eller de har den kanskje, men ikke setter den ut i butikken.

Skrevet

Tilbudsvarer blir fortare utsolgt og dei har ikkje så stort lager av dei. Ein annen ting er at kanskje tilbudet berre varte den dagen.

Skrevet (endret)
du selger ikke ut under en time etter at åpningstid.........

De kjøper vel det de får tak i, setter ut 1/10 og selger resten få full pris.

Men det er jo overdrevent at Elkjøp er så billig, de er verdensmestere i bedrag. De reklamerer, men kan skjelden levere varen når det gj. supertilbud.

Når du klasker ut storavis annenhver uke og forteller hvor billig de er så tror folk det, kommer innom - men tro meg: MANGE GÅR SKUFFET UT IGJEN.

Endret av DrittData
Skrevet

Har de ikke noe de kaller annonsegaranti?

"Vi garanterer at vi har produktet i minst 3 dager fra den annonserte dato".

Eller er det bare noe jeg husker feil?

(Noenganger står det jo at annonsegarantien ikke gjelder "dette produktet".)

Skrevet

poenget er jo at de lokker folk til butikken med tilbudsvarer de tilfeldigvis er "tomme" for, så selger de kunden en litt dyrere vare (eller en de har mer fortjeneste på)

Folk kommer sikkert ut av butikken med en dyrere vare enn tiltenkt i 60% av tilfellene :(

riktig ufint

Skrevet

Har lært av erfaring at den avisen hører hjemme i søppelkassa

Tror jeg skal skrive lapp at elkjøpavisen skal her og lime på søppelkassa

Skrevet
Dei seier "utsolgt", men det er ingen som veit om det virkelig er utsolgt

sjekk nettsidene, der er en lager-sjekk.

den sier ofte JA, mens Elkjøp sier nei.

Dermed: nettsidene avslører dem

Skrevet

De anonserer jo også mange ting til vanlig pris så hele blekka er jo ikke full av tilbud for å si det rett ut, men jeg liker elkjøp bedre enn axpert av en merkelig grunn...

Skrevet

expert er liksom litt annerledes, dårligere organisert.

Expert har ikke knalltilbud egentlig.

Elkjøp / Lefdal er avogtil OK og har noen greie tilbud (særlig film + spill).

Spaceworld er også grei med en del gullkorn i blekka.

Telebutikken har jeg ikke sansen for

Skrevet

Elkjøp har vel en garanti på at "annonserte tilbudsvarer" har de garantert i 3 dager etter annonse-dagen... Har de ikke det, får man et tilsvarende produkt. Husker at elkjøp ble klaget inn til forbrukerrådet maaange ganger i sommer angående dette... Hvorfor har du ikke sansen for telebutikken?

Skrevet

Har vært ute for Elkjøp taktikken før : faktisk 3 ganger har selgere prøvd og bløffe meg, uten at de har vunnet kampen..

1) Jeg skulle ha en tørketrommel på tilbud, da den litt mindre smarte selgeren sa jeg ikke kunne kjøpe den rimelige tørketrommelen, siden den hadde aluminium, noe som gjorde at den rustet.. Vel, første gang jeg har vært borti aluminium som ruster. :no:

2) Skulle ha kjøleskap, men dette var noe de var tomme for. ( tilbudsvare ). Selv om jeg var første mann inn i butikken, på den aktuelle dagen. Da sa de at de allerede var utsolgt, men at jeg kunne kjøpe modellen som var et hakk bedre og dyrere. Jeg ringte så hovedlageret deres ( drammen avd ), og da sa de at den aktuelle tilbudsvaren ikke kunne være utsolgt, ettersom, de enda ikke hadde levert til den aktuelle butikken. :no:

3) En gang jeg skulle handle en fryseboks, så var de nok engang tomme, men siden det var flere som kom samtidig, skjønte de at de ikke kunne bløffe vekk denne hendelsen så lett. Det endte med at butikk sjefen, ga oss en dyrere modell til den samme prisen. Akuratt det var bra, men det er leit at en såpass seriøs kjede skal stå og lyve overnfor sine kunder. Jeg har foresten ikke handlet noe mere på elkjøp, men kun benyttet meg av expert, der de allefall klarer og holde hva de lover, eller i det minste er ærlige .. :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...