Gå til innhold

Skjerm mod, del 2! to 17" LCD


schmelck.no

Anbefalte innlegg

Har selvfølgelig prøvd å spille på de, men siden jeg kun har et vanlig 9600pro og f.eks ikke dual head matrox parhelia så sliter jeg med å få til ganske mange spill på begge skjermene... Les (og gjerne svar på) denne tråden. Får til å bare strekke ut vinduet på alle programmer\spill som kan kjøres i et vindu du kan forandre størrelsen på, f.eks Sonic 2 (SEGA emulator) :thumbs:

 

Har prøvd å kjøre CS i "window mode", men får ikke til å dra det over begge skjermene :mad:

 

Til alle som har peiling på multi skjerm oppsett, spesielt angående spill og\eller tre skjermer, ta en titt på denne tråden. Trenger litt veiledning!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler meg ikke som noen snobb, får studielån og jobber endel ved siden av skolen. Skjermene kostet meg ikke så mye, de fikk jeg kjøpt for 6500kr som jeg synes var veldig billig. Hadde en 17" LCD fra før, men skulle bytte den ut. Så jeg tenkte egentlig å kjøpe en 19" LCD, men siden det ikke er noen forskjell i oppløsningen på en 19" LCD og en 17" LCD så ble liksom noe av vitsen borte, spesielt fordi en god 19" koster rundt 6500kr. Derfor søkte jeg litt rundt og fant ut at med denne konfigurasjonen så ville jeg jo få dobbelt så mye skrivebordsplass og det ville se fett ut :cool:

 

Nå som jeg har brukt det en stund så har jeg blitt så fornøyd med dual skjerm så jeg vurderer enda en! Aldri mer ALT+TAB! Selvfølgelig så har nok ikke alle bruk for dual, men jeg tror ikke at folk vet hvor deilig det er. Prøv det og kjenn revolusjonen, hvis du liker det da :p

Lenke til kommentar

Schmelck: Har du tenkt på del 3? Det har jeg :) Hva med å faktisk feste de sammen? Sånn at de sitter skikkelig godt. Deretter kan du fjerne begge bena/støttene og bygge eller bruke en av de gamle til et eget støtteben i midten? Da har du to skjermer som faktisk ser ut som _en_. Bare et forslag....

Lenke til kommentar

Jeg har lekt med tankten. Har vurdert å lage en liten metallplate (eller noe) bak sprekken slik at de vil sitte fast ihverandre. Har ikke tenkt på det med kun en fot før... Det var jo en svært god idé! Har derimot tenkt på en liten oppdatering til del 2, istedenfor en del 3, når/hvis jeg kjøper en skjerm til :dribble:

 

Så jeg skal se hva det blir til med den tredje skjermen, kan evt bare ha skjermen i midten på den vanlige foten for så å feste de to andre skjermene rett til den, takk for idéen!

Lenke til kommentar
schmelck Skrevet 12/02/2004 : 15:44

  Jeg har lekt med tankten. Har vurdert å lage en liten metallplate (eller noe) bak sprekken slik at de vil sitte fast ihverandre. Har ikke tenkt på det med kun en fot før... Det var jo en svært god idé! Har derimot tenkt på en liten oppdatering til del 2, istedenfor en del 3, når/hvis jeg kjøper en skjerm til 

 

Så jeg skal se hva det blir til med den tredje skjermen, kan evt bare ha skjermen i midten på den vanlige foten for så å feste de to andre skjermene rett til den, takk for idéen! 

 

Hehe, ja det kan du sikkert gjøre hvis det ikke blir for tungt for foten i midten.

 

Har du prøvd å se DVD-film på skjermene? Du har jo bætre mæ lcd widescreen. En sånn 32" lcd-tv koster jo ca 30000,- på butikken. Du har fått mekka d til 6500,-! Fett!

 

EDIT: 6500,-

Endret av Lex-Icon
Lenke til kommentar
schmelck Skrevet 12/02/2004 : 15:44

  Jeg har lekt med tankten. Har vurdert å lage en liten metallplate (eller noe) bak sprekken slik at de vil sitte fast ihverandre. Har ikke tenkt på det med kun en fot før... Det var jo en svært god idé! Har derimot tenkt på en liten oppdatering til del 2, istedenfor en del 3, når/hvis jeg kjøper en skjerm til 

 

Så jeg skal se hva det blir til med den tredje skjermen, kan evt bare ha skjermen i midten på den vanlige foten for så å feste de to andre skjermene rett til den, takk for idéen! 

 

Hehe, ja det kan du sikkert gjøre hvis det ikke blir for tungt for foten i midten.

 

Har du prøvd å se DVD-film på skjermene? Du har jo bætre mæ lcd widescreen. En sånn 32" lcd-tv koster jo ca 30000,- på butikken. Du har fått mekka d til 6500,-! Fett!

 

EDIT: 6500,-

Han har jo ikke det da,når man kjøper en 32" LCD så har man ikke de irriterende kantene på skjermen som deler opp bildet...hvis du skjønner hva jeg mener. ;) Men for all del,det var fett! :thumbup:

Endret av -Pondus-
Lenke til kommentar
Han har jo ikke det da,når man kjøper en 32" LCD så har man ikke de irriterende kantene på skjermen som deler opp bildet...hvis du skjønner hva jeg mener.  Men for all del,det var fett! 

 

Jo, men det er jo det som er hele poenget med prosjektet her, at han kan bruke 2 skjermer med minimal "irritasjon". Det blir selvfølgelig ikke det samme, men jeg vil tro at det vil fungere godt til film. Han har jo prøvd å spille spill, hvorfor ikke teste en film i samme slengen.

Lenke til kommentar
Han har jo ikke det da,når man kjøper en 32" LCD så har man ikke de irriterende kantene på skjermen som deler opp bildet...hvis du skjønner hva jeg mener.  Men for all del,det var fett! 

 

Jo, men det er jo det som er hele poenget med prosjektet her, at han kan bruke 2 skjermer med minimal "irritasjon". Det blir selvfølgelig ikke det samme, men jeg vil tro at det vil fungere godt til film. Han har jo prøvd å spille spill, hvorfor ikke teste en film i samme slengen.

nemlig :cool:

 

Sliter med å få vist filmklipp over to skjermer, prøver å finne en driver eller et program som klarer dette, noen som har en idé?

Lenke til kommentar

Tror jeg har funnet ut av hva som er feil....

 

Leste denne artikkelen om dual display, og tydeligvis siden ATi driverene ikke støtter "span mode" på bakgrunnen, så er et visst et problem med å i det hele tatt få spilt spill i dual... Mens nVidia kortene støtter dette (og matrox seff), derfor virker det nesten som om jeg må kjøpe et nytt skjermkort for å få det til å funke!

 

---

Noen som har et nVidia kort de vil bytte mot et 9600XT kort (flashet PRO kort), evt mot et lite vederlag?

Lenke til kommentar

Det eneste alternativet jeg vet om som viser video over hele desktopen, er faktisk via en skjermbeskytter!

 

http://www.realtimesoft.com/videosaver/

 

Det funker helt fint, men er kanskje ikke helt praktisk med tanke på at det ikke er mulighet for spoling og pause og slikt.

 

Men til dere som tror at de funker fett selv om det er bare en centimeter mellomrom må tro om igjen.

 

Problemet er at skjermkantene ikke dekker OVER bildet, men I MELLOM bildet. Litt vanskelig forklart, men her er eksempel:

 

dual2.gif

I dette tilfellet ville film og spill funket bra. Den stripen vi mister ville ikke være så merkbar, siden det er bevegelse.

 

dual1.gif

Men realiteten er slik. Og det er utrolig irriterende, og ser selvsagt helt feil ut. Gjør både spill og video/bilde lite gøy. I Quake vil du f.eks se halve siktet på ene skjermen, og andre halvdelen på andre skjermen.

 

Hadde vært artig om det gikk an å få til slik som det første bildet viser, men det tror jeg neppe er mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...