Gå til innhold

Skjerm mod, del 2! to 17" LCD


schmelck.no

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ny dag nye muligheter (for modding).

 

Det er ganske vanskelig å få kantene til å bli helt 100% rette med dremel, noe jeg la merke til da det ble lyst og solen skinte litt igjennom melleom skjermene.

 

29. (for skritt 1-28 se her)

 

thumbskjermmod56.jpg

 

Så lett er det å bomme med dremel, ha en stødig hånd!

 

---

 

30.

 

thumbskjermmod57.jpg

 

Hvordan få kanten helt rett? Gjør slik ta ut selve skjermen/panelet (hvis du ikke har lyst til å muligens måtte kjøpe ny skjerm. Sett front og bak dekselet sammen.

 

---

 

31.

 

thumbskjermmod58.jpg

 

Finn et rett underlag, f.eks skrivebordet, legg en lang remse sandpapir oppå.

 

---

 

32.

 

thumbskjermmod59.jpg

Ta en stiftemaskin og stift fast sandpapiret fast i bordet, stram til og fest det på andre siden også.

 

---

 

33.

 

thumbskjermmod60.jpg

Hold skjermedekslene fast og beveg fram og tilbake for å slipe ned ugjevnheter.

 

---

 

34.

 

thumbskjermmod64.jpg

Det skal ofte litt mer sliping til enn hva man tror, støvsug støvet ofte slik at du lettere kan se hvor mye du har slipet vekk.

 

---

 

35.

 

thumbskjermmod62.jpg

"Dremel glippen" skal vekk!

 

---

 

36.

 

thumbskjermmod61.jpg

Etter mer sliping begynner det å se ganske rett ut...

 

---

 

37.

 

thumbskjermmod63.jpg

Nå er jeg nede i ca 9(!)mm-10mm kant!

 

---

 

38.

 

thumbskjermmod65.jpg

 

Ah fine nesten helt rette kanter! Men hva er dette? Skjermene er ca 1mm skjeiv slik at de sitter ved siden av hverandre i bunnen, men ikke på toppen! I tillegg er venstre skjerm ca 2mm lavere enn høyre! Hva gjør man?

 

---

 

39.

 

thumbskjermmod66.jpg

Jo man bruker det gamle cd-under-foten-på-skjermen-for-å-kompansere-for-høyde trikset! :p

 

---

 

40.

 

thumbskjermmod67.jpg

Slik vinkel har jeg på skjermene.

 

---

 

41.

 

thumbskjermmod69.jpg

Jeg satt en lampe og lyste rett bak skjermene og oppdaget at det fortsatt var noen kjempe små ugjevnheter jeg ikke klarer å få vekk... Irriterende...

 

---

 

42.

 

thumbskjermmod72.jpg

Men jeg fant en løsning! Hadde ikke mere svart elektriker tape (som ville være ideelt for dette), så jeg brukte vanlig tape for at de små ugjenhetene ikke vil synes.

 

---

 

43.

 

thumbskjermmod73.jpg

Bedre, men fortsatt så er det neon ørsmå glipper...

 

---

 

44.

 

thumbskjermmod74.jpg

Fram med sprittusjen og mørklegge sprekken.

 

---

 

45.

 

thumbskjermmod75.jpg

 

Ah, endelig ferdig, herlig!

 

---

 

46.

 

thumbskjermmod78.jpg

 

Nærbilde av kanten, dreit meg litt ut på toppen, men det synes ikke i virkeligheten... OBS! Selve bildet er i full størrelse!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arve87: Egtnlig hadde jeg planer om å legge den der, men det står under "regler for worklogs":

 

"Hva kvalifiseres som worklog?

 

Prosjekter du har begynt å arbeide på, og som ikke er ferdig ennå. Ferdige modder sendes til casemodgalleriet på www.overklokking.no."

 

Og siden jeg var så godt som ferdig, så valgte jeg casemod...

 

oivind: tenkte jeg skulle stikke innom en malings butikk, men er litt slit å få vekk spray maling fra skjermen :p

 

Richie: skal prøve å fikse bilde :yes:

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Richie: Min samvittighet plages stadig av dette. Saken er at det bildet jeg hadde tatt var svært dårlig, så for å fikse et nytt så må jeg ta vekk tapen, sette skjermene ved siden av hverandre (med den andre kanten), og så ta bilde... Har vært litt slapp i det siste og regner med at jeg kommer til å kjøpe enda en skjerm i nær fremtid, så vi får se om jeg får surret meg til å bytte om plassene før jeg får den nye skjermen (som selvsagt også vil bli moddet). Hvis ikke så tar jeg bare bilde når den kommer.

 

Hvis det er noen som vurderer å gjøre det samme som meg, men kun venter på et slikt bilde vil jeg selvfølgelig fikse dette med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...