Gå til innhold

prescott og Abit IC7-MAX3


worldin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vel , hva er treigere/varmere?

Prescott er varmere enn Northwood og noe tregere pr MHz. Det kommer mest an på hva en skal bruke CPU-en til. Spill er Prescott ikke egnet til i forhold til Northwood. I enkelte spill er den ca 15% tregere enn NW pr MHz.

 

Mye bedre å vente til Prescott går over til Sokkel 775. Så kan en oppgradere også. Alternativt er Athlon64 3x00+ et godt valg.

Lenke til kommentar

jeg tror jeg heller, hvis jeg absolutt måtte oppgradere (noe jeg ikke synes er vits med en 2.6Ghz), ville kjøpt en 3.2C enn en 3.2E hvis jeg plent måtte oppgradere...

 

mitt råd er vent til Socket T/775 kommer med å oppgradere...2.6 holder i lange baner ennå (vil nå jeg si iallefall)

Lenke til kommentar
Glem socket T/775, gå heller for Socket939 og Athlon64 ;)

og når komme den da ? vil liksom ikke vente så lenge??!!

Sokket T skal komme om ikke så alt for lenge. Har hørt mars/april som tidspunkt.

 

Athlon64 er på markedet i dag for Sokkel 754. Sokkel 939 skal vel komme om et par måneders tiden den også.

Lenke til kommentar
Det støtter prescott , så løp og kjøp :cool:

hvorfor skulle en ønske å kjøpe prescott før evt. Socket T???

Edit: uten om deg da, som ser ut til å teste absolutt ALT ;)

Skjønner ikke problemstillingen din her, jeg svarte på et spørsmål og regnet med at personen satt med et MAX3 kort og ønsket seg en prescott, men noen skall alltid vri på alt :roll:

Lenke til kommentar
Det støtter prescott , så løp og kjøp :cool:

hvorfor skulle en ønske å kjøpe prescott før evt. Socket T???

Edit: uten om deg da, som ser ut til å teste absolutt ALT ;)

Skjønner ikke problemstillingen din her, jeg svarte på et spørsmål og regnet med at personen satt med et MAX3 kort og ønsket seg en prescott, men noen skall alltid vri på alt :roll:

Synes oppmuntringen din om løp og kjøp blir noe feil! Med tanke på ytelsen til Prescott!

 

Finn et argument som taler for en Prescott på 478 socket a???

 

Akkurat nå synes jeg Intel gjør seg kraftig til latter! -12-15% dårligere ytelse i spill :laugh::laugh::laugh::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

 

Så det er vel dette MRLee mener at en ikke får noen raskere pc av å investere i Prescott fremfor en NW C prosessor.

Lenke til kommentar
Det støtter prescott , så løp og kjøp :cool:

hvorfor skulle en ønske å kjøpe prescott før evt. Socket T???

Edit: uten om deg da, som ser ut til å teste absolutt ALT ;)

Skjønner ikke problemstillingen din her, jeg svarte på et spørsmål og regnet med at personen satt med et MAX3 kort og ønsket seg en prescott, men noen skall alltid vri på alt :roll:

Synes oppmuntringen din om løp og kjøp blir noe feil! Med tanke på ytelsen til Prescott!

 

Finn et argument som taler for en Prescott på 478 socket a???

 

Akkurat nå synes jeg Intel gjør seg kraftig til latter! -12-15% dårligere ytelse i spill :laugh::laugh::laugh::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

 

Så det er vel dette MRLee mener at en ikke får noen raskere pc av å investere i Prescott fremfor en NW C prosessor.

Greit nok , men jeg sitter ikke å bestemmer hva andre skall kjøpe og har han lyst på en prescott så må han få lov til det. Utifra hans spørsmål så svarte jeg uten å ta stilling til verken ytelse eller annet og så finns det faktisk noe som bruker maskinen til mer enn spill.

Men registrerer nok en gang at enkelte leter med lys og lykter for å finne noe å henge seg i, er det rart det er "krig" på forumet :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...