Gå til innhold

prescott og Abit IC7-MAX3


worldin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akkurat nå synes jeg Intel gjør seg kraftig til latter! -12-15% dårligere ytelse i spill :laugh:  :laugh:  :laugh:  :thumbdown:  :thumbdown:  :thumbdown:

Grunnen til at Intel lanserte Prescott som sin nye cpu er at det er skallert for mye høyere frekvenser.. Hvis du leser noen artikler/tester om prescott vil du se at det er mer forskjell mellom en 2.8prescott og en 2.8nw enn en 3.4prescott og en 3.4nw.. På sånn ca 3.6ghz så vil prescott yte bedre enn nw på samme frekvens..

 

Se forøvrig Anandtech sin fine artikkel for mer informasjon..

Endret av C0bra
Lenke til kommentar
Akkurat nå synes jeg Intel gjør seg kraftig til latter! -12-15% dårligere ytelse i spill :laugh:  :laugh:  :laugh:  :thumbdown:  :thumbdown:  :thumbdown:

Grunnen til at Intel lanserte Prescott som sin nye cpu er at det er skallert for mye høyere frekvenser.. Hvis du leser noen artikler/tester om prescott vil du se at det er mer forskjell mellom en 2.8prescott og en 2.8nw enn en 3.4prescott og en 3.4nw.. På sånn ca 3.6ghz så vil prescott yte bedre enn nw på samme frekvens..

 

Se forøvrig Anandtech sin fine artikkel for mer informasjon..

ja, men er 3.6Ghz kommet enda da? nei... og intill det kommer raskere klokka Prescott CPU'er ser jeg ingen grunn til å kjøpe Prescott fremfor NW...

Lenke til kommentar
Synes oppmuntringen din om løp og kjøp blir noe feil! Med tanke på ytelsen til Prescott!

 

Finn et argument som taler for en Prescott på 478 socket a???

 

Så det er vel dette MRLee mener at en ikke får noen raskere pc av å investere i Prescott fremfor en NW C prosessor.

Greit nok , men jeg sitter ikke å bestemmer hva andre skall kjøpe og har han lyst på en prescott så må han få lov til det. Utifra hans spørsmål så svarte jeg uten å ta stilling til verken ytelse eller annet og så finns det faktisk noe som bruker maskinen til mer enn spill.

Men registrerer nok en gang at enkelte leter med lys og lykter for å finne noe å henge seg i, er det rart det er "krig" på forumet :dontgetit:

Ops! :wow:

 

Ikke ment som kritikk til deg Snekker'n prøvde bare å forklare meningen med innlegget til MrLee.

 

Hvet jo seff ;) at du ikke prøver å anbefale folk til å kjøpe noe dritt. Jepp helt enig med deg :thumbup: at det HK'et støtter Prescott, og at det er bare og investere. Faktisk svarte du kun på det trådstarter spurte om og ikke om prescott var et godt kjøp eller ikke.

Lenke til kommentar
Synes oppmuntringen din om løp og kjøp blir noe feil! Med tanke på ytelsen til Prescott!

 

Finn et argument som taler for en Prescott på 478 socket a???

 

Så det er vel dette MRLee mener at en ikke får noen raskere pc av å investere i Prescott fremfor en NW C prosessor.

Greit nok , men jeg sitter ikke å bestemmer hva andre skall kjøpe og har han lyst på en prescott så må han få lov til det. Utifra hans spørsmål så svarte jeg uten å ta stilling til verken ytelse eller annet og så finns det faktisk noe som bruker maskinen til mer enn spill.

Men registrerer nok en gang at enkelte leter med lys og lykter for å finne noe å henge seg i, er det rart det er "krig" på forumet :dontgetit:

Ops! :wow:

 

Ikke ment som kritikk til deg Snekker'n prøvde bare å forklare meningen med innlegget til MrLee.

 

Hvet jo seff ;) at du ikke prøver å anbefale folk til å kjøpe noe dritt. Jepp helt enig med deg :thumbup: at det HK'et støtter Prescott, og at det er bare og investere. Faktisk svarte du kun på det trådstarter spurte om og ikke om prescott var et godt kjøp eller ikke.

Tok det ikke som kritikk, men trodde noen missforstod meg, selv blir jeg vel å vente på socet T og 4,0 , har nå en A64 3400 på tollkontoret som jeg håper kommer hit før helgen.

Lenke til kommentar
Tok det ikke som kritikk, men trodde noen missforstod meg, selv blir jeg vel å vente på socet T og 4,0 , har nå en A64 3400 på tollkontoret som jeg håper kommer hit før helgen.

Kjøpt deg A64 3400+ også? Holdt det ikke med en 3000+?

 

Du burde få deg en avtale direkte med AMD og Intel vet du om testing av produkter for de ;)

Lenke til kommentar
Akkurat nå synes jeg Intel gjør seg kraftig til latter! -12-15% dårligere ytelse i spill :laugh:  :laugh:  :laugh:  :thumbdown:  :thumbdown:  :thumbdown:

Grunnen til at Intel lanserte Prescott som sin nye cpu er at det er skallert for mye høyere frekvenser.. Hvis du leser noen artikler/tester om prescott vil du se at det er mer forskjell mellom en 2.8prescott og en 2.8nw enn en 3.4prescott og en 3.4nw.. På sånn ca 3.6ghz så vil prescott yte bedre enn nw på samme frekvens..

 

Se forøvrig Anandtech sin fine artikkel for mer informasjon..

ja, men er 3.6Ghz kommet enda da? nei... og intill det kommer raskere klokka Prescott CPU'er ser jeg ingen grunn til å kjøpe Prescott fremfor NW...

Hørt om overklokking?

Lenke til kommentar
ok, så jo mer penger du bruker, jo "mer" får du?..sprøtt...jaja du er jo ett litt spesiellt tilfelle da ;)

Er ikke det normalt da, jo mer du handler jo større bonus.

Dessuten bruker jeg ikke mye penger på data, sist jeg regnet på det hadde jeg en Intelmaskin til ca 40 000 denne hadde kostet meg i underkant av 20 000 så har jeg en amd maskin med et abit nf7-s, xp 2500 geforce 4 2 disker og aopen kabinett denne kostet meg 700.-

Så kjøpte jeg nå A64 3400 + hk dette kom på ca 5500.- men da solgte jeg den 3,2 som jeg fikk for 3500.- + hovedkortet jeg hadde for 1600 ergo kan du si at denne oppdateringen har kostet meg ca 2000,- tror jeg får mer enn 2000 når jeg selger det. :cool:

Lenke til kommentar

Ser ut som at prescott er bedre i videoredigering da en p4c :love: jeg spiller nesten aldri og en amd64 3200+ begynner fort og gå i sirup hvis du rendrer og gjør noe annet også, har selv testet det.

 

skal du bare spille kjøp amd 64

bruker man makinen til grafikk rendring og videoredigering er intel best :yes:

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...