Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skjøte TP'er...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ethernen 10baseT og 100baseT benytter par 2 og 3.

par2= pinne 1og2

par3= pinne 3og6

Vil det da si at du nå er enig i ALT i mitt første innlegg Toolshed ??

Nei, det der er fremdeles så feil som du får det, og jeg har aldri fått det helt bekreftet at 1000 Mb benytter seg av 4 par. Jeg tror kanskje jeg bare skal teste selv...

Lenke til kommentar

Ja, par 1 er pinne 4 og 5 i pluggen, den er derimot på pinne 1 og 2 i en modularkontakt. Par 2 er pinne 1 og 2 i en plugg, mens den er pinne 3 og 4 i en modularkontakt.

Par 3 er pinne 3 og 6 i en plugg, pinne 5 og 6 i en modularkontakt.

Par 4 er pinne 7 og 8 i både plugg og kontakt.

Lenke til kommentar
Ja, par 1 er pinne 4 og 5 i pluggen, den er derimot på pinne 1 og 2 i en modularkontakt. Par 2 er pinne 1 og 2 i en plugg, mens den er pinne 3 og 4 i en modularkontakt.

Par 3 er pinne 3 og 6 i en plugg, pinne 5 og 6 i en modularkontakt.

Par 4 er pinne 7 og 8 i både plugg og kontakt.

Forstår egentlig ikke hva du mener med dette innlegget (virker ikke som du har lagt deg flat..), men Flott !!. Endelig har du skrevet noe riktig. Det vesentlige av dette ble forøvrig også nevnt i MITT FØRSTE INNLEGG.

 

1. Alt her har handlet om RJ45-plugger (dette ble også påpekt i MITT FØRSTE INNLEGG) Ikke prøv å snakk deg bort med modularkontakter.

 

2. Du har bl.a. skrevet:

.......Så vidt jeg har forstått benytter ikke 1000 Base T seg av mer enn to par, og annet av ethernet benytter seg ikke av par to. Par 1 (4 og 5) og par 3 (3 og 6) blir brukt.

 

FOR SISTE GANG: GLEM PAR 1.

 

Stoler du på Cisco ???

pinout fra Cisco (pdf)

 

Nå gidder jeg ikke mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...