Gå til innhold

bruker-moderatorer (CFD, Snowdog)


Anbefalte innlegg

B|Real.

 

1. Du har pm

2. Det finnes langt bedre kandidater. En moderator burde vel være valgt for de denne utmerker seg med fremdragende kunnskap. Og ikke kom med at OT gutta har så peil, for det har de ikke. Når et forum når en slik størrelse som hw har gjort er det greit at det ikke er en kompis gjeng som prøver å styre. Dette vil bare få uheldige konsekvenser på sikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (oivind_dahle @ 02/02/2004 : 09:52)
Det finnes langt bedre kandidater. En moderator burde vel være valgt for de denne utmerker seg med fremdragende kunnskap. Og ikke kom med at OT gutta har så peil, for det har de ikke. Når et forum når en slik størrelse som hw har gjort er det greit at det ikke er en kompis gjeng som prøver å styre. Dette vil bare få uheldige konsekvenser på sikt.

uenig i at ein moderator trenger å ha så god peiling på hw, men han bør ha peiling på retningslinjene til forumet, folkeskikk, og kunne ta sjølvkritikk!! dessuten bør han gidde å bruke ein del tid på forumet.....

 

ellers er eg enig i at det ikkje er ønskeleg at hw.no skal styrast av ein kompisgjeng!

 

Mange seier at hw.no kan gjere som dei vil, og at vi brukerane ikkje skal stille krav til måten ting blir gjort på: dette er eg TOTALT uenig i!

For det første er hw.no avhengig av brukarane for å eksisterer, for det andre er det mange ting som er kritikkverdig med måten hw.no blir drevet på.... (eksempel på dette er at ein ikkje kan komme med _sakeleg_ kritikk av ein moderator i ein tråd, dette _må_ skje via pm)

 

at brukarmoderatorane vart fjerne er både bra og dårleg: bra fordi det ifølge hw.no sjølv ikkje er aktuelt med moderatorer utanfor "nettverket", og fordi det ikkje virka som ein (godt nok) planlagt gjennomføring... dårleg fordi vi trenger fleire moderatorer!

 

 

Når dette er sagt: forumstyret bør begynne å fungere! Ting bør avgjerast i fellesskap, og det bør være muleg å komme med informasjon til oss brukerane litt oftare....

Lenke til kommentar

Det er vi som sitter i forumstyret som avgjør hvem som er egnet til å være moderator, i samråd med de andre moderatorene. Og ettersom det er vi som driver denne fesjåen her, er det VI som er best egnet til å avgjøre disse sakene. Og sånn er det bare...

Lenke til kommentar

QUOTE (yummy @ 02/02/2004 : 11:02)
Og ettersom det er vi som driver denne fesjåen her, er det VI som er best egnet til å avgjøre disse sakene. Og sånn er det bare...

Det må lov å være veldig uenig med deg om akkurat det. Det har blitt påpekt overfor deg opptil flere ganger at det er forskjell på å ha rett til å gjøre noe og å være egnet til å gjøre noe...

Lenke til kommentar

QUOTE (invictus @ 02/02/2004 : 11:09)
da spør jeg; hva er en dyktig mod? en som er aktiv i diskusjoner, en som modererer mye, eller en som kjenner mange brukere utenfor forumet, en som får ting gjort, en som KAN mye, eller hva?

De fleste kan være/bli gode mod. men vi har også noen få

som ikke passer til jobben pga. personlige egenskaper.

Men det er vel normalt her i livet ;)

 

Jeg personlig stiller ingen krav til hvem er/skal bli mod.

så lenge admin og andre mod. har bestemt seg for det.

Jeg har full tillit til forumstyret og deres vedtak.

 

Er faktisk førnøyd med samtlige admin/mod. her i forum.

 

Mvh

jarmo

Lenke til kommentar

QUOTE (invictus @ 02/02/2004 : 11:09)
da spør jeg; hva er en dyktig mod? en som er aktiv i diskusjoner, en som modererer mye, eller en som kjenner mange brukere utenfor forumet, eller hva?

Det å være aktiv i diskusjonen er ikke noe krav, ei heller å moderere mye. Om moderatoren kjenner brukere utenfor forumet er da knekkende likegyldig.

 

Det jeg vil si er en god moderator, er en som gjerne holder seg litt bak i kulissene, som trår frem når det er behov for det og sier 'Øi, gutter.. nå holder det', men som også forstår hvorfor folk tyr til slemme ord (la oss bare ta brukermoderatorer-tråden fra i går som eksempel). I går viste dere bare at dere klarer å trampe frem, stenge tråder, frata brukermod-privilegier, og dele ut bans og warnings.. man oppnår ikke respekt på den måten. Invictus og yummy har definitivt sunket i min aktelse.

 

Jeg hadde store forhåpninger for både CFD og SnowDog_ som brukermoderatorer, da de er en del av "grasrota", "mannen i gaten", "allmuen" eller andre ord man kan bruke for de 40.000 medlemmene som utgjør forum.hardware.no. Jeg har ingen tvil om at de hadde klart moderator-jobben med glans, uten nødvendigvis å håndheve reglene med hard hånd.

Lenke til kommentar

QUOTE (oivind_dahle @ 02/02/2004 : 09:52)
Og ikke kom med at OT gutta har så peil, for det har de ikke.

På hvilket grunnlag mener du dette? Du burde virkelig være forsiktig med hva du skriver siden mange admins holder til i OT. Jeg mistenker deg for og ikke ha noe som helst peiling på hva du snakker om og dette er uheldig siden du bruker dette som argument gang på gang.

Lenke til kommentar

QUOTE (CFD @ 02/02/2004 : 11:35)
QUOTE (oivind_dahle @ 02/02/2004 : 09:52)
Og ikke kom med at OT gutta har så peil, for det har de ikke.

På hvilket grunnlag mener du dette? Du burde virkelig være forsiktig med hva du skriver siden mange admins holder til i OT. Jeg mistenker deg for og ikke ha noe som helst peiling på hva du snakker om og dette er uheldig siden du bruker dette som argument gang på gang.

og da viste du kvifor du ikkje passar som moderator..... :yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...