Gå til innhold

Nytt geforce kort

jvik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Skal kjøpe meg nytt skjermkort snart, men vil ikke "rushe" meg så jeg ender opp med noe dritt. :p

Har allerede bestemt meg for å gå nVidia geforce (alltid hatt det), men er usikker på hvilket geforce kort som er bra for tiden. Akkurat nå sitter jeg med: asus geforce4 ti4200.

Hvilket er best/dårligst/middels nå for tiden? (av geforce serien)

Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke har fult med i det hele tatt siden sist jeg kjøpte pc så kunnskapen er noe rusten.

Takker for alle svar. :thumbup:

Mvh

Jørgen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste gf kortet nå er FX 5950 Ultra.....Det som er det beste kjøpet er et standard fx5900 (creative er billigst) og flashe det til 5950 ultra. Det er valuta for pengene. Enda billigere er fx 5900 xt, men jeg ville gått for creative fx 5900 for 1900 kr tror jeg...ikke noe spess dyrt men kickass ytelse!!

Skrevet

har ikke så veldig mye å si med 4/8x agp. Hadde ikke giddi og kjøpt nytt Hk pga det. men som sagt det koster ikke mye mer for et fx 5900 kort.. ;)

Skrevet

Hvilken av disse?

Asus V9950

Gainward Geforce FX 5900/Ultra-1200 XP GS 128 MB

MSI Geforce FX 5900 128MB

Skrevet

Gainward kortet har ialfall fått mye skryt, kan jo lese litt om erfaringer her på hardware osv....men jeg tror ikke du vil merke store forskjellen uansett. Broren min har ett msi 5900 er storfornøyd, og har sinnsykt bra kjøling....

Gå for det som er "lettes" tilgjengelig og gå etter pris.....

Skrevet (endret)

TI 4600 128 !! 4x ;):thumbs: vet ikke hvorfor jeg har hatt FX men det er DRITT! har gått over til ATI ! radeon 9800 pro på et hk med 4x gå for TI 4600 retail...

Endret av Sir_cruz
Skrevet
TI 4600 128 !! 4x ;):thumbs: SIER BARE 1 TING POWER TOO THE BOTTOM OF THE CHIP ;) syntes d er extremt bra !! vet ikke hvorfor har hatt FX men d er DRITT ! har gått over til ATI !! radeon 9800 pro!! på et hk med 4x gå for TI 4600 retail

Kanskje han vil ha et DX9 kort :roll:

Skrevet

har du et ti-kort nå,bør du iallefall gå for et fx 5900 for at ytelsen skal bli

mye bedre..

fx 5900xt skal hvis være koste ca 2000.-,sikkert mye kort for pengene

eller 5900 non ultra hvis du har råd.

Skrevet
på et hk med 4x gå for TI 4600 retail

Off topic: Jeg kjører for øyeblikket et ATI Radeon 9700 Pro på et hk som kun støtter AGP 4X, og det funker så det griner.

On topic: GF4 Ti4600 støtter ikke DX9, kun DX8.1. Og det er derfor han vurderer GF FX. Egentlig ville jeg rådet ham til å se litt på ATI sine kort, jeg er i hvertfall kjempefornøyd med de. Men FX 5700 Ultra eller FX 5900 kan visstnok være gode kjøp. Det eneste man må huske på med GF FX er den litt svake DX9-ytelsen i forhold til ATI sine skjermkort.

Skrevet (endret)
Kom også på at hovedkortet ikke støtter høyere enn 4x agp (Asus P4PE). Vil ytelsen bli veldig mye dårligere da? Er ikke helt inne på det der.

Satt nettopp å så på dette kortet: Asus V9570 GeForce FX5700 256MB DDR (  http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl  ) ...Er det noe å satse på?

vis du skal ha et fx5700+ kort burde du gå for ultra utgaven! selv om det er 128 mb med tanke på at ultra kortet yter mye mer!!! eller så er 5900 et perfekt valg og flashe det til fx5950 bra valuta for pengene der!http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl <--<et bra eksempel! men liker du asus go for it :thumbs:

Endret av muroc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...