Runar Skrevet 31. januar 2004 Skrevet 31. januar 2004 (endret) Jeg kjøpte et ATI Sapphire Radeon 9200 Atlantis 256MB DDR men har problemer med det. Flere ganger skrur skjermen seg av og jeg får beskjed om at det er en feil med skjermkortet som gjør systemet ustabilt. Jeg har lastet ned den nyeste driveren og innstalleret den flere ganger men det hjelper ikke. Har noen andre samme problemer og bør jeg kjøpe nytt? Edit: her er feilmeldingen som kommer opp: Endret 31. januar 2004 av -Runar-
Runar Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Skrevet 31. januar 2004 Er det ingen som har opplevd det samme?
Buchern Skrevet 31. januar 2004 Skrevet 31. januar 2004 Hadde akkurat det samme problemet. Sendte mail til Abit fordi jeg trodde hk var problemet. Her er svaret jeg fikk: Dear customer, It is hard to say what the reason can be. The only thing to find it out is to exchange some components like RAM, CPU, GPU and PSU. It could be one of those, or the motherboard itself offcourse. Some options you can try before exchangin components: --> Increase DDR Voltage (1-2 steps), CPU Core voltage (2-3 steps) and AGP Voltage (to 1,55) --> Set DDR Timings to CL3 and 8-4-4. --> Update all drivers --> Check temperatures and voltages Men min teori er at du kanskje har for liten Psu eller hvis du kjøpte pc en med det skjermkortet så kan du ha seriøse problemer. Det jeg gjorde var å bytte ut alle komponentene med angrefristloven og så prøve på nytt. Men hva er specsene dine? Og er skjermkortet nytt eller er hele pc en ny? Skal prøve å hjelpe deg så godt jeg kan fordi jeg vet hvor kjipt dette problemet er:)
Buchern Skrevet 31. januar 2004 Skrevet 31. januar 2004 Hva med å slå av "VPU Recover"? Det har jeg nok prøvd. Da får jeg en helt blå skjerm før den restarter
Falcon_ Skrevet 31. januar 2004 Skrevet 31. januar 2004 Er fast write på? for den kan skape problemer.
Buchern Skrevet 31. januar 2004 Skrevet 31. januar 2004 Jeg prøvde alt sammen men det som var feilen var minnet (Twinmos pc 3200) på mitt athlon 64 system.
Runar Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Skrevet 1. februar 2004 (endret) Men min teori er at du kanskje har for liten Psu eller hvis du kjøpte pc en med det skjermkortet så kan du ha seriøse problemer. Det jeg gjorde var å bytte ut alle komponentene med angrefristloven og så prøve på nytt. Men hva er specsene dine? Og er skjermkortet nytt eller er hele pc en ny? Skal prøve å hjelpe deg så godt jeg kan fordi jeg vet hvor kjipt dette problemet er:) Alle delene er nye. Jeg satte dem sammen i forrige uke og fikk litt problemer dagen etter. Jeg har også hatt problemer med cpu. Det kommer opp en melding (se innlegg). Kan det ha noen sammenheng? Jeg har en Chieftec Strømforsyning ATX 360W. Jeg har også 7 vifter(5-6 i bruk), en cpu vifte, hd og en brenner, Pluss vifte styring. Edit: Maskinvare: Abit IC7-G Hovedkort S478/800mhz Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB 8MB Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800 Chieftec Strømforsyning ATX 360W (P-4) Sapphire Radeon 9200 Atlantis 256MB DDR LG CD-brenner IDE 52x/32x/52x Retail Endret 1. februar 2004 av -Runar-
Runar Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Skrevet 2. februar 2004 Bør jeg sende inn kortet til retur og kjøpe nytt?
RolloThomasi Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 Jeg slet med det der i lang tid, og det viste seg at det var skjermkortet, når jeg til slutt bestemte meg for å kjøpe nytt for en uke siden.
Runar Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Skrevet 2. februar 2004 Da tror jeg at jeg kjøper et nytt men er det noen som vil anbefale et bra skjermkort ikke alt for dyrt? (rundt 1000 kr)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå