Gå til innhold

Flashe GF5900

SupremeX

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sitter her å leser guiden til flashing av 9800 nonpro/pro til xt, og tenker: Det vil jeg også!

Men så er greia den at jeg har et Asus GeForce FX5900 (det står V9950 på eska :dontgetit: ), og vet at det kan flashes til et FX5900 ultra, men hvor finner jeg bios til mitt kort?

Kan jeg bruke bios'er til andre merker, feks Gainward? Og når jeg har flashet, så finner jeg ut at dette funker ikke, hva gjør jeg da? Hvordan tar jeg backup av eksisterende bios? Hva er farene med å flashe? kan kortet gå opp i røyk?

Som du ser, har mange spørsmål og takk til deg som gidder å svare :)

Endret av SupremeX
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan jeg bruke bios'er til andre merker, feks Gainward? Og når jeg har flashet, så finner jeg ut at dette funker ikke, hva gjør jeg da? Hvordan tar jeg backup av eksisterende bios? Hva er farene med å flashe? kan kortet gå opp i røyk?
Sitter her å leser guiden til flashing av 9800 nonpro/pro til xt

Svaret på dine spørsmål: Les videre i den tråden du :thumbup:

Skrevet (endret)

Har flashet nå, og det funket, nå skal jeg teste hvordan det klokker!

Men det som var rart var at temperaturen falt fra ca 60 grader idle til 38 grader. Forklar det? Men det er berre lekkert altså, klager ikke! :thumbs:

Da var jeg innehaver av 1. stk Softmoddet Asus GeForce FX5950 Ultra m/gainward bios :w00t:

softmod.jpg

EDIT: La til bilde

Endret av SupremeX
Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet

jeg tror at tempmåleren "lyver"

jeg tror ikke at den med samme vifte faller ned 22 grader.

en av de temperaturene var feil hvertfall.

Skrevet
kan man faktisk flashe et standard gffx 5900 til 5950 med den samme kjøleløsningen og alt?

det jeg nettopp har gjort :green:

Asus sine kjøleribber er stilig designet og de kjøler bra!

Mistenker den gamle tempen for å være feil, fordi en kompis av meg hadde ca samme temp på et "standard" GeForce FX5950 Ultra 256 mb :D

Skrevet

ved å flashe det hva gjør man faktisk med kortet? har bare vondt for å akseptere at man bare kan flashe det og det vil fungere som et kort som koster en god del mer....

Har planer om å gjøre det samme selv nå ass, blir skikkelig gira nå ;)

Skrevet
ved å flashe det hva gjør man faktisk med kortet? har bare vondt for å akseptere at man bare kan flashe det og det vil fungere som et kort som koster en god del mer....

Hei

Når folk prater/skriver om flashing mener de egentlig å flashe (oppgradere) BIOS'en på skjermkortet til en nyere eller en annen BIOS. I dette tilfellet erstattes en FX5900 BIOS med en FX5950 Ultra BIOS. Egentlig betyr det bare at skjermkortet overklokkes til en kjappere hastighet (frekvens).

Skrevet

Hei

Når folk prater/skriver om flashing mener de egentlig å flashe (oppgradere) BIOS'en på skjermkortet til en nyere eller en annen BIOS. I dette tilfellet erstattes en FX5900 BIOS med en FX5950 Ultra BIOS. Egentlig betyr det bare at skjermkortet overklokkes til en kjappere hastighet (frekvens).

+ Du får vel med noen ekstra "goder" som i utgangspunktet ikke er på GF 5900 (eller?).

Skrevet

før kunne ikke jeg klokke til 475/950 uten artifacts, men nå kan jeg det. Det er fordi bios'en er slik at den gir større voltstyrke til kortet, noe som fører til at du kan klokke høyere.

Derfor noen voltmodder vet dere ;)

Skrevet

det klokket ikke så veldig langt, men det kjører trossalt stabilt på 475/950 som er FX5950 Ultra standardhastighet mot FX5900 som "bare" har 400/851 som standard.

Og det er jo en fin økning synes jeg :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...