Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har testet biosen nå og den funker fin fint...

3D Mark 03 testen kjørte fin fint, uten noe tegn til artifacts, på (420,19/381,38). Jeg fikk en økning på 200 marks, sammenliknet med Pro biosen på samme frekvens..

 

Ahagmann2000: Hmm.. Det virker nesten som noe er fysisk galt med kortet. Har du forsøkt med en annen diskett/Pro bios fra en annen produsent? Eventuellt sjekket kjøleren for støv etc som kan ha samlet seg opp og dermed hindrer luft gjennomstrømningen?

 

Edit: Trykkleif..

hely ny kjøler, kan jo alltids prøve med en annen bios...

Lenke til kommentar

Sitter med powercolor 9800pro m/hynix minne her, sliter litt med å finne passende bios. Prøvde en HIS 9800XT/hynix bios, men atitool finner ikke ut hva for et kort det er. Før denne prøvde jeg en sapphire bios, den oppførte seg meget merkelig.

Det er fire powercolor bioser på siden vexx spesifiserte helt i begynnelsen, men alle er med samsung minne, noen som har prøvd om disse funker med hynix?

Lenke til kommentar

For å si det pent, ting gikk rimelig greit til helvete etterhvert, temmelig glad i den backupen nå ja.

Selv om det var en skremmende seanse med ekstreme grafikkfeil, feilplassert winxp logo under boot og slikt, har jeg allikevel ikke mistet suget etter et 9800xt. Noen andre som har powercolor 9800pro med r360 kjerne og hynix minne, som har fått til dette? I så fall, med nøyaktig hvilken bios?

Lenke til kommentar

Jeg flashet mitt Radeon 9800PRO sapphire - har lenge hatt det overklokket på 430/370 - men nå med ny BIOS så får jeg artifacts ved 412/355... Har aldri hatt problemer med å overklokke det langt over 450/390 - men nå vil det bare ikke...

 

Kan det være at BIOSen jeg lastet ned ikke er fullt kompatibel med minnet eller noe? Hvilken BIOS bør jeg bruke?

 

Jeg har også satt på en diger bordvifte nesten inne i kabinettet, men det hjelper ikke stort - her er BIOS-informasjonen på den BIOSen jeg la inn; BK-ATI VER008.004.008.021 - hvis det hjelper...

 

ªhé&                  |    IBM                761295520      ??            2003/04/29 15:31    é  é`     DvN7       
R350 Samsung E-die DDR BIOS - P/N 113-A07518-100 
(C) 1988-2002, ATI Technologies Inc. BK-ATI VER008.004.008.019  nhbf2527.848 v611  R350AGP 

 

Det er den orginale BIOSen (åpnet i notepad - over)

 

Uªhé                  \    IBM                761295520      ??      ü       2003/08/01 09:07    é€ é@     DvN7’K |      
133-PC0040-04
(C) 1988-2002, ATI Technologies Inc. BK-ATI VER008.004.008.021 BR jhpc0040.04    v611  R360AGP DGD1UN

 

Samme, bare på den nye BIOSen...

 

Kan noen hjelpe meg? :hmm:

Endret av Dasset
Lenke til kommentar

Opplevde noe problemer jeg også :/ Kjørte powercolor samsung biosen (den med first release) i ca. fire timer. Jeg kom et godt stykke i far cry, koste meg virkelig med det "nye XT kortet". Så skrudde jeg av og gikk på kiwi for å handle litt småting.

Når jeg kom tilbake og skrudde på pcen var det artifacts under boot :/ Windows hadde nasty striper (som om noen hadde skravert skjermen) og det så ikke særlig bra ut. Flashet tilbake til original bios, og nå funker alt fint igjen.

Hvordan kan det ha seg at jeg kunne kjøre i XT hastighet i flere timer uten problemer i det hele tatt, men etter å bli slått av og på igjen gikk alt til h? Jeg likte de ekstra 700 poengene i 3dmark03 meget godt... Far cry gikk helsmooth og alt var gull og grønne skoger.

Nå har jeg imidlertid hynix minne, biosen er spesifisert til samsung... Jeg har en vga silencer på kjernen, men ingen ramsinks. Kan det være et ramproblem?

Lenke til kommentar
Opplevde noe problemer jeg også :/ Kjørte powercolor samsung biosen (den med first release) i ca. fire timer. Jeg kom et godt stykke i far cry, koste meg virkelig med det "nye XT kortet". Så skrudde jeg av og gikk på kiwi for å handle litt småting.

Når jeg kom tilbake og skrudde på pcen var det artifacts under boot :/ Windows hadde nasty striper (som om noen hadde skravert skjermen) og det så ikke særlig bra ut. Flashet tilbake til original bios, og nå funker alt fint igjen.

Hvordan kan det ha seg at jeg kunne kjøre i XT hastighet i flere timer uten problemer i det hele tatt, men etter å bli slått av og på igjen gikk alt til h? Jeg likte de ekstra 700 poengene i 3dmark03 meget godt... Far cry gikk helsmooth og alt var gull og grønne skoger.

  Nå har jeg imidlertid hynix minne, biosen er spesifisert til samsung... Jeg har en vga silencer på kjernen, men ingen ramsinks. Kan det være et ramproblem?

Var ikke helt det samme her... Fikk artifacts i spill ved lavere oppløsning... ikke noe i Windows uansett hva jeg gjorde... men problemet er nå løst - jeg lastet ned en annen BIOS som ikke var lagd for samsung minne. :w00t:

 

Fungerer som bare det :thumbup:

 

Takk VeXx for en god guide! :)

Endret av Dasset
Lenke til kommentar

Yess , da var jeg også medlem i 9800Pro@XT klubben . :dribble: Jeg har et Sapphire Atlantis 9800 Pro Lite Retail med R360 Gpu og Hynix 2,8ns minne . Kjørte før flashing 435x750 stabilt med VGA Silenser montert . Fikk da ca 6000 points i 3Dmark03 . Etter flashing av bios fikk jeg 6238 points på standard XT klokk (412x730). Provde først med denne bios (Sapphire.9800XT.128MB.Hynix) men fikk voldsomt med artifacts . Søkte litt rundt på Google og fant en amerikansk side som anbefalte (Club3D.9800XT.128MB.Hynix.bin) for mitt kort .

Brukte "husmor" varianten dvs Ati winflash . Dette fungerer utmerket . Har som sagt kjørt 3Dmark03 , Far Cry , BFV med flere uten artifacts i flere timer nå.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Erikoi: Har samme kortet som deg; hvilken bios brukte du? Og hvordan fant du ut hvilken kjerne du hadde (r360) ; av med kjøreren?

 

VeXx: Takk for flott guide :thumbup: Men leste på en annen side at skulle det være noe poeng (ytelsesforbedring) å flashe, måtte kjernen være r360 og IKKE r350. Hos meg (Sappihre) rapporterer ATItool kjerne til å være r350; er det pro-biosen som styrer dette?

 

Takk for svar, og ja, har faktisk lest hele tråden (2 dager..hehe.)

 

Ps. VeXx: Tråden din er kopiert (og oversatt til engelsk) på et annet, utenlands forum..

Trodde første det var motsatt, sry :love:

Lenke til kommentar
Erikoi: Har samme kortet som deg; hvilken bios brukte du? Og hvordan fant du ut hvilken kjerne du hadde (r360) ; av med kjøreren?

 

VeXx: Takk for flott guide :thumbup: Men leste på en annen side at skulle det være noe poeng (ytelsesforbedring) å flashe, måtte kjernen være r360 og IKKE r350. Hos meg (Sappihre) rapporterer ATItool kjerne til å være r350; er det pro-biosen som styrer dette?

 

Takk for svar, og ja, har faktisk lest hele tråden (2 dager..hehe.)

 

Ps. VeXx: Tråden din er kopiert (og oversatt til engelsk) på et annet, utenlands forum..

Trodde første det var motsatt, sry :love:

Hos meg også rapporterer ATITool at kjernen er en R350 (PowerColor) men jeg tror at kjernen er en R360 siden jeg har de nye kjølerfestene, i svart plastikk. Har også Hynix minne. Bundelen min var Driver CD, WinCinema og Counter-Stike: CZ.

Lenke til kommentar
Vel, de nye festene er i gull.^^

Hynix minne kan alle ha, Hynix minnet er ikke noe bedre enn samsung minne.

Check the default heatsink fan. The older cored ones used to be attached using metal golden spring loaded pushpins. The newer ones use black plastic centre pole pushpins as illustrated below. Thus far I've seen three cards with this new HSF configuration and all had R360 cores.
Kilde: fabian.brickard.net

 

Sikker på at det ikke er motsatt; de nye er festet med plastikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...