Gå til innhold

Spille inn høyttalerne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spill variert musikk, gjerne noe med litt god dynamikk på normalt volum i 10 til 30 timer. Tiden kommer veldig ann på høyttaleren. Unngå å dra på for mye i begynnelsen.

 

Dette gjør du for at elementene skal "løsne". Det er sikkert mange som kan forklare akkurat hvorfor man bør spille inn høyttalere mye bedre enn meg.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar

Grunnen til at man bør spille inn høyttalerne, er at membranopphenget skal mykes opp. Det blir på samme måte som med nye sko; de må mykes opp litt. Det er svært liten sannsynlighet for at man lager sprekker i membranopphenget ved overdreven påkjenning. Men da er du iallefall sikret mot at det ikke skjer, så vent med å guffe opp volumet etter noen par dager, selv om det frister :D Da blir du nok fornøyd med resultatet.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Dette med å spille inn høyttalere er bare tull.. Poenget er å myke opp opphenget, og det går fortest med litt guffe (jeg snakker ikke om å spille livskiten ut av høyttalerne).

 

Hørt flere som kjører høyttalerne på lavt nivå i flere dager.. "Flatt jern" i et par timer gjør minst like stor nytte..

 

Henning

Lenke til kommentar
Hei,

 

Dette med å spille inn høyttalere er bare tull.. Poenget er å myke opp opphenget, og det går fortest med litt guffe (jeg snakker ikke om å spille livskiten ut av høyttalerne).

 

Hørt flere som kjører høyttalerne på lavt nivå i flere dager.. "Flatt jern" i et par timer gjør minst like stor nytte..

 

Henning

Ikke ifølge SPD som blant annet impoterer CV Pro.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Dette med å spille inn høyttalere er bare tull.. Poenget er å myke opp opphenget, og det går fortest med litt guffe (jeg snakker ikke om å spille livskiten ut av høyttalerne).

 

Hørt flere som kjører høyttalerne på lavt nivå i flere dager.. "Flatt jern" i et par timer gjør minst like stor nytte..

 

Henning

Da har ikke du særlig kompetanse ved en sånn uttalelse. Har selv flere års bakrunn i Hi-Fi butikk, der testing av høyttalere var en av hovedoppgavene.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Dette med å spille inn høyttalere er bare tull.. Poenget er å myke opp opphenget, og det går fortest med litt guffe (jeg snakker ikke om å spille livskiten ut av høyttalerne).

 

Hørt flere som kjører høyttalerne på lavt nivå i flere dager.. "Flatt jern" i et par timer gjør minst like stor nytte..

 

Henning

Da har ikke du særlig kompetanse ved en sånn uttalelse. Har selv flere års bakrunn i Hi-Fi butikk, der testing av høyttalere var en av hovedoppgavene.

Misforstå meg rett, du har helt sikkert god peiling på dette med høytalere, men det at du har jobbet på en hi-fi-butikk er ikke noen granti for dette, er vel færre folk jeg har hørt mer tull fra en folk som jobber på hi-fi-butikker.

 

Når det gjlder innspilling av høytalere, så har jeg egentlig ikke peiling, men konseptet virker logisk, de aller fleste mekaniske dler har godt av å "kjøres til" litt, for at alt skal passe perfekt, min intuitive følelse sier, moderat belastning og ikke maks guffe, da dette harmonerer med hvordan man kjører inn andre ting, men dette er som sagt kun spekulasjon, bedre å høre på folk som har peil, feks stigen1.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...