Gå til innhold

Bør jeg finne en annen "designer" neste gangen ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, greit nok, men at det blir slags "uthengig" av valget av designeren som tok på seg jobben blir teit. Å si: "Bør jeg finne en annen "designer" neste gangen ??" egner seg ikke her (mener nå jeg da ;) ). Man kan gi uttrykk for at man muligens ikke ble så fornøyd med designet, men da bør man jo ta opp dette direkte med designeren, og ikke oss i første omgang. Det er jo mulig designeren vil/kan rette opp/tilføye seg det kunden ville ha gjort annerledes. En god dialog mellom kunde og designer er første prio.

 

Kritikk mode :p :

  • når det gjelder selve designet, så var det kanskje noe enkelt. Overskrift var veldig liten, eneste forskjell mellom den og vanlig tekst, var at den var bold
  • menyen er jo ganske så tydelig, men header/logo var litt kjedelig
  • noe "sommerhus/ferie"-feeling fikk jeg ikke av siden
  • linkene som er samlet over bildene på forsiden kunne kanskje vært samlet på en litt mer kreativ måte, som f.eks i en <ul><li> liste
  • mulig de bildene på forsiden hadde passet bedre på egen side

Men ja, savner litt sommer-theme/feeling med siden, noe friskere, noe som får meg lyst til å dra til danmark på ferie, noe som tirrer meg, frister meg, ja, kanskje ikke enkelt å få til når man betaler <1000kr :D

Lenke til kommentar
Hva syns dere??

Er en helt grei side det - ser ryddig og ut er informativ, og det er vel poenget med en slik side. Du leier ikke ut mer bare fordi siden er ekstremt fancy, men du leier kanskje ut mindre hvis den ser ut som en dass.

 

Ser ingen grunn til å endre på layouten - ryddig, ordentlig og gir et seriøst inntrykk. En liten endring på 'språkvalgssiden' er det eneste jeg kunne tenke meg å pirke på.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Personlig ville jeg satset på meg selv... :p

 

Men siden er jo enkel og grei, og fungerer som den bør.

 

Smålig av frekkas å ta det opp slik...

 

Toolshead: Hva er det som er så smålig?

 

 

Dette forum handler om webdesign.

 

Jeg spør etter tilbakemeldinger på et design uten å kommentere designet selv.

 

Spørsmålet "Bør jeg finne en annen "designer" neste gangen ?" var utstyrt med " ;) ". Spørsmålet var ment for å sette en vri på ett ofte brukt topic.

 

Jeg vet at designeren tidligere har etterlyst tilbakemeldinger på sin egen hjemmeside. Dermed er det i begges interesse å få tilbakemelding på den nye siden også. Uanset spurte jeg selvfølgelig først om det var greit med han.

 

Der er ikke noen kunde-klient konflikt. Siden er laget etter mine spesifikasjoner (helt enkelt, ikke noe dill-dall, lett å navigere), men der er nogen ting som kan rettes. Før det rettes opp er det fint med tilbakemeldinger fra folk med pejling.

 

 

 

Mvh Søren

Lenke til kommentar

Om Frekkas:

 

Spørsmålet "Bør jeg finne en annen "designer" neste gangen ?" var utstyrt med " ;) ".  Spørsmålet var ment for å sette en vri på ett ofte brukt topic.

Min uthevning

 

Åjaaa, det er virkelig et topic vi ser mye av her på bruket! (òg - om du ikke har hørt om ordet ironi, gå på biblioteket og slå det opp).

 

Dette minner om et forsøk på å drite designeren ut, spør du meg.

 

Personlig må jeg si at jeg får sterke assosiasjoner til det engelske ordet for støv, nemlig: DUST!

 

Om opplegget:

 

Dersom dette er noe som du tjener penger på, og har tenkt å drifte på profesjonell basis, ja da har du nok råd til å benytte deg av en profesjonell institusjon som har de samme interesser som deg, nemlig å selge.

 

Det å få flinke guttunger til å gjøre jobben grisebillig for deg er ikke alltid like bra, hverken for kunde eller webdesigner, og det ender alt for ofte med at designer ikke ser snurten av betalingen han var lovet,jeg vil i dette tilfellet anbefale deg til å ikke tenke på tanken en gang, da dette forum innholder nok info om deg, oppdraget og omstendighetene rundt det til å gi deg problemer dersom du skulle være interessert.

 

Om designet:

Uten å være hverken webdesigner eller ha et utpreget øye for god design så syns jeg at siden virker, den opplyser om det den skal, og har ingen forstyrrende elementer som drar fokus bort fra innholdet.

 

Det får holde for dette foretaket synes jeg.

Endret av Dino_
Lenke til kommentar

Beklager at jeg brukte en klossete formulering som overskrift i denne tråden.

 

Jeg må bare poengtere at jeg er fornøyd med designet på siden og samarbeidet med designeren.

 

Takker alle som har kommet med konstruktiv kritikk. Det er med til å gjøre siden bedre. Det er en fordel for meg, men også for designeren som kan bruke siden i porteføljen sin.

 

Hvis det er andre som har innspill oppfordres de til å komme med det. Konstruktiv kritikk taes til følge, resten preller av...

 

Mvh Søren Smålig Dust

Lenke til kommentar

Som flere har nevnt synes jeg at siden gir den gode "sommer hytte" følelsen.

Litt merkelig farge kombinasjon

Headeren og lenke metoden er altfor useriøst til en bedrift å være.

 

Ting kan alltid bli bedre og ting kan alltid bli værre.

 

 

 

Skal du drive proft, så må du nok finne deg en ny designer, ikke en som er nødvendigvis bedre, bare en som designer litt anneledes.

 

*hint!!!* *hint!!!*

 

:thumbs:

Lenke til kommentar

Hmm, sommer/feriehytte ? Korfor en slik kald, kald blåfarge som bakgrunn? Berre utbytting av BG fargen til en varm rødbrun farge elns hadde gjort susen.

 

Mangler header/logo, og det er litt tomt. Og som mikka sa, gi mannen en skikkelig Copyright og ikkje berre © :p

 

Ellers - sida får fram innholdet sitt godt, og fungerer sikkert fint til sitt formål.

 

Karakter på designet: 3-/6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...