MaxCPU Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 Jeg trenger en liten stilig LCD-skjerm som skal erstatte min nåværende Hansol H711 17". Jeg regner med å henge den på veggen med et 'VESA adapter'. Skal bruke VGA slik det er nå, men bør være god på DVI også. Minimalt med spilling, men bør fortsatt være god her. Størrelse er ikke fullt så viktig da det skal være en nr. 2 skjerm i tillegg til prosjektor. Bærbar pc skal brukes til alt 'det vanlige'. Tenkte på en Eizo 15" (Eizo 15" LCD FlexScan L367-K) http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=2&s=pl Eizo 17" LCD FlexScan L557K koster en drøy tusenlapp mer og er ikke så veldig interessant. Noen andre tips? Design og smalest mulig 'ramme' er ganske viktig, hvitt er uinteressant, men grått/sort/sølv er greit.
Ni kon Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 Eizo er knall skjermer, men dog ikke til spilling:( Men dette prøver de å rette på med sin L550 Uansett hadde jeg gått for en 17" da prisforskjellen vs 15" ikke kan forsvares. Jeg kan derimot si hvem du ikke skal gå for: Di-fusion EA17 Dette er en av testens desidert billigste skjermer og forventningene til denne var også deretter. Selve skjermen ser helt grei ut og menyknappene har tydelig tekst slik at du enkelt skal finne frem. Menyen er heltgrei å bruke, men dog noe begrenset. Justeringsmulighetene begrenset seg til kun vipping og den har vesafeste. Skjermen har kun d-sub inngang og høytalere. Siderammene er dessuten på hele3 centimeter. Når det gjelder fargegjengivelsen er disse ”blasse”. Rød går mer mot oransje og hvitt er definitivt ikke hvitt. Svart er også langt fra svart og dessuten skinner baklysene svakt igjennom. Selve billedkvaliteten var ikke spesielt bra og dette kom spesielt frem i film og bilde. Den virket uskarp, selv om den har en auto juster knapp og hadde noen av det dårligste bilde i testen. Synsvinkelen var også meget dårlig på denne. Denne skjermen hadde dessuten tydelig etterslep i spill og vi kunne rask konkludere at denne ikke egnet seg til noe. Den har dessuten ekstern transformator som også trekker den ned Det var vanskelig å finne ut spesielt mye om denne skjermen. Men her er spesifikasjonene: Panel: TN + film Responstid: Usikkert. Produsent oppgir 14, vi tipper det dobbelte. Kontrast: 350:1 Lysstyrke: 370 cd/m2 Innsynsvinkel: 160 Horisontalt, 120 Vertikalt Skjermen er heller ikke iso sertifisert og det holder ikke i dagens marked Muligens vil dine besteforeldre bli glad i denne skjermen, der behovet er å gå i nettbank og intet mer. På grunn av elendig bilde og fargegjengivelse, samt ufornuftig strømtilførsel, og begrensede justeringsmuligheter fant vi ingen grunn til å gi denne bedre karakter enn: 1 +
MDCCLXXVI Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 Eizoen er sånn nogen lunde grei hvis du ikke spiller bare fps spill. Kan ta et eksempel på bilspill: Need for speed: underground. Her trenger du ikke slå på blur-effekten i spillet. den kommer automatisk på eizoer
Ni kon Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 For de som lurer: ja det er et utdrag av testen og jeg gidder ikke skrive mer utfyllende på modeller som er totalt uaktulle. Det blir mer info på de som teller + fler bilder
Ni kon Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 Eizoen er sånn nogen lunde grei hvis du ikke spiller bare fps spill.Kan ta et eksempel på bilspill: Need for speed: underground. Her trenger du ikke slå på blur-effekten i spillet. den kommer automatisk på eizoer enig i at ezo l885 er bra til spill og eizo l550 men det var de to modellene som kunne klare noe av respektabel innsats her. L557 var jeg utrolig skuffet over når det gjaldt dens spill egenskaper
MaxCPU Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Skrevet 28. januar 2004 Hvor finner jeg L550? Ikke noe andre gode alternativer? Selv synes jeg ikke prishoppet fra 3500 til 4500 er verdt det!
Ni kon Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 L550 slippes på markedet om 1 mnds tid og er mye billigere enn L557, mener den havner på en ca 4000. Den har også sensor i rammen som justerer lysstyrken etter lysforholdene. Jeg påpeker at det finnes andre merker som passer dine behov bedre enn eizo. Jeg syns den 1000 lappen er verdt det eg da, men det er kanskje bare min subjektive mening.
Framerate Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 L550 slippes på markedet om 1 mnds tid og er mye billigere enn L557, mener den havner på en ca 4000. Den har også sensor i rammen som justerer lysstyrken etter lysforholdene. Jeg påpeker at det finnes andre merker som passer dine behov bedre enn eizo. Jeg syns den 1000 lappen er verdt det eg da, men det er kanskje bare min subjektive mening. Hva med q17s er den litt "av moten" allerede? jeg har den og synes det er en knallskjerm (i den prisklassen naturligvis)
Ni kon Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 (endret) skal ikke røpe mer, men q17s fikk ingen pallplassering i noen av kategoriene noen som vil kjøpe min? Endret 28. januar 2004 av oivind_dahle
johanf Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Siden alle hinter frempå og får små utdrag - hva med Hitachi sin 19"? _ johanf
enden Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 (endret) Næh, håper resten spares til utgivelsen. Øivind lekker jo som en sil! Jalmar; er du ikke litt redd for å komme med en sånn uttalelse når du vet det kommer en kjempetest som kanskje motbeviser din ubegrunnede påstand Endret 29. januar 2004 av enden
johanf Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 hehe - alle tripper som små unger på julaften. Det er nesten som å vente på 1.10, men her får vi sikkert det vi blir lovt til tiden vi blir lovt. _ johanf
Ni kon Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Alle siler går tom til slutt ikke denne.... Skal ikke lekke mer nå.
Jankee Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Trur Øivind kan lekke mykje meir og forsatt ha mykje stoff til den store testen enden: du var ikkje med på 17" testinga, der er det nok stoff å ta i frå. mvh JanEirik
Jon@s Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 (endret) hmm..jeg har akkurat kjøpt en q17s da jeg kom over denne testen. Har hørt mye bra om den, men utifra det jeg leser her kan det se ut som den kanskje ikke er førstevalget likevel. Skjermen skal brukes mye til fps spill. Jeg har noen dager igjen av 14 dagers returretten, så hvis du vil komme med et hint, Øyvind..hehe, neida. Skjønner det godt hvis du ikke vil avsløre noe før testen skal utgis. Hilsen Jonas Endret 30. januar 2004 av Jon@s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå