Gå til innhold

Bør sexkjøp bli forbudt, eller legaliseres?


DrDoogie

Anbefalte innlegg

Viser til artikkel i aftenposten, og lurer på hva folket mener.

 

For tiden er det jo slik at endel sexarbeidere blir importert ifra fattige land i Europa, og bl.a. skaper dette problemer med at dem ikke bruker kondom og har liten peil på SOS og sånt.

 

Hva mener dere? Selv synes jeg ikke det er noe galt med "verdens eldste yrke" i seg selv, men at arbeidsforholdene blir dårligere av at det ikke foregår i regulerte, kontrollerbare forhold.

 

Jeg har hørt, av en venn ( :green: ), at i andre land har man legalisert bordeller og at det hele der foregår i ryddigere forhold, med tanke på renslighet, bruk av kondom, beskyttelse av de prostituerte mot overgrep og ubehageligheter, samt at prissettingen (300,- for en halvtime, sier vennen) medfører at det blir mindre aktuelt for stoffmisbrukere å skyte prisene opp i været og dermed finansiere sitt stoffmisbruk.

 

Hva mener folket, og blir denne posten stengt grunnet diskusjon av politikk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, jeg selger meg til høystbydende :thumbup: , om noen har et bud, så send i msg :)

 

tihihihhi

 

:green:

 

Jeg for min del er egentlig imot det og selge sex, blir nesten som å selge sjelen sin.

Men jeg er igrunn enig, det bør heller legaliseres, og skje i et "kontrollert" miljø, som ikke fremmer narkotikabruk, vold og som sørger for at sikker sex praktiseres, med tanke på sykdom (spesielt) og graviditet.

Endret av Mello
Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg at det burde finnes noe mulighet for å forhindre at forholdene skal være slik de er nå. Samtidig synes jeg det blir litt feil å anskaffe bordeller, fordi det gjør det så mye mer sosialt akseptert å selge sex. Det blir litt feil i mine øyne. Jeg synes heller det burde vært noe strengere straffer mot hallikene, som skaper dårlige forhold for de som eventuelt MÅ trekke på gaten.

 

Jeg ser forresten ingen poeng i at dere skal ta fra narkomane horer "levebrødet" deres på den måten. Jeg tror heller ikke de får noe særlig høyere priser enn 300 kr for en halv time til vanlig. Se for deg en utslitt narkoman ****** - ville du betalt mer enn 300 kr for en halv time for henne?

Lenke til kommentar
Jeg er enig med deg at det burde finnes noe mulighet for å forhindre at forholdene skal være slik de er nå. Samtidig synes jeg det blir litt feil å anskaffe bordeller, fordi det gjør det så mye mer sosialt akseptert å selge sex. Det blir litt feil i mine øyne. Jeg synes heller det burde vært noe strengere straffer mot hallikene, som skaper dårlige forhold for de som eventuelt MÅ trekke på gaten.

 

Jeg ser forresten ingen poeng i at dere skal ta fra narkomane horer "levebrødet" deres på den måten. Jeg tror heller ikke de får noe særlig høyere priser enn 300 kr for en halv time til vanlig. Se for deg en utslitt narkoman ****** - ville du betalt mer enn 300 kr for en halv time for henne?

Når det gjelder en nedslitt narkoman h**e, så ville jeg for min del ha hatt 300 kr for å komme nær a, det "regner brødristere", flyvende elefanter i ballerina drakt glir over himmelen, snør i h*****e, og Flodhester tasser forbi mens de synger den russiske nasjonal sangen iført en tangatruse og med trekkspill i "henda" før jeg betaler for sex.

 

Edit: Ordet h e l v e t e, ble visst auto sensurert, måtte rette på det :)

Endret av Mello
Lenke til kommentar
Jeg ser forresten ingen poeng i at dere skal ta fra narkomane horer "levebrødet" deres på den måten. Jeg tror heller ikke de får noe særlig høyere priser enn 300 kr for en halv time til vanlig. Se for deg en utslitt narkoman ****** - ville du betalt mer enn 300 kr for en halv time for henne?

jeg vil ta fra de levebrødet, jeg vil forby kjøp av sex, men ikke salg. narkomane prostituerte bør få hjelp. Metadonbehandling, bolig og en skikkelig jobb. bolig og jobb burde igrunn gjelde ale prostituerte, jeg tviler på at det er mange av horene på strøket som er det frivillig.

Lenke til kommentar
jeg vil ta fra de levebrødet, jeg vil forby kjøp av sex, men ikke salg. narkomane prostituerte bør få hjelp. Metadonbehandling, bolig og en skikkelig jobb. bolig og jobb burde igrunn gjelde ale prostituerte, jeg tviler på at det er mange av horene på strøket som er det frivillig.

Vel. Welcome to reality, mr olsen!

 

Vet du hva det ville kostet samfunnet å betale for at alle de narkomane skulle få metadonbehandlig?

 

1. Alle kan ikke få - det ville blitt for dyrt

2. Alle bør ikke få pga de ikke har nok vilje til å gjøre en selvinnsats for å slutte

 

For at en narkoman skal kunne få støtte til bolig og hjelp til å skaffe seg en jobb, så må han/hun vise en genuin vilje til virkelig ta seg sammen. Dette er faktisk ytterst få som greier. De fleste kommer seg aldri opp av grøften, eller sklir utpå igjen.

Lenke til kommentar
Jeg ser forresten ingen poeng i at dere skal ta fra narkomane horer "levebrødet" deres på den måten. Jeg tror heller ikke de får noe særlig høyere priser enn 300 kr for en halv time til vanlig. Se for deg en utslitt narkoman ****** - ville du betalt mer enn 300 kr for en halv time for henne?

jeg vil ta fra de levebrødet, jeg vil forby kjøp av sex, men ikke salg. narkomane prostituerte bør få hjelp. Metadonbehandling, bolig og en skikkelig jobb. bolig og jobb burde igrunn gjelde ale prostituerte, jeg tviler på at det er mange av horene på strøket som er det frivillig.

Off Topic: Er du (Olsen) og Darkness| i det hele tatt enig om noe som helst? syntes dere mener det stikk motsatte av hverandre hele tiden jeg.....virker som om du bare er ute etter å provosere.

 

 

On topic: Når det gjelder "h**ehus/bordeller", så heller det enn at dem går gatelangs, det var jo "godkjent" før i tiden, er bare det at vi som mennesker har skydd det unna, og det uten noen spesiell grunn. For det er mange menn i Norge som faktisk kjøper/har kjøpt sex fra prostituerte, men dem er HELT imot det hvis noen spør.

 

Det er som sagt verdens eldste yrke, og jeg tviler på at vi kan få en stans på det, uansett hva som skjer. Tar vi hallikene, så betyr ikke det at h****e slutter med "jobben" sin for det. Det betyr ikke at jeg er for hallik virksomhet, tvert imot,

men hvis det først skal skje, så la det skje bak lukkede dører i et kontrollert miljø.

 

 

Det å tilby prostituerte et sted å bo "gratis" fra staten sånn sett, er jo bare en oppmuntring til det de driver med, pluss at det gir dem et "lokale" å utføre handlingen i, istedenfor et "Sleezy" motell.

 

Det med metadon behandling er jeg derimot for.

Endret av Mello
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at jeg er mot metadonbehandling - men ting fungerer ikke så godt i praksis som i teori. Det er lett å si "slik kan vi gjøre det, alt vil bli bra" - men det er noe annt når ting skal settes ut i verden.

 

Ja, det bør bevilges mer penger til metadonbehandlig

Det bør jobbes mer med forebyggende arbeid mot narkotika

Unge bør få tidligere hjelp til avrusning

Hallikvirksomhet og kjøp av sex bør forbys

 

Dette er hva jeg mener - men ikke hva jeg tror nødvendigvis vil fungere i rl

 

Når det gjelder det at olsen og jeg ikke ser ut til å være enige om noe - så betyr ikke det at vi nødvendigvis ikke er enige, men gjerne det at jeg liker å diskutere og prøve å se ting fra forskjellige vinkler. I tillegg er man jo litt kverrulerende, og det er jo da kjent at man sjelden kommer til enighet.

Lenke til kommentar
Vel. Welcome to reality, mr olsen!

 

Vet du hva det ville kostet samfunnet å betale for at alle de narkomane skulle få metadonbehandlig?

 

1. Alle kan ikke få - det ville blitt for dyrt

2. Alle bør ikke få pga de ikke har nok vilje til å gjøre en selvinnsats for å slutte

 

For at en narkoman skal kunne få støtte til bolig og hjelp til å skaffe seg en jobb, så må han/hun vise en genuin vilje til virkelig ta seg sammen. Dette er faktisk ytterst få som greier. De fleste kommer seg aldri opp av grøften, eller sklir utpå igjen.

 

@Mello: Vi er alltid uenige ;) eller, egentlig så er vi ikke så veldig uenige, det er stort sett små ting :p

Jeg aner ikke hva det vil koste, men jeg setter mennesker foran penger.

 

1. Alle kan, på sikt, få tilbud om metadonbehandling. Det er dyrt, men so what? Det er mennesker vi snakker om.

2. Av de narkomane jeg har snakket med så er det 100% som ønsker å slutte med møkka, men de får ikke riktig hjelp. Det finnes noen kristne institusjoner der de får en varm seng å sove i og hvor de får håndspålegging som behandling.

 

De fleste narkomane ønsker virkelig å slutte med møkka, men det er ikke akkurat så lett å vise en genuin vilje til å ta i ett tak selv når du har sovd ute i ei uke, ikke spist på noen dager og ikke har fått skuddet ditt enda. Du sier at de aller fleste aldri kommer seg opp av driten, eller havner på kjøret igjen, så kn det godt stemme. Narkomane må bli behandlet med respekt, som mennesker og de må få oppbakking fra både rusmiddelomsorgen og psykiatrien for å komme seg på beina. Narkomane blir sjeldent 100% frisk igjen, de vil alltid ha avhengigheten sin.

Lenke til kommentar

Har ikke no mot det jeg. Hvordan ellers skal folk på 150+ og gammle menn\kjerringer få seg et ligg med noen som ikke er så støgge som dem? :p

 

 

Nei, seriøst så harjeg ikke no mot det. Bedre med å få kontrol på det en at en skal la sånne sluskette halikkere få styre 100% fritt.

Lenke til kommentar
Jeg aner ikke hva det vil koste, men jeg setter mennesker foran penger.

 

Det gjør jeg også - men det finnes grenser for hva en stat kan betale. Jeg er kanskje kynisk og egoistisk når jeg sier det, men det er vi som jobber og betaler skatt som må betale for behandlingen deres. Ja, jeg kan gå med på at de som virkelig får noe ut av det skal få behandlig - men sløs ikke bort pengene "mine" på noen slaurer som aldri vil bli noe annet enn tapere.

 

Dette skaper kanskje reaksjoner hos deg olsen, men jeg mener faktisk at det finnes mennesker som ikke er verdt min tid, og i hvert fall ikke "mine" penger. Etter min mening er det faktisk noen mennesker som er mindre verdt enn andre - og da snakker jeg ikke om forskjell på hudfarge, opprinnelse, rase, alder, pengestatus, iqnivå eller noe slikt - men måten mennesker oppfører seg og holdningen til resten av verden.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Hva mener dere? Selv synes jeg ikke det er noe galt med "verdens eldste yrke" i seg selv, men at arbeidsforholdene blir dårligere av at det ikke foregår i regulerte, kontrollerbare forhold.

Trodde verdens eldste yrke var jeger eller bonde jeg da..

 

Vi må nok bare innse at det alltid vil være en etterspørsel etter slike tjenester.. så hvorfor ikke legalisere det? Man blir jo aldri kvitt det..

Lenke til kommentar
Vi må nok bare innse at det alltid vil være en etterspørsel etter slike tjenester.. så hvorfor ikke legalisere det? Man blir jo aldri kvitt det..

Fordi, ved å si at det er OK - så sendes det ut feil signaler til samfunnet. Er salg av sex OK? Bør dette bli et vanlig yrke som f.eks bilmekaniker? Skal horer betale skatt?

Lenke til kommentar
Vi må nok bare innse at det alltid vil være en etterspørsel etter slike tjenester.. så hvorfor ikke legalisere det? Man blir jo aldri kvitt det..

Fordi, ved å si at det er OK - så sendes det ut feil signaler til samfunnet. Er salg av sex OK? Bør dette bli et vanlig yrke som f.eks bilmekaniker? Skal horer betale skatt?

Skal horer betale skatt, det var et interessant spm, la oss diskutere det :)

Jeg stemmer for JA, selv om det å innkreve det kan bli litt vanskelig, tihi

Lenke til kommentar
Fordi, ved å si at det er OK - så sendes det ut feil signaler til samfunnet. Er salg av sex OK? Bør dette bli et vanlig yrke som f.eks bilmekaniker? Skal horer betale skatt?

Fakta er jo at det er et yrke for mange. Jeg syntes det burde være OK å selge sex. Det er mange fordeler ved at det er lovlig, i forhold til hvordan det er nå.

 

Jeg ser ikke noe galt i det så lenge jenter velger selv at de vil gjøre det. Blir de psykisk skadet av det, så syntes jeg ikke det er OK. Men det blir de ikke vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...