Gå til innhold

Bør sexkjøp bli forbudt, eller legaliseres?


DrDoogie

Anbefalte innlegg

Skal horer betale skatt, det var et interessant spm, la oss diskutere det :)

Jeg stemmer for JA, selv om det å innkreve det kan bli litt vanskelig, tihi

Hvorfor skulle det bli vanskeligere enn med andre yrker?

 

Fakta er jo at det er et yrke for mange. Jeg syntes det burde være OK å selge sex. Det er mange fordeler ved at det er lovlig, i forhold til hvordan det er nå.

 

Jeg ser ikke noe galt i det så lenge jenter velger selv at de vil gjøre det. Blir de psykisk skadet av det, så syntes jeg ikke det er OK. Men det blir de ikke vel? 

 

 

Tror du de velger det selv fordi de synes det er opphissende, eller.no? Selvfølgelig finnes det få unntak som faktisk velger det selv, men flertallet gjør ikke dette "frivillig" - men derimot fordi de må. Blir de ikke psyisk skadet av det, så tror jeg at de var psykisk skadet fra før av.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du de velger det selv fordi de synes det er opphissende, eller.no? Selvfølgelig finnes det få unntak som faktisk velger det selv, men flertallet gjør ikke dette "frivillig" - men derimot fordi de må. Blir de ikke psyisk skadet av det, så tror jeg at de var psykisk skadet fra før av.

Hva er det slags syk argumentasjons teknikk du bruker? JEg har da ikke sagt jenter blir opphisset av å selge kroppen sin noen plass?

 

Og så sier du at om de ikke blir psykisk skadet, så er de det fra før??

 

Jeg er skremt.

Lenke til kommentar
Tror du de velger det selv fordi de synes det er opphissende, eller.no? Selvfølgelig finnes det få unntak som faktisk velger det selv, men flertallet gjør ikke dette "frivillig" - men derimot fordi de må. Blir de ikke psyisk skadet av det, så tror jeg at de var psykisk skadet fra før av.

Hva er det slags syk argumentasjons teknikk du bruker? JEg har da ikke sagt jenter blir opphisset av å selge kroppen sin noen plass?

 

Og så sier du at om de ikke blir psykisk skadet, så er de det fra før??

 

Jeg er skremt.

Vel. Yadayadayada..

 

Du utrykker deg på kanten selv, så da må jeg også få lov. Jeg har ikke tid til å forklare nermere hva jeg mente - men kommer muligens tilbake til saken.

Lenke til kommentar
Tror du de velger det selv fordi de synes det er opphissende, eller.no? Selvfølgelig finnes det få unntak som faktisk velger det selv, men flertallet gjør ikke dette "frivillig" - men derimot fordi de må. Blir de ikke psyisk skadet av det, så tror jeg at de var psykisk skadet fra før av.

Hva er det slags syk argumentasjons teknikk du bruker? JEg har da ikke sagt jenter blir opphisset av å selge kroppen sin noen plass?

 

Og så sier du at om de ikke blir psykisk skadet, så er de det fra før??

 

Jeg er skremt.

Det jeg mente var at jeg tror at alle som selger kroppen sin (sett bort i fra de som gjør det "som en seksuell lek" eller har et tenningsmønster som gjør at det det er spennende for dem) vil sitte igjen påvirket av dette psykisk sett. Skadet er kanskje et sterkt ord dersom dette bare forekommer en gang - men om en person selger seg gjentatte ganger for å få nok penger dop, så tror jeg det er meget store prosenter for at denne personen sitter igjen svært skakkjørt av denne opplevelsen. Sex er en svært personlig og følelsesmessig opplevelse. Selv om du gjerne kan gå og ha en one night stand uten "følelser" så sitter du likevel igjen med _noen_ følelser rundt saken. Å selge seg vil nok for de fleste være en svært traumatisk opplevelse. Unntakene må bli dem som allerede er psykisk ustabil, skakkjørt eller kald.

 

Jeg synes btw. ikke argumentasjonsteknikken min er syk - den faller meg ganske naturlig :roll:

Lenke til kommentar

Darkness: du fremstiller det som om at en som selger kroppen sin ikke kan ha et følelsesmessig og godt forhold etter denne opplevelsen. Det tror jeg er bare tull.

 

Som sagt, så lenge jenter ikke får psykiske plager/problemer av å utsette seg for dette, så ser jeg ingen problemer med det.

 

Uansett, innse det faktum at man blir ikke kvitt prostitusjon, uansett hvor ulovlig det er. Det blir heller ikke flere som blir tiltrukket av det om det var lovlig. Derimot ville mange jenter ha mye bedre forhold enn de har idag.

Endret av Nimzowitsch
Lenke til kommentar
Darkness: du fremstiller det som om at en som selger kroppen sin ikke kan ha et følelsesmessig og godt forhold etter denne opplevelsen. Det tror jeg er bare tull.

Som sagt så tror jeg ikke de kan ha et følelsesmessig og godt forhold etter denne opplevelsen så lenge de ikke gjør det pga det er et tenningsmønster de finner spennende. Dersom de gjør dette fordi de tenner på det er det noe annet.

 

Jeg tror jeg vet litt mer om hva jeg snakker om siden jeg er jente. Jenter føler seg ofte brukt bare de har hatt sex med en de ikke har følelser for. De føler seg gjerne skitten etter å ha hatt seksuell omgang med en person de ikke har de helt rette følelsene for. Bare det å ha sex med en på fylla uten å egentlig ha villet det kan være en traumatisk opplevelse som ikke glemmes. For de fleste jenter handler sex om mye mer enn de fysiske - nemlig også om noe følelsesmessig. Dette er forresten også noe jeg tror at de fleste gutter ikke kan forstå seg på.

 

Nå generaliserer jeg veldig igjen - men hva annet kan man gjøre? Det vil alltid finnes unntak - det finnes sikkert mange jenter som ikke føler det på samme måten.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
For de fleste jenter handler sex om mye mer enn de fysiske - nemlig også om noe følelsesmessig. Dette er forresten også noe jeg tror at de fleste gutter ikke kan forstå seg på.

Det er vel forskjell på vanlige samleier, der man kanskje har forventninger om noe mer følelsesmessig og en prostituert som overhodet ikke føler noen ting for partneren.

 

Ser du forskjellen?

Lenke til kommentar
Det er vel forskjell på vanlige samleier, der man kanskje har forventninger om noe mer følelsesmessig og en prostituert som overhodet ikke føler noen ting for partneren.

 

Ser du forskjellen?

Ja, jeg ser helt klart forskjellen - men hvis jeg forstår deg rett så skal altså hor3n bare stenge av følelsene når hun selger seg - for det blir hun jo nødt til for at det ikke skal påvirke henne følelsesmessig. Å stenge av følelsene er etter min mening ikke sundt.

Lenke til kommentar
Ja, jeg ser helt klart forskjellen - men hvis jeg forstår deg rett så skal altså hor3n bare stenge av følelsene når hun selger seg - for det blir hun jo nødt til for at det ikke skal påvirke henne følelsesmessig. Å stenge av følelsene er etter min mening ikke sundt.

Ja, det er bra vi har deg til å passe på de prostituerte. Lykke til med å overbevise dem om å slutte fordi det ikke er sunt å stenge av følelser.

 

:)

Lenke til kommentar
Trodde verdens eldste yrke var jeger eller bonde jeg da..

Et "yrke" er et "yrke" hvis og kun hvis man blir betalt for det. Ellers er det en livnæring / hobby.

 

Jeg tenker meg hva den første jegeren / bonden sa til den første h'ora:

"Hei jenta mi, vil du ha et saftig lammelår? Det vil jeg også. Skal vi bytte?"

 

EDIT: Og ja, @Fiskepinna: "I... must... argue... my precioussss..." :lol:

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
jeg vil ta fra de levebrødet, jeg vil forby kjøp av sex, men ikke salg. narkomane prostituerte bør få hjelp. Metadonbehandling, bolig og en skikkelig jobb. bolig og jobb burde igrunn gjelde ale prostituerte, jeg tviler på at det er mange av horene på strøket som er det frivillig.

Vel. Welcome to reality, mr olsen!

 

Vet du hva det ville kostet samfunnet å betale for at alle de narkomane skulle få metadonbehandlig?

 

1. Alle kan ikke få - det ville blitt for dyrt

2. Alle bør ikke få pga de ikke har nok vilje til å gjøre en selvinnsats for å slutte

 

For at en narkoman skal kunne få støtte til bolig og hjelp til å skaffe seg en jobb, så må han/hun vise en genuin vilje til virkelig ta seg sammen. Dette er faktisk ytterst få som greier. De fleste kommer seg aldri opp av grøften, eller sklir utpå igjen.

Er du klar over hva det koster det norske samfunn å ha narkomane som må ha noen tusen for dagen til å dekke behovet sitt?

Fengselsplasser,dyre forsikringspremier and so on.

En narkoman som vil få dekket et behov gjennom metadon behandling og muligheten til å eie sitt eget hjem får et høyere selvbilde (slippe blant annet å nedrige seg til å selge kroppen sin,rane gamle damer etc.)

Med et høyere selvbilde kommer også en genuin vilje,som du formulerer det,for å kunne rotere tilbake til det samfunnet vi kaller normalt.

Den grøften du henviser til kommer ofte rett og slett av alt det jævlige de har gjort opp igjenom for å finanisere forbruket sitt,hvis man fjerner grøften tror du ikke at det da er enklere å fungere i samfunnet?

Dette er den sosialøkonomiske effekten,så kommer det faktum at noen sitter pris på en annens liv en absurd tanke i mitt hode.

Lenke til kommentar
Det bør være forbudt av den god grunn av at det ikke bør være tillatt

 

 

Nei DrDoogie, dette er ikke politikk, det er skinnpolitikk , "late som vi gjør noe med det, vise handlekraft" politikk, ispedd en god porsjon moralisme.

 

 

Folk blir jo rævkjørt på jobben hver eneste dag. Bør alt tjenesekjøp kriminaliseres ?

Lenke til kommentar
Er du klar over hva det koster det norske samfunn å ha narkomane som må ha noen tusen for dagen til å dekke behovet sitt?

Fengselsplasser,dyre forsikringspremier and so on.

En narkoman som vil få dekket et behov gjennom metadon behandling og muligheten til å eie sitt eget hjem får et høyere selvbilde (slippe blant annet å nedrige seg til å selge kroppen sin,rane gamle damer etc.)

Med et høyere selvbilde kommer også en genuin vilje,som du formulerer det,for å kunne rotere tilbake til det samfunnet vi kaller normalt.

Den grøften du henviser til kommer ofte rett og slett av alt det jævlige de har gjort opp igjenom for å finanisere forbruket sitt,hvis man fjerner grøften tror du ikke at det da er enklere å fungere i samfunnet?

Dette er den sosialøkonomiske effekten,så kommer det faktum at noen sitter pris på en annens liv en absurd tanke i mitt hode.

For å sette det på spissen (jeg har ingen tall å vise til, men det har ikke du heller) - jeg er ganske sikker på at det er billigere å la dem dø av overdose enn å gi alle metadonbehandling

Lenke til kommentar
...jeg er ganske sikker på at det er billigere å la dem dø av overdose enn å gi alle metadonbehandling

Unnskyld meg. Er det mer enn én [EDIT: to] fasister her på forumet, altså?

 

Hva slags menneske er det som presterer å tenke tanken at "det er en kostnadsbesparelse for samfunnet at mennesker dør?".

 

I den anledning, min godeste darkness|, tør jeg spørre hvilke refleksjoner du har gjort deg over hvordan livet ditt hadde vært annerledes om du ikke tilfeldigvis hadde blitt adoptert til norge? (Er ikke rasist).

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
Unnskyld meg. Er det mer enn én [EDIT: to] fasister her på forumet, altså?

 

Hva slags menneske er det som presterer å tenke tanken at "det er en kostnadsbesparelse for samfunnet at mennesker dør?".

 

I den anledning, min godeste darkness|, tør jeg spørre hvilke refleksjoner du har gjort deg over hvordan livet ditt hadde vært annerledes om du ikke tilfeldigvis hadde blitt adoptert til norge? (Er ikke rasist).

*gjeeesp*

 

1. Jeg har aldri bedt om å få bli adoptert til Norge

- En narkoman har sikkert ikke bedt om få bli narkoman heller, men har i hvert fall gjort et eller annet en gang for å starte det hele

 

2. Hva har dette med meg og min opprinnelse å gjøre?

 

3. Les hva jeg har skrevet i de tidligere postene

 

4. Ta alt dønn seriøst når du først er i gang

 

:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...