Gå til innhold

Aopen 1557 / Tundra 1557 / CL1557 erfaringer


freaker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått min Tundra, og har tatt noen bilder. De ligger her:

http://lumted.stud.hive.no/tundra1557/

 

(jeg har ikke tatt av plastbeskyttelsen som ligger rundt touchpaden enda)

Hehe... Har heller ikke tatt av plasten enda, men den ryker snart...

 

Må få sagt at Tundra logoen var hakket bedre enn whitebox sin.

Heldigvis kunne man bare rive den av... :)

 

Men gi oss noen specs og pris, så vi kan sammenligne WB og Tundra pris...

 

Fikk en med 1.6Ghz, 80 Gb, Bluetooth, dvdbrenner og 1024 333 Ram for litt over 18k.

 

 

Edit 1,6 Ghz

Fikk du innebygd Bluetooth? hva kosta det?

Noen som har funnet en måte å konfigurere det "rundingen" ved museknappene på?

Ikke innebygd nei :(

En dongle som jeg ikke har fått enda...

 

Sliter med den rundingen selv. Foreløpig er den bare ubrukelig. Er jo bare venstreknapp!

 

Er veldig interressert i config hjelp av den jeg og! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lumted: Takk for bilder! Synes maskinen ser veldig lekker ut jeg! Lurer veldig på hva du synes om lokket og slikt... Blitt veldig i tvil om det er noe særlig å ha en bærbar av kun plastikk, og om dette er veldig mye mindre solid enn eksempel lokk av aluminium slik som zepto har. Selv lokket på 4100 virker jo litt tynt og skjørt, enda det er av aluminium... Hva synes du? Er veldig nærme å kjøpe Tundra 1557P nå... trenger bare de avgjørende argumentene. (Og så er jeg jo redd det plutselig skal dukke opp noe billigere og bedre da... :))

Lenke til kommentar

hmm, fikk maskinen min i dag jeg, fornøyd men ikke helt...

 

Hadde bestilt 1,6 , 60, 1024, dvdbrenner, men dvd brenneren er ikke dvd brenner, står oppført som QSI CDRW\DVD SBW-242 (UX10), og etter slik som jeg forstår er dvd brenneren toshiba... virker som min kun er cdrw og ikke dvdrw, noen som har peil??

 

Hvis det viser seg at det er cdrw må jeg jo ta kontakt med whitebox i morgen og få dsem til å sende ASAP en optical drive (dvd brenner)

 

RScue

Lenke til kommentar

Lokket på 1557 er ikke noe problem, det er rimelig stivt så om man er forsiktig bør det holde bra.

 

ET tips: en ny maskin fra ECS G556 som er ganske lik G551 men med Radeon 9600 grafikk.

 

Denne modellen har forsterket metallokk!!

 

http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=404

 

Snakk med it24.no - de kommer sansynligvis til å selge den nye modellen,

 

 

G556

Intel® Pentium-M or Dothan CPU

Microsoft® Windows® XP Professional Edition / Home Edition

Intel® 855PM chipset

ATI Radeon 9600 ( M10 ), with 64MB or 128MB video memory

1" height only, stylish Glossy Aluminum LCD cover

15" XGA or SXGA+ TFT display.

Intel® PRO/Wireless 2100 WLAN

 

 

 

 

Jeg har 1557 selv og meget fornøyd med den.

Lenke til kommentar

Det betyr at etter å ha ventet i 1,5 mnd må jeg sende min maskin tilbake til whitebox og da tar det vel noen veker til før jeg får maskinen tilbake, jippi...

 

For det ser ikke ut som det bare er å ta av cdrw for å bytte til en dvdrw heller, da en må skru av hele dekslet under :(

 

RScue

Lenke til kommentar
Det betyr at etter å ha ventet i 1,5 mnd må jeg sende min maskin tilbake til whitebox og da tar det vel noen veker til før jeg får maskinen tilbake, jippi...

 

For det ser ikke ut som det bare er å ta av cdrw for å bytte til en dvdrw heller, da en må skru av hele dekslet under :(

 

RScue

Nope!!!

 

Ser du den skruen som er nærmest cd-brenneren / knappen du trykker på for å låse opp lokket?

Sku ut den knappen og bare dra ut cd-brenneren :thumbup:

Lenke til kommentar

Sitter her med min nye cl1557 :D

Sliter litt med å få wlan til å funke skikkelig : Jeg får kontakt med mitt acceccpoint (3com) og cl1557 sier det er "veldig bra" signalstryke. Men jeg får ikke kontakt med resten av nettverket. Får ikke ip fra dhcp.

 

Nettverk :

SMC bredbåndsruter som kjører dhcp server -> 10/100 SMC switch -> 3Com OfficeConnect Wireless 11g Access Point. (i switch er det også tilkoblet andre pcer via kabel, her fungerer nettverk/internett fint)

 

Noen som vet hva som må gjøres for at det skal fungere?

 

 

 

En annen ting.. Jeg bestilte med DVDbrenner, men når jeg går inn på "min datamaskin" står det "dvd/cd-rw stasjon" Og på utsiden av spilleren står det "dvd-rom" Betyr dette at jeg ikke har fått med dvdbrenner?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så moralen er: alle som har bestilt fra WhiteBox er sånn halvveis fornøyd og har hatt noen små problemer, mens alle som har bestilt fra PSData har fått det de skal ha? Eller?

Hvis jeg er pro-"ettellerannet firma", hva er da denne brukeren?

Lenke til kommentar

Hmm, virker som om dem sender ut bare for å få ned antall maskiner i bestilling og fordi dem ikke vil miste kundene sine, lettere å beholde kunden dersom dem allerede har sendt maskinen til kunden.. og dem har fått pengene for maskinen.. Jeg har heller ikke fått fakturaen er det noen andre som har fått fakturaen ??

 

Veske ble jeg lovet av den første selgeren jeg snakket med whitebox men det har dem heller ikke sendt ut, dere som handlet med psdata har vel fått alt..

 

vet ikke om dei tusenlappene jeg sparer i forhold til psdata er verdt det, når jeg ikke får det jeg har betalt for...

 

RScue

Lenke til kommentar

Sparer du penger på å kjøpe fra WhiteBox fremfor PSData altså? Har sjekket begge sider, og synes det ser helt likt ut jeg...

 

Er ikke meningen å reklamere for PSData, har aldri kjøpt noe derfra jeg, vurderer bare sterkt å kjøpe derfra, etter å ha lest innlegg på disse sidene blant annet... Så det er mest av nysgjerrighet egentlig, og for å se om jeg har oppfattet rett.

Lenke til kommentar
Jeg har heller ikke fått fakturaen er det noen andre som har fått fakturaen ??

 

betaler du ikke når pakken hentes hos posten?

 

Veske ble jeg lovet av den første selgeren jeg snakket med whitebox men det har dem heller ikke sendt ut, dere som handlet med psdata har vel fått alt..

 

veske til cl1557 er under produksjon. ventes inn innen en måned. ettersendes til de som er lovd den. skal visstnok være meget fin ettersom det jeg forstår. skal være en slags kombinasjon av vanlig pc-veske og ryggsekk. kan bares både i hånd og på rygg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg
Nå har jeg fått min Tundra, og har tatt noen bilder. De ligger her:

http://lumted.stud.hive.no/tundra1557/

 

(jeg har ikke tatt av plastbeskyttelsen som ligger rundt touchpaden enda)

Hehe... Har heller ikke tatt av plasten enda, men den ryker snart...

 

Må få sagt at Tundra logoen var hakket bedre enn whitebox sin.

Heldigvis kunne man bare rive den av... :)

 

Men gi oss noen specs og pris, så vi kan sammenligne WB og Tundra pris...

 

Fikk en med 1.6Ghz, 80 Gb, Bluetooth, dvdbrenner og 1024 333 Ram for litt over 18k.

 

 

Edit 1,6 Ghz

Tundra 1557S

PM 1.4GHz

1x512MB 266Mhz (Fra Geil!)

40 Gig Hitachi 4200RPM

CD-RW/DVD-Rom

R9600

802.11b trådløst nettverk

 

Total pris: 13600

 

Lumted: Takk for bilder! Synes maskinen ser veldig lekker ut jeg! Lurer veldig på hva du synes om lokket og slikt... Blitt veldig i tvil om det er noe særlig å ha en bærbar av kun plastikk, og om dette er veldig mye mindre solid enn eksempel lokk av aluminium slik som zepto har. Selv lokket på 4100 virker jo litt tynt og skjørt, enda det er av aluminium... Hva synes du? Er veldig nærme å kjøpe Tundra 1557P nå... trenger bare de avgjørende argumentene. (Og så er jeg jo redd det plutselig skal dukke opp noe billigere og bedre da... :))

 

Jeg syns lokket virker ganske solid med tanke på at dette er hardplast. Det gir litt etter (1mm eller 2) hvis man trykker hardt på det. Om dette er en dårligere løsning enn alulokk vet jeg ikke, da dette er min første bærbare.

 

 

Noen som trenger flere bilder, så bare i i fra.

Endret av Slettet-rXRozPkg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...