Gå til innhold

Aopen 1557 / Tundra 1557 / CL1557 erfaringer


freaker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det var på tide med ein ny tråd om Aopen 1557 laptopen. Som mange veit etterkvart, så blir denne no levert under fleire namn her i Norge no. PSData leverer den som Tundra 1557, Whitebox som CL1557. Den er også å få kjøpt som Aopen Barebook 1557.

 

For de som ikkje kjenner til denne bærbaren, så kan de lese denne reviewen:

http://www.cformatdesign.lunarpages.com/A1...1557Review.html

 

Der ligg også lenker til drivarar.

 

Etterkvart som alle mottar sine pcer i posten håper eg at denne tråden vil bli fyllt med erfaringar og meiningar om både bruk, ytelse og utsjånad etc. Nokre bilder blir vel også lagt ut tenker eg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestillt en Tundra 1557S i dag. Valgte den fremmfor Dell I8600 som jeg også vurderte. Skal skrive hva jeg syns om 1557'en når den kommer. Noen som vet hvor lang tid PSData pleier å bruke på og smelle sammen pcen og sende den? Alle delene var på lager, unntatt en ekstra 256mb rambrikke jeg bestillte som var "ubekreftet". Det er jo igrunn litt rart, da det er samme brikke som sitter i maskinen "orginalt", som de tydligvis har på lager...

Forreste: det følger med lader sant?? Ble litt i tvil da det ikke stod noen ting om det, og det første som stod på tillegsutstyrlista var et AC adapter...

Lenke til kommentar
Har bestillt en Tundra 1557S i dag. Valgte den fremmfor Dell I8600 som jeg også vurderte. Skal skrive hva jeg syns om 1557'en når den kommer. Noen som vet hvor lang tid PSData pleier å bruke på og smelle sammen pcen og sende den? Alle delene var på lager, unntatt en ekstra 256mb rambrikke jeg bestillte som var "ubekreftet". Det er jo igrunn litt rart, da det er samme brikke som sitter i maskinen "orginalt", som de tydligvis har på lager...

Forreste: det følger med lader sant?? Ble litt i tvil da det ikke stod noen ting om det, og det første som stod på tillegsutstyrlista var et AC adapter...

Det må jo følge med lader hvis ikke er de ****** i huet, blir som å selge en bil uten bensintank..

Lenke til kommentar
Forreste: det følger med lader sant?? Ble litt i tvil da det ikke stod noen ting om det, og det første som stod på tillegsutstyrlista var et AC adapter...

Batteriet, ac-adapter følger med barebooken.

 

Det sitter også kjølepasta på kjøleblokka/vifta i barebooken når det skal monteres.

 

:dribble:

 

Countdown to 1557: 15h 30m

Lenke til kommentar
Det er en test av Tundra 1557 på Dinside.no

 

DinSide.no

Hmm

 

"3DMark 2003 2579 poeng"

 

Den skuffa da stort syns jeg? Er det foresten korakt at det er 128mb minne på det ATI9600 kortet da? Trode de hadde 64mb jeg?

 

Tar med resten av ytelsene også jeg:

 

Ytelsestester:

 

PCMark 04 3193 poeng

 

CPU 3055 poeng

 

Memory 2469 poeng

 

Graphics 1987 poeng

 

HDD 3551 poeng

 

3DMark 2003 2579 poeng

 

Quake III Arena 202 fps

 

Batterilevetid 246 minutter

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Noen med noen Benchmarks enda da? Veldig nyskjerig på forskjlene mellom CL1557 og CL50

fikk 9545 på 3dmark2001se mens jeg kjørte winxp sp1 innstallasjon i bakgrunnen

Damn! Det er ganske bra.

Lenke til kommentar
Noen med noen Benchmarks enda da? Veldig nyskjerig på forskjlene mellom CL1557 og CL50

fikk 9545 på 3dmark2001se mens jeg kjørte winxp sp1 innstallasjon i bakgrunnen

Damn! Det er ganske bra.

finfint :green:

Det var med alt standard og de driverne som fulgte med.. klarer vel fint å skvise mer poeng på mange måter

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Noen med noen Benchmarks enda da? Veldig nyskjerig på forskjlene mellom CL1557 og CL50

fikk 9545 på 3dmark2001se mens jeg kjørte winxp sp1 innstallasjon i bakgrunnen

Damn! Det er ganske bra.

finfint :green:

Det var med alt standard og de driverne som fulgte med.. klarer vel fint å skvise mer poeng på mange måter

Du skal vel alltids klare å hale deg over 10k.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Der fikk jeg sporingsnummer til min maskin som de sender ut nå, med følgende specs:

 

Intel Centrino 1.6 GHz

ATI Radeon 9600

60 GB HDD (7200 rpm)

512 DDR RAM PC2700

 

osv.

 

Pris: Munnkurv

 

Det er veldig greit å alltid være vennlige med Whitebox...

Lenke til kommentar
Noen med noen Benchmarks enda da? Veldig nyskjerig på forskjlene mellom CL1557 og CL50

fikk 9545 på 3dmark2001se mens jeg kjørte winxp sp1 innstallasjon i bakgrunnen

Kjør en 3dmark2003 også da :) mer spenende det.

2525.. med nedlastinger og win update i bakgrunnen, nok engang alt standard settings

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...