Gå til innhold

Aopen 1557 / Tundra 1557 / CL1557 erfaringer


freaker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med SP1 og wlan-kort installeres driverne idet et trådløst nettverk er tilgjengelig. Dette trenger bare gjøres 1gang. Etter dette, finner man kortet i device manager som med andre kort. Dette er tilfelle for min maskin ihvertfall.

Hmmm...

 

Skulle jeg ikke fått opp dette uansett om et trådløst nett er tilgjengelig eller ikke?

 

Snakket nettopp med WB. De sa jeg skulle sende maskinen tilbake. :(

Det suger skikkelig. Alt er oppe og går utenom wlan.

Så endelig fått den, så må jeg sende den fra meg igjen.... :(

 

Dette gjelder sikkert deg og "6502"

 

:(:(:(:(

Lenke til kommentar
Den er vel billigere fra psdata uansett? Og raskere levering, tryggere garanti, bedre service? Så vidt jeg har skjønt?

Ikke enig, men det er en annen sak. Har fått nok pepper fordi jeg er pro-Whitebox.

Pepper nei.... Nå må du gi deg!

 

Jeg konstanterte bare at du ver en liten luring ;)

 

Men jeg vil gjærne høre hvorfor Whitebox er bedre en PSdata!

 

Gi gjerne en detalijert beskrivelse eller sett opp en del punkter der du beskriver hvorfor service, garanti, support, leveringstid og seriøsitet er beder hos Whitebox (som eises av en bedrageridømts fyr som har eid 8 bedrifter som har gått konkurs inkludert bla winpad) enn PSdata som er eid av en av norges største distributører (hattelco)

 

Venter spent :thumbup:

Lenke til kommentar
Den er vel billigere fra psdata uansett? Og raskere levering, tryggere garanti, bedre service? Så vidt jeg har skjønt?

Ikke enig, men det er en annen sak. Har fått nok pepper fordi jeg er pro-Whitebox.

Pepper nei.... Nå må du gi deg!

 

Jeg konstanterte bare at du ver en liten luring ;)

 

Men jeg vil gjærne høre hvorfor Whitebox er bedre en PSdata!

 

Gi gjerne en detalijert beskrivelse eller sett opp en del punkter der du beskriver hvorfor service, garanti, support, leveringstid og seriøsitet er beder hos Whitebox (som eises av en bedrageridømts fyr som har eid 8 bedrifter som har gått konkurs inkludert bla winpad) enn PSdata som er eid av en av norges største distributører (hattelco)

 

Venter spent :thumbup:

vennligst bruk en annen tråd..

Lenke til kommentar
Med SP1 og wlan-kort installeres driverne idet et trådløst nettverk er tilgjengelig. Dette trenger bare gjøres 1gang. Etter dette, finner man kortet i device manager som med andre kort. Dette er tilfelle for min maskin ihvertfall.

Hmmm...

 

Skulle jeg ikke fått opp dette uansett om et trådløst nett er tilgjengelig eller ikke?

 

Snakket nettopp med WB. De sa jeg skulle sende maskinen tilbake. :(

Det suger skikkelig. Alt er oppe og går utenom wlan.

Så endelig fått den, så må jeg sende den fra meg igjen.... :(

 

Dette gjelder sikkert deg og "6502"

 

:(:(:(:(

Jo kortet skulle kommet opp uansett.. med eller uten noen trådløse nett tilgjengelig..

Jeg og ville ha åpna den før eventuelt å sende den tilbake.. høre unektelig ut som en av to ting, enten så er ikke kortet der eller så er det galt satt i/montert..

Lenke til kommentar
Med SP1 og wlan-kort installeres driverne idet et trådløst nettverk er tilgjengelig. Dette trenger bare gjøres 1gang. Etter dette, finner man kortet i device manager som med andre kort. Dette er tilfelle for min maskin ihvertfall.

Hmmm...

 

Skulle jeg ikke fått opp dette uansett om et trådløst nett er tilgjengelig eller ikke?

 

Snakket nettopp med WB. De sa jeg skulle sende maskinen tilbake. :(

Det suger skikkelig. Alt er oppe og går utenom wlan.

Så endelig fått den, så må jeg sende den fra meg igjen.... :(

 

Dette gjelder sikkert deg og "6502"

 

:(:(:(:(

Jo kortet skulle kommet opp uansett.. med eller uten noen trådløse nett tilgjengelig..

Jeg og ville ha åpna den før eventuelt å sende den tilbake.. høre unektelig ut som en av to ting, enten så er ikke kortet der eller så er det galt satt i/montert..

Hmmm...

 

Er det noen som kunne vist meg hvordan man åpner maskinen vha bilder?

Hadde satt skikkelig stor pris på det....

 

De på wb sier at det kortet kommer ferdig innstallert fra leverandøren deres.

 

Snart helg, burde vært glad, men er bare sur! :mad:

Lenke til kommentar

Hmmm...

 

Er det noen som kunne vist meg hvordan man åpner maskinen vha bilder?

Hadde satt skikkelig stor pris på det....

 

De på wb sier at det kortet kommer ferdig innstallert fra leverandøren deres.

 

Snart helg, burde vært glad, men er bare sur! :mad:

ja slikt er ikkeno morro.. du kunne skrevet opp alt du har i device manageren slik at vi kunne sammenligna, eventuelt posta et screenshot av den med alle grenene ute..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Den er vel billigere fra psdata uansett? Og raskere levering, tryggere garanti, bedre service? Så vidt jeg har skjønt?

Ikke enig, men det er en annen sak. Har fått nok pepper fordi jeg er pro-Whitebox.

Pepper nei.... Nå må du gi deg!

 

Jeg konstanterte bare at du ver en liten luring ;)

 

Men jeg vil gjærne høre hvorfor Whitebox er bedre en PSdata!

 

Gi gjerne en detalijert beskrivelse eller sett opp en del punkter der du beskriver hvorfor service, garanti, support, leveringstid og seriøsitet er beder hos Whitebox (som eises av en bedrageridømts fyr som har eid 8 bedrifter som har gått konkurs inkludert bla winpad) enn PSdata som er eid av en av norges største distributører (hattelco)

 

Venter spent :thumbup:

Hadde ikke peiling at det var samme fyr som sto bak winpad, trodde vi fant ut at det var feil. Tror ikke vi skal gå inn på noen lang diskusjon, men jeg føler det er lettere å få et forhold til et lite firma enn et så stort som PSdata. Kanskje jeg har vært heldig også. Uansett ser det ut som Whitebox går strålende og jeg tror ikke de vil gå konkurs med det første. Kanskje du vet mer enn meg om folkene bak? :roll:

Lenke til kommentar

Er det noen som kunne vist meg hvordan man åpner maskinen vha bilder?

Hadde satt skikkelig stor pris på det....

 

De på wb sier at det kortet kommer ferdig innstallert fra leverandøren deres.

 

Snart helg, burde vært glad, men er bare sur!  :mad:

Det er ikke lett å vise på bilder, men det er den plast firkanten som jeg nevnte før i posten, som høyttalerne og displayet sitter i.

 

Denne må vippes opp med en skru trekker, det er påstøpt noen plast "clips" som går på plass når du setter den tilbake.

 

MEN!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Den virker VELDIG skjør, og man må være UTROLIG forsiktig så ikke denne sprekker eller brekker i to!

 

Når denne er vippet opp er det bare å ta ut tastaturet FORSIKTIG, det sitter nemmelig en flatkabel på det som connecter det til hovedkortet.

Lenke til kommentar

Les her!

Jeg sendte mail til psdata angående hastigheten på minnet, harddisken, og hvor mye minne det var på skjermkortet, fikk følgende svar:

 

"Hei

 

Skjerm kortet er på 64MB hvis du skal ha mere ram på skjerm kortet kan du hente det fra internminne i maskinen, når det gjelder disken kan du bestemme selv hvordan du vil ha inni den, rammen er på pc-333."

 

Man kan altså hente inn mere ram fra internminne til skjermkortet, vil dette gi bedre ytelse?

Lenke til kommentar

hmm..

 

 

Jeg forstår ikke i det hele tatt hvordan man skal kunne hente minne fra internminnet til skjermkortet.

 

Det er absolutt ingen instillinger for det i Bios eller i drivere.

 

Noen som vet?

 

Jeg tror det er en misforståelse ute å går hos PSdata egentlig.

Lenke til kommentar
hmm..

 

 

Jeg forstår ikke i det hele tatt hvordan man skal kunne hente minne fra internminnet til skjermkortet.

 

Det er absolutt ingen instillinger for det i Bios eller i drivere.

 

Noen som vet?

 

Jeg tror det er en misforståelse ute å går hos PSdata egentlig.

Jess...

 

Som jeg skrev i en anne post lengre oppe.

Det er en skrivefeil.

Psdata maskinen og WB sin kommer fra samme leverandør. De leverer med det skjermkortet, mener jeg.

 

Pluss at det er bare dell og et til selskap som leverer ati radeon pro 128.

Men er veldig int. i hvordan man låner fra internminne.

Husker jeg gjorde det i biosen på min stasjonære maskin, med nvidia geforce 4 kort.

 

 

deo123: Hmmm... Vet ikke om jeg risker å ødelegge noe. Sender jeg den tilbake til Wb lovet de meg en Flett ny med express tilbake. Men da må jeg fjerne alle programmene mine. Og det tar tid... ARG. Helg ødelagt!

Lenke til kommentar

ang AGP minne:

 

Dette er det samme som man kan sette på vanlige hovedkort med AGP aperture,

AGP spec'en tillater at man mapper ordinært minne slik at det kan brukes til/fra GPU.

Aperturen sier hvor stort dette kikkhullet inn i system minnet er. Minne blir ikke like raskt som dedikert minne, tror det vanligvis brukes til støttefunksjoner og ikke de mest intensive operasjonene.

 

med forbehold, har egentlig sett mest av PCI, men AGP kan sees som en spesiell PCI device, de er mappet inn i et felles nummererings system bl.a.

Lenke til kommentar

JIPPI!!! WLAN :thumbs::thumbs::thumbs::w00t::w00t::dribble:

Siden william... snakka med wb og fikk dårlige nyheter om manglende wlan-kort ringte jeg også. Kom egentlig ikke fram til noe, men vi ble enige om at i verste fall skulle jeg sende inn wlan kortet. Ikke hele pc'n..

 

Men så kom jeg til å tenke på at kanskje kortet hadde løsnet under sendingen..

Pc'n hadde tross alt falt ut av supporten i eska.

 

Tok opp tastaturet, tok ut og satte inn kortet igjen (strømmen av), også dukket det opp en ukjent enhet ved neste oppstart.

Fikk så installert drivere for XG-600 og da er dette kortet oppe å går.

Nå har ikke jeg noe annet wireless uystyr. Er det derfor jeg ikke får noe lys i wlan led'en eller kan slå det av eller på med wlan-bryter/knappen?

 

WILLIAM...

Tastaturet får du opp ved å løsne den liste over. Ta ut strøm og batteri. Ta en negl eller lignende og begynn fra en side. Dra neglen bortover langs med funksjonstastene. Sett et skrujern ved entertasten å vipp opp tastaturbrettet forbi de små hakene. Da skulle du få det opp.

 

Se om du har wlan kortet. Sitter midt i maskinen, festet med to små metallbøyler. Vipp dem tilside og kortet er løst. Forsiktig med å ta for mye i det da. Statisk el. kan sikkert knekke det.

 

Kanskje ditt kort dukker opp også...?! :yes:

Lenke til kommentar
Hadde ikke peiling at det var samme fyr som sto bak winpad, trodde vi fant ut at det var feil. Tror ikke vi skal gå inn på noen lang diskusjon, men jeg føler det er lettere å få et forhold til et lite firma enn et så stort som PSdata. Kanskje jeg har vært heldig også. Uansett ser det ut som Whitebox går strålende og jeg tror ikke de vil gå konkurs med det første. Kanskje du vet mer enn meg om folkene bak? :roll:

 

Stemmer det det er samme folka som holdt på med winpad også

Jason miller eksister ikke men derimot så er det 2 brødere som holder det gående!

ene er fra Jevnaker og andre er ifra Sandvika/Røyse/Hønefoss.

De selger unna maskiner så det suser stemmer det men når det blir oppdaget at de ikke fortoller produktene sine og slurver med moms så legger dem ned (akkurat som alle andre ganger)

 

men over til noe helt annet (hva denne tråden egentlig handler om)

 

Er det noen som har fått innstalert Ir porten på 1557?

Jeg får ikke tilkoblet noe til IR porten og den kommer heller ikke frem i Device manager :no:

 

Noen som får den opp der?

 

Har prøvd å kjøre den exe fila som fulgte med til ingen nytte :thumbdown:

Lenke til kommentar

WILLIAM...

Tastaturet får du opp ved å løsne den liste over. Ta ut strøm og batteri. Ta en negl eller lignende og begynn fra en side. Dra neglen bortover langs med funksjonstastene. Sett et skrujern ved entertasten å vipp opp tastaturbrettet forbi de små hakene. Da skulle du få det opp.

 

Se om du har wlan kortet. Sitter midt i maskinen, festet med to små metallbøyler. Vipp dem tilside og kortet er løst. Forsiktig med å ta for mye i det da. Statisk el. kan sikkert knekke det.

 

Kanskje ditt kort dukker opp også...?! :yes:

Hmmm....

 

Fikk testet dette, men uheldigvis gikk det ikke....

Men god nyhet at man kan sende tilbake bare kortet.. :)

En ting tho... Når man popper nedpå den greien med høytalerene.. Buler den littegrann?

Må batteriet i maskinen taes ut for at dette trikset skal funke. Og må jeg koble av de to kablene på kortet for at det skal være vekke helt liksom?

 

bryhon:

Poster med device manager listen min... Men tror ikke det hjelper.... Er nok wlan kortet som er gåent....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...