Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med enkelte websider bl.a. HW

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemer er som følger: Jeg har Telenor ADSL 1024 k, seks maskiner og en router. Jeg kommer ikke inn på hardware, barbara, eller andre søstersider av Hardware. Jeg koomer heller ikke inn på følgende webside: www.bkmedia.no. BK Media hoster hjemmesiden min som jeg heller ikke kommer inn på. Felles for alle er feilmeldingen vi alle kjenner "Siden kan ikke vises".

Jeg har også 5 E-postkonti på serveren til BK Media. Jeg får sendt E-post fra disse kontiene, men får ikke mottatt. Outlook fungerer ellers utmerket med E-post konti fra online.no Jeg fatter og begriper ikke hva dette problemet kan være. Jeg har slått av alt fra brannmur (Zone Alarm), koblet meg direkte på ADSL modemet, og prøvd derfra, men uten resultat. Jeg har virusskannet, spywareskannet og kjørt sjekk av Windows registrene uten at det hjalp også. Og som nevnt har jeg 6 maskiner med samme symptomene. Jeg har også resatt router, modem og splittboks.

S tok jeg kontakt med Telenor Prioritert Kundeservice, men de skjønte absolutt ingenting. De skyldte på utstyret i huset, men det er ikke aktuelt at jeg har samme problemet på alle maskinene. Nå siter jeg og skriver dette med en laptop med Nokia PCMCIA Carphone kort (dyrt som f...)

Har noen vært ute for lignende problemer, så gi meg et råd. Det som er så sprøtt er at alle andre sider får jeg tilgang til uten noe som helst problem. Hvordan er dette mulig?

Takker så mye på forhånd.

Hilsen Bråstopp (bokstavllig talt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er ikke lagt inn enellerannen utdatert dns-server på routeren din, kanskje den ikke slår opp riktig... har du prøvd å skrive Http://ip.adressen.til.siden ??

Takk for responsen folkens!

Hvis jeg forsto deg rett, så mener du routeren jeg har her hjemme? Jeg har kjørt uten router direkte i ADSL modemet uten resultat her også. Akkurat nå kjører jeg gjennom via en proxy for å komme inn på HW.

P.S. Jeg skjønte ikke helt eksempelet du viste med IP adressen. Hvordan finner jeg IP adressen til f.eks. HW?

Testet forøvrig smart ftp upload mot websiden min, også negativt. Dette er ubegripelig.

Skrevet
Det er ikke lagt inn enellerannen utdatert dns-server på routeren din, kanskje den ikke slår opp riktig... har du prøvd å skrive Http://ip.adressen.til.siden ??

Takk for responsen folkens!

Hvis jeg forsto deg rett, så mener du routeren jeg har her hjemme? Jeg har kjørt uten router direkte i ADSL modemet uten resultat her også. Akkurat nå kjører jeg gjennom via en proxy for å komme inn på HW.

P.S. Jeg skjønte ikke helt eksempelet du viste med IP adressen. Hvordan finner jeg IP adressen til f.eks. HW?

Testet forøvrig smart ftp upload mot websiden min, også negativt. Dette er ubegripelig.

skriv http://217.77.34.213

og se om det virker.. har blitt nevnt tidligere, men det virket litt diffust...

tykke lill

Skrevet
Problemer er som følger: Jeg har Telenor ADSL 1024 k, seks maskiner og en router. Jeg kommer ikke inn på hardware, barbara, eller andre søstersider av Hardware. Jeg koomer heller ikke inn på følgende webside: www.bkmedia.no. BK Media hoster hjemmesiden min som jeg heller ikke kommer inn på. Felles for alle er feilmeldingen vi alle kjenner "Siden kan ikke vises".

Du er ikke alene, det enkleste i mange slike tilfeller er og sett opp Online sin proxyserver i din nettleser, men dette må du da ha fått beskjed om og prøve?

Skrevet
Funnet løsningen på ditt problem?

Endelig fungerer det igjen.

Jeg fant ikke løsningen. En oppegående tekniker ringte meg fra Telenor, og ba meg om å Pinge de adressene jeg ikke kom inn på. Etter at jeg gjorde det, så fungerte ting etter hvert.

Kroppen fra Telenor skjønte ikke så mye av dette selv, men antydet at det var et eller annet med IP adresser som oppdaterte seg i en eller annen sammenheng. Jeg kan ikke som mye om Noder og dette, men det var et eller annet som var gjort om i denne.

Jeg meldte pass på et tidlig tidspunkt da han forklarte meg dette. Det ble litt vel mye teknisk.

Uansett, nå er alt på skinner igjen.

Takker så mye for hjelpen folkens!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...