Gå til innhold

Dell-reklame


The Helper

Anbefalte innlegg

det som virkelig er ille med dell er at de har sine egene standarder.

 

de bruker ikke vanlig atx standarder på festene sine, og de har lagt om lederne på psu'ne sine slik at du svir av psun og moboet ditt hvis du skulle falle for fristelsen å bytte det.

alle ferdig pc'er er søppel uten like. og de som kjøper de bør kanskje få opp øynene..

takekr for infoen.. nå har jeg enda en grunn til å holde meg unna dell.. :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

 

Jo Takk !

 

fant noe selv å - leste nyheteneHW -

Dell vil allikevel satse på AMD CPU 28/02-2004

Et oppsiktsvekkende intervju med selveste Michael Dell, gir sterkt inntrykk av at Dell snart kommer til å levere servere basert på AMD Opteron. De fleste trodde nok at selskapet fortsatt ville holde seg til rene Intel-systemer en god stund fremover.

 

Når man snakker om sola ' såskinnern

Dette utsagnet ble trukket tilbake da nesten samtlige i styret til Dell ikke var enige med "selveste" Michael Dell...

Lenke til kommentar

Har mye rart og si om Dell, har selv hatt 2 maskiner, 1 fra år 2000 og en fra 2001, da jeg mottok den første pcen min fungerte ikke modemet, de hadde sendt med

 

- En u-fungerende kabel

- Et modem som stod halvveis nedi sporet, jeg fikk derfor aldri brukt kortet før jeg brøt garantien og åpnet pcen og satt det ned igjen.

I begge dell-maskinene så er skjermkort vifte fucked, begge dvd romene er ødelagte (samsung)

 

Pc2, fra 2001, willamette 1.5 ghz p4, bra den gang, 60 GB maxtor, gf3 med 64 MB videominne, da jeg mottok pcen så var skjermen svart, ja jo gjett hvorfor, skjermkortet stod delvis nerri AGP-sporet.. najs! Og den maskina lager en sinnsykt frekvent lyd.. fra disk, vifte etc.. alltid gjort det.

 

Har selv en selvbygd pc jeg har drevet med siden 2002

Lenke til kommentar

Det som er verst med med reklamen er når han sier: "Intel Pentium 4 med HT-teknologi. Intel p4 med ht-teknologi gir deg ytelse der du trenger det."

 

- Hva er vitsen å si det 2 ganger?

 

- Så hvis jeg eier NASA og skal kjøpe verdens beste maskin, så kjøper jeg denne fordi den "gir meg ytelse der jeg trenger det".

 

Idiotisk spør su meg.

Endret av AMDguru1
Lenke til kommentar

Vi har jo enda et eksempel på tett reklame.. "Denne pc'n har en ytelse på 3.4 Ghz" .. "hos dell snakker vi et språk du forstår" .. "Nå får du Dell PC med P4 og HT teknologi" Okey, bare 1 kommentar, om jeg spør min mamma om ho vet hva HT er, ville ho antakelig støvsugd de ordene bort.. :laugh:

Lenke til kommentar

jeg har ringt dell før, jeg spurte hvorfor jeg ikke fikktilgang til vsync, og alle skjermkort instillinger for skjerm, det var en mann av utenlandsk oprinnelse som snakka, han sa bare å laste ned nye drivere fra nvidia, jeg sa at ejg har lastet ned en haug av forskjellige drivere, så sa han at jeg skulle ringe når jeg hadde installert de..så spurte jeg hvorfor windows ME klikket heletia, det visste han ikke, men jeg kunne sende inn datan til rep..

 

LEET :no:

Lenke til kommentar

ja, må si at dell var/er på bærtur med reklamene sine, men så er de fleste som kjøper fra dell på bærtur :lol:

 

Min erfaring med dell er ikke dårlig, da jeg har en skjerm (p1110) som de har "produsert", og den er knall, men pc'ene de selger, huff for noe dritt!

 

Edit: skjermen kjøpte jeg ikke fra dell, men fra en bruktsjappe, bare så det er sagt ;)

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

hehe, min tar 120Hz i 1024, 100Hz i 1200, og 85hz i 1600. BTW det er Trinitron.

 

Men som sagt, så er ikke dell et dårlig valg, for de som ikke skall spille nye/krevende spill, men til kontor/nett så er den jo bra!

 

Men en selvbygd er vel bedre, og billigere. og til kun netbruk og skriving, så er det også billigere med linux, og like bra.

ble litt offtopic uti der, men det gjør vel ikke noe ;)

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

tja.. det finnes ingen mellomting hos dell, før var det liksom GF4 MX, eller radeon 9700 da kunne man velge å betale 6000 kr eller 20000 ... :thumbdown: utrolig teit at dem ikke solgte GF4 ti 4200, og cdrommene de bruker i pcene sine er bare crap, hovedkortet, psu'en også.. allt er bare det billigste, sånn er det med alle ferdiglagde ting, spessielt Evercom.. de gikk konkurs fordi at det var så enorm feilmargin på pcene de solge hehe.. 3/4 pcer vi hadde på skolen var ødelagte, evercom..

 

et godt merke for ferdiglagde VAR Siemens Nixdorf, eller Fujitsu..

 

eidt: ja skjermen er en trinitron, alle P skjermer trur jeg er det.. men er meget fornøyd med dell-skjermene! har hatt del skjerm siden 2000, ikke noe feil eller noen ting.. har tilog med mista 19tommern da jeg sklei på glatt isen for 1 år sia.. ble bare litt avskrellt plast..

Endret av magne30
Lenke til kommentar

Jaja, da har skjermen tryna :wallbash::mrgreen:

 

Feilen er at deler (eller hele) av det grønne spekteret faller ut noen

ganger, det flimrer og gir noen SVÆRE bremsespor (skygger) etter seg!

 

Men det er bare det grønne som er på trynet, men det er litt ekkelt når

skjermen blir nesten helt magenta da. (rød+blå=magenta)

 

Så jeg må stikke innom og få bytta den snart!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...