Gå til innhold

9600XT-FX5900XT-FX5700 U

HamiltonII

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet mange her på forumet har en forkjærlighet til radeon kortene,men nå har jeg lest en del tester og på meg virker det som 5900XT og 5700 Ultra stort sett kommer bedre ut av det.

Hadde egentlig bestemt meg for 9600XT (Er jo billig hos komplett for tiden),men ble veldig i tvil nå.

Nå koster jo Geforce kortene en 400-500 kr mer en radeon kortet på tilbud hos komplett,så er de i såfall verdt det?

Hvorfor blir Radeon kortene egentlig foretrukket av såpass mange her på forumet?(dette er ikke en vitenskapelig basert påstand,men veldig subjektiv,basert på antall leste poster her :D )

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nvidia har litt bedre ytelse

ehhh... NEI! ATI er nok bedre på ytelse ja og de har bevist det utallige ganger siden Radeon 9700 Pro kom og var kongen på haugen. Etter det har ATI tatt over markedet. Beste skjerkortet du får på markedet nå er Radeon 9800 XT og den slår high end modellen til Nvidia.

Skrevet
Nvidia har litt bedre ytelse

ehhh... NEI! ATI er nok bedre på ytelse ja og de har bevist det utallige ganger siden Radeon 9700 Pro kom og var kongen på haugen. Etter det har ATI tatt over markedet. Beste skjerkortet du får på markedet nå er Radeon 9800 XT og den slår high end modellen til Nvidia.

9800pro slår high end modellen til nvidia med gode marginer.

Skrevet
Dummeste jeg har hørt, radeon er både billigere og kraftigere på ytelse, og har en mer stabil kvalitet :yes:

Har sjøl sett gjennom mange tester, og ati er rett og slett bedre på de fleste områdene.

TEST FX5700 ultra vs 9600XT

Jeg har lest endel tester de siste timene,FX5700 Ultra og R9600XT bytter litt på å slå hverandre,men mitt inntrykk er at FX5700U stort sett kommer litt bedre ut av det (Men det er forsåvidt snakk om små forskjeller)

Når vi kommer til 5900XT som jeg har brukt den siste timen på virker det faktisk som om det kortet slår knockout på både 5700U og 9600XT.

Til dere andre som begynner å krangle om hvem som har det beste high-end kortet er det uvesentlig i denne tråden,jeg er ute etter synspunkter på de 3 nevnte kort i tittel.

Skrevet (endret)
Dummeste jeg har hørt, radeon er både billigere og kraftigere på ytelse, og har en mer stabil kvalitet :yes:

Har sjøl sett gjennom mange tester,  og ati er rett og slett bedre på de fleste områdene.

Jeg har lest endel tester de siste timene,FX5700 Ultra og R9600XT bytter litt på å slå hverandre,men mitt inntrykk er at FX5700U stort sett kommer litt bedre ut av det (Men det er forsåvidt snakk om små forskjeller)

Når vi kommer til 5900XT som jeg har brukt den siste timen på virker det faktisk som om det kortet slår knockout på både 5700U og 9600XT.

Til dere andre som begynner å krangle om hvem som har det beste high-end kortet er det uvesentlig i denne tråden,jeg er ute etter synspunkter på de 3 nevnte kort i tittel.

Dra fram ett par tester da. Må se hvor FX5700 kommer best ut ;)

OFFTOPIC: noen andre som er enig i at ;) <-- denne smiley'en ser mer ut som en som er i tvil..?

Endret av Chris88
Skrevet (endret)

Har sjøl sett gjennom mange tester,  og ati er rett og slett bedre på de fleste områdene.

Dra fram ett par tester da. Må se hvor FX5700 kommer best ut ;)

OFFTOPIC: noen andre som er enig i at ;) <-- denne smiley'en ser mer ut som en som er i tvil..?

http://www20.tomshardware.com/graphic/2003...tournament_2003

http://www20.tomshardware.com/graphic/2003...-charts-06.html

http://www20.tomshardware.com/graphic/2003...-charts-05.html

http://www20.tomshardware.com/graphic/2003...-charts-09.html

http://www20.tomshardware.com/graphic/2003...-charts-11.html

Vil du ha flere tester ?

Endret av jarmo
Skrevet

Det du sier høres jo utrolig dumt ut da :roll:

Spørsmålet er jo ikke om 9800XT slår et high-end fra nVidia, men om FX5900XT slår et 9600XT- noe det faktisk gjør...

Skrevet

Jeg er enig i trådstarter sitt poeng. Flere og flere ignorerer nVidia kort til fordel for ATI. Nå er det faktisk slik at nVidia sitt nye GeForceFX 5900XT har best ytelse i mellomklassen. Kortet koster ca. 1800,- i norske webshop butikker.

Men nå er det ikke sagt at dette kortet er best til alle ting. F.eks. jeg spiller skjeldent, og når jeg først spiller går det i RTS spill (real time strategi). For det meste går det da i C&C Generals / Zero Hour. I hvertfall, i disse spillene yter ATI Radeon 9600XT bedre enn begge disse kortene, samtidig som at Radeon 9800SE er "kongen på haugen". Jeg foreslår at du leser i gjennom tester av de spillene du som regel spiller, slik at du kan sammenligne ytelsen på best mulig måte.

Skrevet

Jeg skal gi meg på at 5700U generellt kommer bedre ut (Har nå talt benchmark for benchmark)

Men som det er vist lengre oppe her finnes det mange enkelt tester der 5700U slår et 9600XT.

Men nå er det altså FX5900XT da,det blir jo noen lapper dyrere en 9600XT.....*tenkeboks*

Azone fint du tok poenget mitt,virker som om at ATI er blitt så "innkjørt" at man har vanskelig for å se andre alternativer.

Personlig så bryr jeg meg heller ikke om klistrelappen på viften har et ATI eller nVidia symbol,er ute etter mest for pengene mine jeg :)

Skrevet

Nå har jeg hadde jeg før et Sapphire 9600XT, nå har jeg et Gainward FX5900 2.8ns (kan vel kalles et XT)

nVidia var verdt de ekstra 400kronene,

og hvis du overklokker burde det ihverfall ikke være noe tvil :yes:

Skrevet (endret)
Nå har jeg hadde jeg før et Sapphire 9600XT, nå har jeg et Gainward FX5900 2.8ns (kan vel kalles et XT)

nVidia var verdt de ekstra 400kronene,

og hvis du overklokker burde det ihverfall ikke være noe tvil :yes:

Jeg har også dette kortet. Koster 1900 på komplett. (link)

Hadde sapphfire radeon 9600XT 256MB før. Får 1200 3dmarks mer med fx. (3dmark03)

som suzze sier, er det verd de ekstra 400 kronene

Endret av Selle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...