Gå til innhold

Bodypump


Dr.X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Faren til en kamerat er body builder.

Han spiser 40-50 egg om dagen (rå egg såklart), blir kvalm bare av å tenke på det, men alt for muskler :D

 

Jeg trur allyse har litt peiling også

Hardcore kroppsbyggere spiser bare eggehvitene. Plommen er for det meste mettet fett.

 

40-50 egg høres uansett veldig usannsynlig ut. Dessuten er det gammel overtro å spise rå egg, er ingenting i veien for å koke/steke dem.

Lenke til kommentar

Biotinmangel er en veldig sjelden lidelse. Det kan oppstå ved et meget ensidig kosthold. Rå eggehvitte svekker blant annet biotin. Har du mye av det i kostholdet ditt, kan det hende du trenger biotintilskudd. Dette vitaminet ble faktisk opptaget gjennom studie av mangelsykdommer som oppsto ved en diett med mye rå egg. Ellers er biotin et meget stabilt vitamin. Tegn på biotinmangel kan være depresjon, eksem, håravfall, dårlig matlyst, kvalme, oppkast og muskelsmerter.

Lenke til kommentar

Många använder råa ägg som bas i proteindrinkar, eller som ett snabbt proteintillskott. Finns det några problem med det? Ja, faktiskt. Råa äggvitor innehåller ett speciellt protein som heter avidin. Det har förmågan att binda sig till ett B-vitamin i maten du äter. Ett vitamin som heter biotin. Någon räknade dock ut att det behövdes 22 råa äggvitor om dagen för att man skulle riskera brist. Om du tillagar dem kan du säkert äta 23 äggvitor dagligen, eftersom avidinet oskadliggörs av värme.

 

(sitat: http://www.paulun.se/paulun_pop.asp?idContent=370)

Lenke til kommentar
Skal man spise/drikke(?) råe egg, skal det gjøres mèd eller uten eggeplumme ? Hvordan gå fram ? :D

Du skal ikke spise rå egg. Det er bare tull, les hva Straydog skrev.

 

Visp sammen 6 eggehviter, en plomme og 2ss vann. Ha i litt gressløk og smak til med salt og pepper. Stek det som en omelett. Ypperlig proteinkilde.

Lenke til kommentar

Da er det bare å sette igang.

Jeg leste en artikkel engang som hevdet at via en samtale mellom en gutt og en jente, der gutten har forelskede følelser for jenta, vil guttens testosteron (mannelig kjønnshormon, som har anabolsk effekt for muskeltilvekst) øke opptil 300% i løpet av en samtale på 5 min.

 

Så mitt råd er å dra med deg dama inn på nærmeste tarzan-fabrikk, og prate mellom setta ;) ;)

 

Gratis A.S :D

Lenke til kommentar

Argh, o sancta simplicitas! Her var det utrolig mye bullshit!

 

Hvis man har planer om å faktisk bli ganske stor, må man passe veldig på hva man spiser ?
Enkelt og greit, ja. Ikke bare nøye, skal du bli pro bodybuilder, må du telle hver kalori og spise dønn riktig. Ingen vei utenom. Kosttilskudd kommer du heller ikke utenom som b.b.

 

Pasta er alltid kjekt viss man skal bygge masse/muskler!
Nåvel... pasta er for det meste karbohydrater. Fint og spise på dagen, men glem å ete det på kvelden. Ikke super-bra mat, og svært proteinfattig i forhold til energinnholdet.

 

nei skal du bli ordentlig bodybuilder er hva du spiser veldig vikti, mye sånn vitaminer og anna rart som kroppen trenger må det til mye av.
Ekke så vanskelig faktisk. Som skrevet, bare å passe på hva man spiser.

 

ikke att jeg har trent sånn da, men en kompis av meg gjorde det. spise no ****** dyrt pulver en stund og, eller blanda det med vann å drakk det da. smakte kattepiss og lukta sur grevling men det var nå så.
Diverse kosttilskuddshaker gjør bra, og mange smaker bra, spess med melk i stedet for vann. Du kommer ikke utenom disse. Om kattepiss er det ingen som smaker. Ekke dyrt heller, i forhold til "ordentlig" mat.

 

Det lesteste måten å bygge mukler på er å omdanne fett om til muskler.

:no: Dette går jo ikke! Fett kan ikke omdannes til muskler. Du kan fjerne fett og bygge muskler, men dette er to dønn forskjellige prosesser, og har null og ingen synergi. Som oftest vil man miste noe muskelmasse ved slanking, og legge på seg litt kroppsfett hvis man går mye opp i muskelmasse.

 

hihi, problemet mitt er at jeg ikke eier ett gram fett på kroppen
Da er du sannsynligvis en "hardgainer", som har vanskelig for å legge på deg. Dette kan bli et problem, men du kan løse det ved å kutte ned (!) på inntaket av umettede fettsyrer, spise karbohydrater til du spyr, spise masse og spise heftig drittmat. Men, forsøk å unngå fettet du ikke legger på deg av, for det øker forbrenninga di. Gainere er en fin måte å legge litt på seg.

 

Hvor mye koster sånn pulver Dr.X? Og hvor kan du kjøpe det? evt link

 

Hva er viktigst av maten før eller etter treninga?

www.proteinfabrikken.no er konge. Mange andre finte webbutikker også. Du får også kjøpt det på helsekostforretninger og treningsstudioer. Prat med noen som har peil om hva slags pulver du skal ha - det finnes mange varianter, og det er IKKE hipp som happ hva du velger.

 

hihi, problemet mitt er at jeg ikke eier ett gram fett på kroppen 

Virkelig ille problem du har da.
Ja, han har det. Det er ikke verdens undergang, men blir mye vanskeligere å oppnå resultater uten litt "reserver". Bedre å ha litt for mye enn litt for lite, i alt uten om poserings- og konkurransesammenheng.

 

dummeste jeg har hørt. pasta er karbohydrater og er energi /bensin for musklene. fisk/kulling/tunfisk/biff er proteiner og er muskelbyggende. en diett for å bygge muskler er innviklet. ingen gidder vel å bygge bare fett på kroppen vel.. men en diett med 55/35/10 med carbo/protein/fett er en tilnermet opptimal diett for å bygge masse på kroppen for ikke å få for mye fett på den. det du spiser er ikke alt. b10 vitamin må til for å oppta maksimalt med protein til kroppen. og diverse. er masse som ikke vablige tenker på. du er hva du spiser. er det noe du lurer på send en pm til meg, så skal jeg lede seg til den du vil du skal bli. har masse erfaring med ernering
Word! :yes:

 

De 2 neste årene omdanner du fett til muskler
...

 

Hjelper da ikke bare å spise. Tren hardt!
:yes:

 

Du har glemt et par viktige punkter. Skal du legge på deg mye muskler, er kalorioverskudd nøkkelen. Spise mer kalorier enn du trenger i løpet av et døgn.

 

Fett er ikke bare fett. Du har mettet fett, en-umettet fett og fler-umettet fett. Mettet fett bør man i stor grad holde seg unna, det er det fettet som legger seg rundt magen. en-umettet og fler-umettet fett er fettet man vil ha. Esensielle fettsyrer mao. Disse fettsyrene har en bra innvirkning på muskelbygging og forbrenning. Det øker faktisk kroppens evne til å produsere testosteron, som legger til rette for blandt annet bygging av muskler.

Veldig bra! Nå kan jo fyren spise mettet fett også, da han ønsker å legge på seg litt.

 

Faren til en kamerat er body builder.

Han spiser 40-50 egg om dagen (rå egg såklart), blir kvalm bare av å tenke på det, men alt for muskler

Mye for muskler for min del, men du ekke den eneste som blir kvalm! ;)

 

Da er det bare å sette igang.

Jeg leste en artikkel engang som hevdet at via en samtale mellom en gutt og en jente, der gutten har forelskede følelser for jenta, vil guttens testosteron (mannelig kjønnshormon, som har anabolsk effekt for muskeltilvekst) øke opptil 300% i løpet av en samtale på 5 min.

 

Så mitt råd er å dra med deg dama inn på nærmeste tarzan-fabrikk, og prate mellom setta 

 

Gratis A.S 

 

Fett, da! Visste at testosteron økte, og at testosteron er vitalt for muskelbygging, men har aldri tenkt på sammenhengen. Det skal jeg pokker meg prøve!

 

 

----

 

 

Begynn å henge på iform.no og liknende steder. Prat med folk, lær alt du klarer og trening, kosthold og kroppens prosesser. Lær hvordan det funker. Tren hardt, tren mye, spis bra, spis mye, sov mye, sov mer. Resultatene kommer om du vil det, og har innsatsvilja. Stå på!

 

bfisk

Lenke til kommentar

drX: Fra tynn "nerdekropp" til fit boy på en to års tid:

 

Tren minst 3ggr. uka. Begynn med fullkroppsprogram og tren hver muskel med et vel 5 dagers mellomrom. Spis riktig. dvs. frukt, grønnsaker, lys kjøtt som eg kyllingbryst uten skinn. kokt skinke er også bra.

 

Legg på med en blanding av proteiner og karbohydrater (jeg pleier å ta 1 scoop (ca. 30g) protein og 3 scoops (ca. 90g) karbo 3ggr dagen) med melk.

 

Ta proteiner før trening og karbo med proteiner etter trening.

 

Tren hardt når du trener btw.

 

Videre spiser du minst hver andre time.

 

Ikke innta: mye sukker, brus, chips, snop osv.

 

Og sist med ikke minst; Ikke skipp EN eneste treningsøkt. Det blir da veldig fort flere (snakker av erfaring).

 

Etter to år har du "snu seg etter" på stranden kropp :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...