Gå til innhold

1 år gammel 80 GB harddisk


Anbefalte innlegg

den ett år gamle 80 GB harddisken min slår seg av når jeg prøver å kopiere fra den andre harddisken min til 80 GBn og da låser maskina seg. også etterpå når jeg slår på maskina igjen så finner den ikke harddisken..så jeg prøver med å ta ut ide kabel og strømkabelen, og jeg kan holde på i ett minutt eller i flere timer før den fungerer igjen..bør jeg sende den inn til skjekk eller reparasjon? noen som har noen forslag? :(:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer ikke på hva den heter i farta, er på skolen enda men skal skjekke det når jeg kommer hjem..jeg har kopiert over alt jeg trenger fra harddisken og formatert den. hadde ett slikt problem med deb forrige 40 GBn min og den er ødelagt nå..den ville ikke starte/slå seg på bare sånn i 2 sek også av. håper jeg greier å berge denne harddisken.. :(

Lenke til kommentar
kommer ikke på hva den heter i farta, er på skolen enda men skal skjekke det når jeg kommer hjem..jeg har kopiert over alt jeg trenger fra harddisken og formatert den. hadde ett slikt problem med deb forrige 40 GBn min og den er ødelagt nå..den ville ikke starte/slå seg på bare sånn i 2 sek også av. håper jeg greier å berge denne harddisken.. :(

Om den virkelig holder på å ta sin siste leserhoderørelse så er det ikke så mye du kan gjøre... "Abandon ship!"

 

Redd dataene mens du kan og sjekk den i en annen maskin...

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

har skjekka den. det virker som at det er noe som kommer og går uansett hva jeg gjør. en gang så fikk jeg den til å virke så slo jeg av maskina og satte på kabinett døra å etter på funka den ikke hva som skjedde da vet jeg ikke..kan være kontakt feil på den da..men det hvis jeg sender inn den så kan det bli dyrere å reparere den enn å kjøpe ny harddisk..

Lenke til kommentar

joda, har tenkt på å kjøpe ny psu..det funka jo før da..det funker nå også med 3 harddisker og 1 cdbrenner.

det som er problemet er at jeg tror det er disken det er noe feil med og ikke psu osv. for det er ikke bestandig den vil funke når jeg setter i bare den disken også en cdbrenner og da er d nok med 250w strømforsyning skulle jeg tro..

 

når jeg fikk maskina i fjor så var det 1 cdrom, 1 cdbrenner og 2 harddisker, det funka fint det i litt over ett havlt år..

Lenke til kommentar
Gjennomsnittslevetid på harddisker er 2 år...

Har du noen link som kan bygge opp rundt påstanden din?

 

Jeg har ca 10 harddisker av ulik alder, de eldste er rundt 6 år gamle, de nyeste 4 mnd. Har ALDRI hatt trøbbel med harddiskene mine, og de står stort sett på døgnet rundt...

 

Har både WD, Samsung, Maxtor, Seagate m.fl...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...