Gå til innhold

Spøker det hjemme hos meg?


Tåkefyrste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trur vel egentlig ikke på slikt, men det hadde vert morro om det fantes. Alle kunne vel ikke vært slemme.

 

 

Har lest at jordas magnetisme kan vere lit "merkelig" enkelte steder, og dermed føre til ilusjon aktige ting på mennesker. Var noen som blei satt inn i en kapsel som ver totalt fri fra andre forstyrelser. Med noe magnetisme greier (mener det var det) så fikk de forsøkspersonene inne i der til å se alien. Slike klassiske grå men store svarte øyne. Hadde jeg sett et spøkelse så hadde jeg nokk heller trudd at det var noe gærent med meg og ikke at det var et virkelig spøkelse.

 

Det er mulig at mange som der spøkelser egentlig bare får det fra sin egen fantasi, enda de trur at det er virkelig. Nåe jeg hører på lydbok (går ikke så greit med vanlig bok) så er jeg helt i en annen verden. Da kan jeg ha øya oppe og jeg ser alt i boka 100% framfor meg. Jeg reagere ikke om noen slår mot trynet mit en gang, jeg ser det retogslett ikke. Jeg er helt inne i min engen fantasi. Når jeg sitter og dagdrømmer slik så kan det enkelte ganger kommer sinsykt klare bilder fram, nesten virkelige. Så det er jo mulig at noen folk ser slikt... ikke ver jeg.

 

 

 

 

 

Hadde vert sinsykt fet om det fante spøkelser da, og magi og den slaks også da.

Lenke til kommentar
1. For noen måneder siden så skrur CD spilleren oppe på stua seg på og begynner å spille kl4 på natta. Jeg skrur den av og tenker ikke mer på det. Rart at man ikke blir redd når sånt skjer! jeg har alltid sett på meg selv som delvis mørkredd, men jeg ble ikke redd i hele tatt når jeg hørte dette.

Dette har og skjedd hos veninna til mamma, de var litt redde, og sa de hadde ett spøkelse i hus! skjedde eit par ganger, de skvatt godt til ja, men fant senere ut at det var timerfunksjonen som var skrudd på, sikekrt noen av ungene som hadde fiklet eller noe sånt.

 

da er jo spørsmålet, har DU timerfunksjon på CD-spileren oppe i stua?

Lenke til kommentar
da er jo spørsmålet, har DU timerfunksjon på CD-spileren oppe i stua?

da er svaret nei... pluss at powerknappen er av den typen som holder seg inne når du trykker på den... du vet, på eldre stereoanlegg... ikke som på dagens datamaskiner.

Så man kan bli skremt av slike hendelser ...

Endret av apollox
Lenke til kommentar
2. Min bror oppdager noe på et av spillene sine, tydeligvis har noen som heter "Christine" laget seg en savegame over natta, og han sverger at den ikke var der kvelden før.

 

4. Det som tok kaka, var at i kveld, så skal bror min høre en mp3. Neodammerung, fra Matrix Revolution's soundtracket. Og det han da hører er dette... vi prøver å finne en forklaring på at fila har blitt sånn, og tenker på at det har noe med at partisjonen hans jikk til h* for en liten stund siden, så kanskje fila har mikset seg med en film eller annen lydfil på harddisken.... men uansett, de snakker tysk i den mp3'en der, og han har ingen tyske filmer på HD... Det høres ut som om det er fra en film, med sverdklirring osv.

er det noen som kan kjenne det igjen?

Dette kan forklares med en trojan ellerno da...

 

men...hvem vet... ;)

Lenke til kommentar

Mange mulige og logiske årsaker til alt det du forteller om, men det er jo ikke sikkert de stemmer for det. :p

 

Naboen min fikk "spøkelse" med på kjøpet da han flyttet inn. Om natten ble det flushet i dassen og vaskemaskinen ble slått på rett som det var. Gubben er en slik som alltid er ute og farter. Jobber så og si døgnet rundt, og han ble mektig lei bråket etter en stund. Skulle jo sove han :)

 

En natt ble det ihvertfall for mye, og han gikk ned og ropte i løse luften at "nå får det til ****** være nok" osv.

Etter det har det ikke vært en lyd :dontgetit:

 

Merkelige saker dette, og jeg er sikker på at dette ikke er noe han har skrønet opp. Er ikke typen til det :green:

Lenke til kommentar

Det mange anser som "spøkelser" eller overnatulige ting kan være så mangt.

 

Som oftest så opplever folk slikt når man er trøtt, sliten, man drømmer det men tror man er våken, hjernen spiller deg et puss rett og slett!

 

Viss du møter en person på gata og han sier hei til deg, hvordan kan du da vite at han sa hei? Hva om det genereltt er hjernen som lurer deg? For alt du vet så sa han kanskje "din ******* tosk", men hjernen visste at du ikke tåler å høre det så han gjorde det om til "hei" som er mye mildere!

 

Er mange ganger jeg selv har opplevd Deja Vu, som i at akkurat dette vet jeg at jeg har opplevd før, men det er som regel bare en lignende situasjon som gjør at du tror det er det nøyaktig samme som før bare at minnen ifra den forrige gangen ikke er helt 100% så derfor så antar hjernen din at det er det samme. Den bruker rett og slett opplevelsen ifra denne gangen til å gjenskape det forrige litt ødelagt minnet og man får derfor to like opplevelse som gjør at man tror man har opplevd det samme to ganger.

Lenke til kommentar
Som oftest så opplever folk slikt når man er trøtt, sliten, man drømmer det men tror man er våken, hjernen spiller deg et puss rett og slett!

Ja, jeg tror det er noe i det du sier der. Selv har jeg opplevd å se ting som ikke virkelig er der når jeg har vært veldig trøtt. For noen måneder siden etter å ha jobbet nattevakt var jeg naturlig nok svært trøtt dagen etterpå. Klokka 13.00 la jeg meg ned på sofaen for å få meg en blund. Jeg var alene i huset, men plutselig hørte jeg lyder nede fra første etasje (stua er i 2.) Det hørtes ut som noen kom inn døra. En potteplante på bordet sperret synsvinkelen som ville latt meg se ut i gangen. Jeg prøvde å sette meg opp, men oppdaget at jeg var lammet i kroppen. Klarte ikke bevege en finger engang. Jeg åpnet øynene og så plutselig broren min stå over meg. Prøvde så å bevege meg igjen og etter noen sekunder kom jeg til meg selv og kunne sette meg opp i sofaen. Ingen var hjemme. Døra nede var låst.

 

Jeg har gjort litt research for å finne ut hva det var som egentlig skjedde, og leste et sted at man kan få slike opplevelser når man er svært trøtt. Jeg tror kroppen sover, mens hjernen arbeider sånn halvveis slik at man føler seg våken. Man ser jo omgivelsene rundt seg, men personer og lyder som ikke er der i virkeligheten dukker opp. Jeg ble faktisk litt skjelven etter den opplevelsen. Veldig ekkelt å være lam i kroppen mens man ser merkelige ting. Fenomenet oppstår visstnok bare når man ligger på ryggen, så det er jo enkelt å sikre seg mot det. Har opplevd det en gang i ettertid, men da visste jeg hva som skjedde selv om jeg sov halvveis...merkelige greier.

 

Jeg tror endel av folks "spøkelses-opplevelser" foregår inne i deres eget hode, men det er jo også en kjent sak at det spøker i enkelte hus. I hus der det spøker har jo også folk som i utgangspunktet ikke tror på slikt plutselig blitt overrasket. Siden gjenferd ofte er avdøde personer som har hatt et ulykkelig liv og gjerne dødd på en spesiell måte, tipper jeg at veldig sterke hendelser kan sette seg i et hus på en eller annen måte. Aner ikke hvordan, men det er den eneste logiske forklaringen jeg kan komme på...det som er litt rart er at det ikke bare er ting man ser og hører, men objekter kan også bli flyttet på og mange sier at de kjenner en kald vind i forbindelse med at de ser et spøkelse.

Siden et spøkelse kan flytte på objekter, slå på en cd-spiller, åpne dører osv. må det jo ha krefter. Det kan jo ikke bare være luft. Og siden et gjenferd har krefter må det jo også kunne bruke disse mot f.eks et menneske. Jeg har aldri hørt om noen som har blitt drept av et spøkelse. På en annen side er det jo endel som har forsvunnet sporløst og aldri blitt sett igjen....Jeg burde ikke sitte og skrive slikt så sent på natta, for nå ble jeg jevlig redd selv... :scared:

Endret av Jon@s
Lenke til kommentar
Jeg prøvde å sette meg opp, men oppdaget at jeg var lammet i kroppen. Klarte ikke bevege en finger engang. Jeg åpnet øynene og så plutselig broren min stå over meg. Prøvde så å bevege meg igjen og etter noen sekunder kom jeg til meg selv og kunne sette meg opp i sofaen. Ingen var hjemme. Døra nede var låst.

Det du trolig har opplevd nå, er starten på en ut av kroppen opplevelse. Kroppen blir lammet når du sover, sånn at du ikke skal skade deg selv. Og når du hevder at du var våken, men ikke fikk til å røre deg, så vil jeg nok tro at du drømte, selv om det virker like virkelig som om du var våken...

 

Jeg har lest litt om ut av kroppen fenomenet, og et annet fenomen som heter "Lucid Dreaming". Det går på at du kan trene deg opp til å bli bevisst på drømmene dine, og dermed styre dem slik du vil. Det er kjent at du somregel ikke er klar over tid i drømmer, du er heller somregel ikke klar over hvem du er, og hvis du plutselig tilfeldigvis blir klar over at du drømmer, så våkner du brått. Det folk trener på er å klare å si til seg selv i en drøm at "dette er en drøm" og bli bevisst på at de drømmer, da kan du få en opplevelse som ligner ut av kroppen opplevelser.

Det som er spennende er at du kan dra til steder i drømmen som faktiks finnes i virkeligheten. Dvs. hvis du drar et sted du aldri har vært i en Lucid Drøm, så vil du kjenne deg igjen hvis du drar dit på ordentlig... Hvor mye jeg tror på dette er no så, men folk sier faktisk at det er sånn.

Men det tar mange års trening og holde seg i drømmen når du først er bevisst på at du drømmer, fordi kroppen vil våkne.

 

Jeg har selv opplevd og bli klar over en drøm, men det gikk max 3 sekunder så våknet jeg. Det var en veldig spesiell opplevelse, utrolig, men nesten som å være våken.

 

En ting til, folk som er sagt å mestre denne kunsten å styre drømmene sine er sagt at de er mer utsatt for "Alien Abductions" enn normalt... Kanskje Aliens'ene er fascinert av mennesker som faktisk bruker mer av hjernen sin en normalt?

haha, tro hva dere vil, det er uansett morsom lesning :thumbup:

Lenke til kommentar
*ikke skremme meg så sent på kvelden* :(

Det er litt underlig at de fleste mennesker blir skremt og føler seg ukomfortabel når det er snakk om det overnaturlige som f.eks "spøkelser". Merker selv at jeg blir ganske engstelig og begynner å kikke rundt meg :scared:

 

Det er mange gode diskusjoner og flere bilder på 3DGameMan forumet, for de som er interessert (må registrere seg, men det tar ikke lang tid):

 

http://www.3dgameman.com/forums/showthread...&threadid=13844

http://www.3dgameman.com/forums/showthread...&threadid=15238

http://www.3dgameman.com/forums/showthread...=&threadid=7285

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...