Erlend0_o Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Hvor er det mulig å lese hele dommen mellom Bravida og Helse Stavanger? Leser avisene siterer den en del i artikkeler og hadde hvert interessert i å lese hele i sin helhet. På Lovdata finner jeg kun dommer fra ca 1.6.26, er det muligens en forsinkelse på når dommer blir lagt ut og hva journalister har tilgang til?
barfoo Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni 8 minutes ago, Erlend0_o said: Hvor er det mulig å lese hele dommen mellom Bravida og Helse Stavanger? Leser avisene siterer den en del i artikkeler og hadde hvert interessert i å lese hele i sin helhet. På Lovdata finner jeg kun dommer fra ca 1.6.26, er det muligens en forsinkelse på når dommer blir lagt ut og hva journalister har tilgang til? Send e-pot til domstolen som avsa dommen og be om kopi. 1
Erlend0_o Skrevet 10. juni Forfatter Skrevet 10. juni barfoo skrev (1 time siden): Send e-pot til domstolen som avsa dommen og be om kopi. Takk , vis noen andre skulle ha interesse av den fant jeg Stavanger tingrett sin mail på hjemmesiden deres. Trengte ikke saksnummer eller liknende, skrev bare det gjaldt saken som har vært i mediene i det siste 1
The Avatar Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni Dommen vil bli publisert, men det er litt tidsforsinking då rettsavgjerslane som blir publisert skal anonymiserast ved å ta vekk namn, fødselsdato,og tilsvarande identifiserande opplysningar. Sidan det alt ligg eldre avgjerslar som også skal publiserast, så er det ein viss tidsforsinking før publisering. Avisene og media løyser dette med å enten være tilstades i retten eller ved å be om innsyn i avgjorte saker. Du kan også be om innsyn. Ved innsyn så vil du vanlegvis få dommen usensurert med mindre det er fastsatt at dommen berre kan offentleggjerast i anonymt versjon. Om dommen må anonymiserast fyrst, så framskunder du den prosessen ved å be om innsyn.
SpecialForce Skrevet 18. juni Skrevet 18. juni Det verste med hele saken er at ledere møter i retten og ikke vet hva de driver med. Hva i alle dager betaler vi de for da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå