bladtre Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Si at begge disse gikk for prisantydning. Hva vil generelt være det beste kjøpet og burde en eller begge gått under prisantydning? Veit markedet bestemmer. Men hadde satt pris på deres synspunkter på det. Begge ligger sentralt på Stjørdal 1,7 km til sentrumen, 2 km til stasjonen med avganger til Trondheim hvert 15 min, en reisevei på 35 min. 4,5 km til Trondheim lufthavn værnes. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=456426282 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=464348668
ilpostino Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni Jeg kjenner ikke markedet i den delen av landet, men det er cirka like store, og den ene har et rom mer. ekstra rom kan være en fordel, men i dette tilfelle går et på begrensning av de andre.
bladtre Skrevet 9. juni Forfatter Skrevet 9. juni ilpostino skrev (19 minutter siden): Jeg kjenner ikke markedet i den delen av landet, men det er cirka like store, og den ene har et rom mer. ekstra rom kan være en fordel, men i dette tilfelle går et på begrensning av de andre. Hva mener du med at et går på begrensing av de andre? Si at du kunne fått begge for prisantydning, hvem ville du valgt å kjøpe? Si at du kunne fått begge for 2,690 hvem ville du da ha valgt ? Kun nysgjerrig og setter pris på om du svarer på det 🙂
ilpostino Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni bladtre skrev (Akkurat nå): Hva mener du med at et går på begrensing av de andre? Skal du ha 3 rom på omtrent samme grunnflate (53 vs 52 kvm) som 2 rom så må det gå ut over hvor store hvert rom er. Selv ville jeg antageligvis gått for leiligheten med 3 rom. Dette for å kunne ha det ekstra (sove)rommet som hobbyrom og / eller gjesterom.
mandodiao Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni Jeg ville også gått for nr.2, den har varmepumpe, varmtvannsbereder på våtrom og ikke på gjesterommet, samt flere rom med mere potensiale for variert bruk. Fordelen med den andre er litt mere romslig/luftig oppholdsrom, og bedre parkeringsplass.
Llandari Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni (endret) Hva som er det beste kjøpet kommer jo helt an på behovene til kjøper. En som bor alene og har el-bil, ville sikkert kjøpt den første, mens et par som ikke har el-bil, og kanskje et barn nok ville kjøpt den andre. For min egen del ville jeg ikke hatt noen av dem. Endret 9. juni av Llandari 1
The Avatar Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni Dette er to forholdsvis like leilegheiter, i praksis er dei like berre speilvendte. Personleg foretrekk eg den billegaste av dei to. Den billegaste av dei to har fordelen med litt større balkong, og ikkje minst bonusarealet på loftet. Sjølv om at loftet ikkje er godkjent til varig opphold og teller med som soverom, så har du i praksis eit eller to gjesterom på loftet, eventuelt ekstra oppbevaring. Tilsvarande med kotta på loftet, sjølv om dette er kott som er litt upraktiske i bruk. Eg er ikkje spesielt imponert av loftstrappa som i praksis er en stige, men som bonusareal så er det greit nok. Den billegaste leilegheita er to år eldre, men det har liten praktisk betydning. Eg liker også at den billegaste leilegheita har varmepumpe, sjølv om det ikkje er allverdens til investering å eventuelt ettermontere om du går for den andre leilegheita. Største minuset med den billegaste leilegheita er parkeringa. Om du treng bilen til dagleg pendling så er det litt upraktisk å parkere under open himmel utan muligheit for verken elbillader eller motorvarmer. Innendørs parkering er klart mykje betre, og utgjer nok fort fleire hundre tusen i verdi. Merk her at garasjeparkeringa medfører høgare felleskostnadar på denne leilegheita. Ved å ha garasjeplass så kostar det deg 7000 kr i året i ekstra felleskostnadar, så det er også eit moment å vurdere opp mot kor stor nytte du har av garasjeplass. Merk likevel at det på den dyraste leiegheita er oppgitt at den har kaldloft, sidan den er i eit heilt likt bygg som den andre leilegheita så betyr nok det at du kan lage til loftet på tilsvarande måte som i den billegaste leilegheita om du ønsker det. Det som plagar meg mest i den dyraste leilegheita er at varmtvannsberederen er plassert inne på soverommet. Fordelen er at det gir litt meir plass inne på badet (begge er på 4,5 kvm), men eg synes det er ei elendig løysing. Ein ting er faren for vasslekkasje om berederen koker over og den står på eit rom utan sluk. Men kanskje meir problematisk er det at varmtvannsberederen produserer varme, noko som er upraktisk om du liker å ha det kjølig på soverommet. Ein av grunnane til at ein ofte har varmtvannsberederen på badet (i tillegg til at det er våtrom) er at badet er eit rom du gjerne vil ha litt ekstra varme på, og dermed så kjem varmen frå varmtvannsberederen til nytte. I alle tilfeller så er dette så like leilegheiter også i pris, at du må nesten finlese på prospektet for å sjå på detaljane. PS. Ettersom at dette er leilegheiter i trehus som er 17/19 år gamle, så ville eg ha sjekka opp i når husa sist vart mala, når det er planlagt å male neste gong, og på kva måte malararbeidet blir organisert. Det blir fort ein stor kostnad om det er slik at sameiget leiger inn profesjonelle malarar for å male bygget. Det er også greit å ta ein avsjekk på korleis sameiget forheld seg maling, er det slik at dei anser ytterveggar som felleseige som heile sameiget står ansvarleg for, eller forutsetter dei at du sjølv maler "din del" i andre etasje? Det er ikkje heilt uvanleg i slike små sameiger at dei som bur i underetasjen insisterer på å berre male "sin del" sidan det er enkelt arbeid som knappast krev stige, medan dei ønsker at dei som bur i andre etasje tek alle kostnadane/arbeidet med å male den øvste delen ved hjelp av lang stige eller stillas. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå